Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana panewek


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hatsan, wymieniałem panewki korbowodowe i prawie bym dał głowę uciąć, że fabrycznie nie ma żadnych oznaczeń. Wygląda na to, że ten silnik był rozbierany. Te panewki też nie wyglądają na oryginalne. Z zamienników np. GLYCO zarówno dolna jak i górna panewka są wykonane z tego samego materiału, więc zakładasz je dowolnie. Panewki OE są różne, tzn. górne są wzmacniane, mają zupełnie inną strukturę jak również kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, czyli ktoś kto rozbieral złożył na tej samej uszczelce bo jest na niej data produkcji samochodu no i jest ori renault.. dziwne bo kto tak robi... jakimś cudem z miski nic się nie pociło. Odnośnie panewek po oznaczeniach na nich nic nie mogę znaleźć co to za panewki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr oleju teraz jest filtron wcześniej był chyba Mann i nic się nie zmieniło 

Olej właśnie jest valvoline 5w40 

Rozrząd nie wiem właśnie,  ale moc jest odpala dobrze nie kopci więc niewiem ... cały czas zastanawiają mnie te panewki główne wału.. wymieniał ktoś te główne ?Jak tak to po jakim przebiegu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, już teraz dokładnie nie pamiętam, ale jak widać zamienniki są też różnej szerokości, natomiast na 100% pamiętam, że górne były z innego materiału jak dolne, zupełnie inny kolor, oglądałem je w sklepie w serwisie Reno. Do panewek głównych się nie dostawałem, ponoć są "wieczne" ale jak widać ta wieczność może  różnie trwać.

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe powiadają wieczne... ciekawe. A ja dopiero rozmawiałem że specjalista od renault. I mówił że to może stukac wtryskiwacz mam jechać na komputer do niego ma zmienić jakieś oprogramowanie niewiem dokładnie zobaczymy oby to to. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...
Dnia 12.11.2018 o 10:38, hatsan89 napisał:

Filtr oleju teraz jest filtron wcześniej był chyba Mann i nic się nie zmieniło 

 

 

Dnia 12.11.2018 o 15:55, Andrzej-2010 napisał:

To tylko tak Tobie się wydaje.

Zmieniaj jak najprędzej na markowy.

 

@Andrzej-2010 Mann wykupił Filtrona już jakiś czas temu. Po tym przejęciu Filtron zaczął pojawiać się na pierwszym montażu w grupie VAG. Od dawna generalnie używam Filtrona i złego słowa powiedzieć nie mogę, piszę generalnie bo ostatnio kupiłem do Reni komplet OE bo dużej różnicy cenowej nie było pomiędzy filtrami OE Renault a Filtronem Oto moje spostrzeżenia odnośnie filtrów OE:
- kabinowy OE 272778970R ma napisane Mann oraz made in Germany wygląda identycznie jak Filtron 1300A, którego akurat miałem w nadmiarze i na pewno pójdzie na kolejny montaż
- oleju OE 8200768927 ma napisane made in China - na kolejny montaż pójdzie made in Poland marki nie muszę dodawać :)
- paliwa OE 164009384R napis made in China oraz największy ból był bo miał tylko 3 uszczelki. Nie wiem, może "normalnie" ma 4 tylko do mnie taki przyszedł ale wszystkie 3 były w kolorze czarnym, a ten niemarkowy filtron daje 4 uszczelki w tym  2 w innym kolorze - co idą "od stron zewnętrznej" filtra.

Wiem, że moje ocena to nie specjalistyczne testy ale przy przestrzeganiu interwałów wymiany nie widzę lepszego w tym momencie kandydata jeśli chodzi o stosunek jakość/cena niż filtron. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!