Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

jestem po operacji zmiany 

zmieniłem heble dla zasady skoro można tanim kosztem poprawić bezpieczeństwo to czemu nie 

przód z BOSCH 280mm -> ATE 300mm

tył z 240mm -> 270mm 

przy okazji płyn hamulcowy ATE typ 200

 

nie widzę dużej różnicy po za lepszą reakcją na pedał hamulca

opony 215 szerokości blokowało na jednym i drugim zestawie 

a maksymalna siła hamowania jest przyczepność opony

 

co nie zmienia faktu , że modyfikacja jak najbardziej ma sens , większe ramię i powierzchnia oddawania ciepła (średnica tarczy) 

i uważam , że zmiana na 300mm na zacisku nie ma boscha nie ma sensu mamy 1cm nie wykorzystanej tarczy 

 

koszt modyfikacji śmiesznie tanie za jarzma tył zapłaciłem 40zł z wysyłka i za zaciski przednie 65zł z wysyłka

a tarcze i klocki miałem do wymiany a różnica w cenie nie wielka a płyn hamulcowy wymienia się co 2 lata a u mnie nie wiem czy poprzedni właściciel kiedykolwiek zmieniał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja jeszcze bym wrócił do tematu tarczy 324mm z Espace4 do Megane/Scenic 5x108.

Co potrzeba do zmiany z 300mm? Tarcza, zacisk z jarzmem i klocek? Jarzmo pasuje bez problemu na zwrotnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Klocki mam z Laguny. Jak zbierają po czasie? Nie wiem, nie przyglądałem się im w ostatnim czasie bo mam stalówki i słabo widać. Jutro się przyjrzę jak nie zapomnę i dam znać. Zaciski z laguny bo miałem takie w garażu na stanie z jarzmami ;) Nie wiedziałem w sumie że mają większe tłoczki, ale to w takim razie raczej + :D Na pewno hamowanie dużo się poprawiło. Ostatnio miałem okazję jeździć Megane II ale CC z nowymi tarczami i klockami (nie znam producenta), to mogę to potwierdzić, że u mnie z hamowaniem jest dużo lepiej. Po przesiadce do swojego pierwsze hamowanie było gwałtowne, zbyt gwałtowne, co w tym CC było zwykłym hamowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciski od laguny te co mają większe tłoczki mają napis 308/328 

zastanawiałem się czy pasują 

bo te co mają napis 280 cz 300 mają taki sam mały tłoczek co z scenica

 

a co do hamowania to CC jest cięższe więc nawet na takim samym zestawie będzie gorzej hamować  

 

ja na razie poszedłem krok dalej i zmieniłem pompę hamulcową na mocniejszą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Megane II występowały pompy o średnicy tłoczka :

23.81mm

oraz 

25.40mm

 

pierwsze czyli 23.81mm występowały serwem 11 cali

drugi czyli 25.40mm występowały serwem 9,5 cala

 

mniejsze serwo z większą pompą w katalogach części jest opisane jako sportowe zawieszenie natomiast numer pompy znalazłem przeglądając katalog części Megane II RS

 

większą pompa = mniej pedału trzeba wcisnąć by przepompować ta samą ilość płynu 

mniejsze serwo = mniejsza siła wspomagania hamulca

 

więc zrobiłem hybrydę pompa 25.40mm z serwem 11cali

 

Następny krok będą przewody hamulcowe w oplocie 

 

co do różnicy to pedał bierze z 1cm wyżej i zdecydowanie mniej go trzeba wciskać 

 

co nie zmienia faktu , że jestem nie zadowolony z heli w Megane II mojej kobiety

w moim BMW mam pompę 27mm hamulce 374x36 przód i 370x24 tył i pomimo prawie 2 ton masy 

to pedał działa tak :

tam gdzie w megane zaczynam powolutku zwalniać to w bmw uderzałem głową w przednia szybę 

każdy w mówił , że w Francuzach jest tak :

lekko wciskasz i staję dęba 

a ja widzę , że jest odwrotnie 

Hamować , może i hamuje Megane II ale wymaga zdecydowanego wciśnięcia Hamulca

co jest dla mnie nie komfortowe bo jestem przyzwyczajony do głaskania pedału hamulca a nie jego głębokiego wciskania  

 

dlatego , zacząłem kombinować z większymi heblami , pompami itp bo niestety mam czasem muszę się przejechać sprzętem mojej kobiety 

jest zdecydowanie lepiej niż z serią ale dla mnie działanie pedału hamulca bo przesiadce z BMW pierwsze w Hamowanie Megane II to tragedia naciskam hamulec jak w BMW i nic się nie dzieje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podejrzewam, że u siebie mam to serwo 11" z mniejszą pompą (1.9 dCi przedlift). Kupując samą pompę o numerze 7701208842 wszystko pasuje plug&play? U siebie w tej chwili nie narzekam na hamulce, chociaż tarcze i klocki ze Scenica czekają aż kupię zaciski i jarzma na tyłu :D

Jakoś mam manie do bezpieczeństwa tego typu aby wszystkie systemy były sprawne :-) W porównaniu do tego co widzę m.in. u znajomych (ABS z choinką na liczniku czy bardzo często świecąca poduszka powietrzna).

 

P.S. Gdzie znajdę numer części na mojej pompie hamulcowej? Od dołu, pod zbiorniczkiem czy gdzieś indziej? Najlepiej to może ma ktoś foto? :D

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tył potrzebujesz same jarzma , moga być od megane ii kombi . zaciski sa takie same

jutro w pracy sprawdzę jaki ma numer pompy która kupiłem

 

pojdz odrazu w przewody w oplocie by nie odpowietrzac hamulcy 100 razy 

sprawdziłem pompę kupiłem

ATE  24.2125-1742.3

w środku pudełka na pompie było TRW

wiec pewnie to PML452

na pompie nie znalazlem zadnych numerkow części

stara też była TRW

jedyna różnica to stara miała napis 23

nowa 25 na odlewie

 

polecam też płyn hamulcowy ATE Typ 200

Edytowane przez Szerszen
literowka
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek789

sie nie zstanawiaj tylko wkladaj

albo gotowy zestaw firmy hel albo przewodystalowe.pl 

gwarantuje , że w kazdym następnym aucie zmienisz na oplot 

nie ma opznienia przy hamowaniu i jest lepiej dozowalny i nie wystepuje faza gumowa przy hamowaniu 

marek789

20181129_173329.jpg

Edytowane przez Szerszen
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!