Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samochód nie odpala po nocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

 

Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązanego poniższego problemu.

Rzecz tyczy Megane III 2012r 1,5dci 90KM, sprowadzony z Francji. Przebieg - 140 000km.

Do czwartku zeszłego tygodnia było super, nic nie wskazywało na to, że z samochodem mogą występować jakieś problemy, jeździł normalnie, nie przerywał, nie występowały żadne komunikaty, etc...

W czwartek umyłem samochód wraz z czyszczeniem go w środku, wjechałem do garażu i... następnego dnia włożyłem kartę, wszystko wyglądało "ok" natomiast po przyciśnięciu guzika "start" wyświetlił się pomarańczowy klucz oraz komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa".

Samochód od tygodnia nie odpalił, po wielokrotnych próbach.

Sytuacja jest o tyle beznadziejna, gdyż nie jestem nawet w stanie jechać do serwisu w celu przeprowadzenia badania diagnostycznego i ustalenia co mu jest.

Jeśli ktoś miał podobny problem lub też wie co może być "nie tak" proszę o odpowiedź w temacie.

Z góry bardzo dziękuję za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Będę musiał zainwestować w CLIP'a.

Dodam jeszcze, że wczoraj, siedziałem w samochodzie i przez 10min wkładałem i wyciągałem kartę po czym udało się go zapalić.

Tak jak by zezwolił na start silnika. Wydaje mi się, że to będzie jakaś "pierdoła", która blokuje komputer przed zapłonem. Samochód w ogóle nie kręci tylko od razu wywala klucz i komunikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojego doświadczenia mogę podpowiedzieć, komputer blokuje rozruch i wyświetla wymieniony przez Ciebie komunikat między innymi w przypadku gdy jest uszkodzony lub nie łączy regulator ciśnienia paliwa umieszczony na pompie wtryskowej. Brązowa wtyczka.

Poruszaj tą wtyczką i wtykami przy komputerze wtrysku.

Prawdopodobnie podoba sytuacja występuje przy uszkodzeniu czujnika ciśnienia paliwa umieszczonego na kulistej rampie wtrysku.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re up:

Dziękuję, sprawdzałem to już i nic...

 

Zastanawia mnie jedna sprawa.

Sprawdziłem wszystkie czujniki...i okazuje się, że na pompę idzie niskie napięcie - 0,3V.

Tak samo sterownik świec żarowych daje napięcie 5,7V na świece, co ciekawe nawet po wyciągnięciu karty daje tą samą wartość. Zasilany do niego dochodzi 12V.

Hm, czy to może być coś z tym? Kupić i wymienić sterownik świec żarowych? Czy to może pomóc?

 

edit:

Po wyciągnięciu tego sterownika do świec żarowych jest taka sama sytuacja jak z nim, czyli samochód nie odpala a wyskakuje pomarańczowy klucz na desce oraz komunikatr "skontroluj....".

Chciałbym wykluczyć problem z tym sterownikiem bez wydawania pieniędzy na nowy. Stąd moje pytanie. Czy auto odpali po wyjęciu tego sterownika (czy komputer dostanie zezwolenie na rozruch i uruchomi się rozrusznik)? Czy ktoś posiada wiedzę na temat tego gdzie znaleźć schemat instalacji elektrycznej lub jest w stanie ją mi przesłać na maila? Chodzi oczywiście o Megane 1,5dci 90KM 2012r.

Edytowane przez Soserseniusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem będzie poszukanie kogoś z odpowiednim sprzętem i zdiagnozowanie usterek samochodu. W ten sposób szukasz igły w stogu siana. Clip pokaże co i jak...

 

Jakiej firmy wtryskiwacze zastosowano w tym aucie?

Nie zalałeś czegoś przy myciu?

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!