Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zacisk od 280 powinien pasować. Pisałem na prv do użytkownika chelchow, który pisał kilka postów wyżej o ATE. Wymieniał tylko jarzmo bez zacisku.

Za tydzień dam znać po operacji wymiany. Porównamy wymiary obu wersji klocków i zacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym przeczytać temat od początku. Te kwestie były już poruszane.

Do wymiany tarcz z 280mm na 300mm (przód) potrzeba wymienić tarcze oraz jarzma (od wersji 300mm). Zaciski mogą zostać te same jeżeli jest to ten sam system (BOSCH/ATE).

Reasumując, zacisk z system ATE nie pasuje do jarzma BOSCHA i odwrotnie. Klocki muszą być dobrane pod dany system. Klocki sa takie same pod tarcze 280mm i 300mm z tego co pamiętam.

 

Tarcza 308mm od Espace'a jest chyba na 5 śrub ?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tarcza od Espace rozmiar 308 mm jest na 5 śrub. Megane II, Scenic II, Grand Scenic II z silnikiem 2.0 dci również posiadają tarcze na 5 śrub.

Jeżeli chodzi o system hamulcowy Bosch w Megane II zacisk i klocki są te same. Natomiast te z systemem ATE nie są zgodne.

Jest minimalna różnica w wysokości klocka, szerokość jest taka sama.

 

Klocki do tarczy 280 i 300 porównanie

 

Zaciski mają też inne oznaczenia w wersji 280 i 300. Natomiast fizycznie mogą pasować.

 

Aktualizacja

Hamulce przednie wymienione. Jako dawca części posłużył również mój dotychczasowy zacisk.

Przy okazji zregenerowałem tylne jarzma. Wymieniłem dwie prowadnice z osłonami, jarzma zostały wyczyszczone i otrzymały nowy smar.

Tylne zaciski otrzymały nowy lakier.

Do smarowania jarzma i klocków używałem smaru Ate plastitube, do montażu cylinderków w zaciskach smar ATE do cylinderków hamulcowych.

 

Klocki w wersji ATE 300 są większe od tych w wersji 280. Mocowania w jarzmie są identyczne. W zaciskach nie widziałem istotnych różnic.

Wrzucam fotki z wymiany.

 

Fotki z wymiany

Edytowane przez escape9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

escape9 czyli podsumowując, mówimy o przodzie, zaciski zostały u Ciebie te same, kupiłeś nowe tarcze i jarzma na 300 mm? Jarzma kupiłeś nowe czy uzywki, z jakiego modelu?

 

Dodano: 06 maj 2017 - 22:47

A jeszcze pytanie, jak sprawdzić czy mam zacisk ATE czy Boscha? Da się jakoś po VINie, czy trzeba ściągać koło i zobaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Kupiłem używane zaciski ATE z jarzmami od grand scenic ii 1.9 dci w cenie 80 zł z wysyłką.

Same jarzma są trudno dostępne.

Systemy Bosch i ATE są różne z wyglądu.

U mnie w galerii dwa posty wyżej masz foty ATE. Na 1 stronie tematu są umieszczone foty Bosch przez użytkownika wazzabii.

Jeżeli nie masz felg aluminiowych musisz skręcić kołem max i zajrzeć.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Problem w tym że kolega wazzabii napisał informacje nt klocków do zacisku Bosch.
Ja mam ATE - i tutaj nie zostało sprecyzowane czy minimalnie większy klocek ze Scenica będzie pasował do oryginalnego zacisku z Megane.
Na zimę  mam alu 16' :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, planuję zmienić tarcze na razie z przodu na coś ciekawszego. Zastanawiam się właśnie nad czymś większym typu 300mm. Z tematu wywnioskowałem że tarcze ze Scenica 1.9/2.0 były m.in 300mm. Mam system boscha, po czym rozróżnić które jarzmo było na tarczy 280 a które na 300? Jest może jakiś numer katalogowy na jarzmach? Z tego co znalazłem na niektórych jarzmach z Megane II są widoczne symbole Y01 306, a jakich szukać do tarcz 300? Jak sprawdzają się te tarcze Mikody GT? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!