Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zacisk od 280 powinien pasować. Pisałem na prv do użytkownika chelchow, który pisał kilka postów wyżej o ATE. Wymieniał tylko jarzmo bez zacisku.

Za tydzień dam znać po operacji wymiany. Porównamy wymiary obu wersji klocków i zacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym przeczytać temat od początku. Te kwestie były już poruszane.

Do wymiany tarcz z 280mm na 300mm (przód) potrzeba wymienić tarcze oraz jarzma (od wersji 300mm). Zaciski mogą zostać te same jeżeli jest to ten sam system (BOSCH/ATE).

Reasumując, zacisk z system ATE nie pasuje do jarzma BOSCHA i odwrotnie. Klocki muszą być dobrane pod dany system. Klocki sa takie same pod tarcze 280mm i 300mm z tego co pamiętam.

 

Tarcza 308mm od Espace'a jest chyba na 5 śrub ?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tarcza od Espace rozmiar 308 mm jest na 5 śrub. Megane II, Scenic II, Grand Scenic II z silnikiem 2.0 dci również posiadają tarcze na 5 śrub.

Jeżeli chodzi o system hamulcowy Bosch w Megane II zacisk i klocki są te same. Natomiast te z systemem ATE nie są zgodne.

Jest minimalna różnica w wysokości klocka, szerokość jest taka sama.

 

Klocki do tarczy 280 i 300 porównanie

 

Zaciski mają też inne oznaczenia w wersji 280 i 300. Natomiast fizycznie mogą pasować.

 

Aktualizacja

Hamulce przednie wymienione. Jako dawca części posłużył również mój dotychczasowy zacisk.

Przy okazji zregenerowałem tylne jarzma. Wymieniłem dwie prowadnice z osłonami, jarzma zostały wyczyszczone i otrzymały nowy smar.

Tylne zaciski otrzymały nowy lakier.

Do smarowania jarzma i klocków używałem smaru Ate plastitube, do montażu cylinderków w zaciskach smar ATE do cylinderków hamulcowych.

 

Klocki w wersji ATE 300 są większe od tych w wersji 280. Mocowania w jarzmie są identyczne. W zaciskach nie widziałem istotnych różnic.

Wrzucam fotki z wymiany.

 

Fotki z wymiany

Edytowane przez escape9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

escape9 czyli podsumowując, mówimy o przodzie, zaciski zostały u Ciebie te same, kupiłeś nowe tarcze i jarzma na 300 mm? Jarzma kupiłeś nowe czy uzywki, z jakiego modelu?

 

Dodano: 06 maj 2017 - 22:47

A jeszcze pytanie, jak sprawdzić czy mam zacisk ATE czy Boscha? Da się jakoś po VINie, czy trzeba ściągać koło i zobaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Kupiłem używane zaciski ATE z jarzmami od grand scenic ii 1.9 dci w cenie 80 zł z wysyłką.

Same jarzma są trudno dostępne.

Systemy Bosch i ATE są różne z wyglądu.

U mnie w galerii dwa posty wyżej masz foty ATE. Na 1 stronie tematu są umieszczone foty Bosch przez użytkownika wazzabii.

Jeżeli nie masz felg aluminiowych musisz skręcić kołem max i zajrzeć.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Problem w tym że kolega wazzabii napisał informacje nt klocków do zacisku Bosch.
Ja mam ATE - i tutaj nie zostało sprecyzowane czy minimalnie większy klocek ze Scenica będzie pasował do oryginalnego zacisku z Megane.
Na zimę  mam alu 16' :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, planuję zmienić tarcze na razie z przodu na coś ciekawszego. Zastanawiam się właśnie nad czymś większym typu 300mm. Z tematu wywnioskowałem że tarcze ze Scenica 1.9/2.0 były m.in 300mm. Mam system boscha, po czym rozróżnić które jarzmo było na tarczy 280 a które na 300? Jest może jakiś numer katalogowy na jarzmach? Z tego co znalazłem na niektórych jarzmach z Megane II są widoczne symbole Y01 306, a jakich szukać do tarcz 300? Jak sprawdzają się te tarcze Mikody GT? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!