Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana panewek


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Przyznam szczerze - nie chce mi się czytać ani jednego artykułu na temat 1,9 dCi bo są wyssane z palca przez znawców, którzy nigdy 1,9 nie widzieli na oczy. Wszędzie piszą, że 1,9 obracają panewki, padają turbiny itp. Nikt nie zwraca uwagi, że silnik został zmodyfikowany i sporo się różni konstrukcyjnie 1,9 z 2010 roku od tego z 2002.

 

Ja postanowiłem zrobić przeróbkę po przeczytaniu tego tematu na forum laguny:

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/111677-dlaczego-19dci-z-lat-2001-2005-s%C4%85-awaryjne/?hl=%2Bpanewki+%2B130km

(może wymagać zalogowania)

Różnice w budowie to przede wszystkim wydajniejsza pompa oleju w 130KM. Jest większa i wymaga też większej miski olejowej, żeby się zmieścić.

Inna jest też odma. Pompy oleju w 120KM dają ciśnienie ok 1,5 bara. Pompy ze 130KM dają ok 2,5 bara. Różnica bardzo duża, mam nadzieję, że spokojnie obsłuży smarowanie wszystkich panewek :)

Jak pisałem wcześniej, jak się uda to odpalić to zrobię mały opis co i jak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze - nie chce mi się czytać ani jednego artykułu na temat 1,9 dCi bo są wyssane z palca przez znawców, którzy nigdy 1,9 nie widzieli na oczy. Wszędzie piszą, że 1,9 obracają panewki, padają turbiny itp.

 

Akurat niespełna miesiąc temu u mojego mechanika stało suzuki, dokładnie z tym silnikiem, z rozwalonymi panewkami... stąd moje niepokoje i wahania co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, ale czy było to suzuki 120 czy 130KM? Który rok auta? To jest ważne. Dla dziennikarzyn niestety nie jest ważne, że ten silnik został mocno zmodyfikowany i niewiele ma wspólnego 1,9 z 2010 roku, z tym 1,9 z 2002. To samo dotyczy 1,5 z 2004 i z 2010 - to dwie inne konstrukcje, łączy je tylko wspólna pojemność i jakieś detale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda <ok>

Ja bym przy 130 KM nie robił nic, bo IMHO to nic nie da. Bebechy w środku bloku są inne i panewka nie powinna się zatrzeć.

Tylko wymiana oleju co 10 - 12,5 kkm

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również nie ruszałbym panewek w tym 130 konnym 1.9 dci. jak już wspomniano ten silnik został poprawiony więc nie powinno być problemów. Nowe panewki na nieprzeszlifowany wał to pewne niedopasowanie, a przez to, że, jak wiadomo, panewki są bez zamków (brawo dla księgowych co zaoszczędzili przez to miliony Euro, a ile stracili?) wrasta ryzyko ich obrócenia. Jeżeli jednak ciekawość jest silniejsza, to zrobiłbym jedynie ich inspekcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym suzuki, co robili panewki moi mechanicy, to był własnie silnik 1.9 dCi 130 KM. Potwierdzili mi to dzisiaj.

:(

Przy uszczelnianiu miski, można dokopać się do panewek i je oglądnąć i jeśli zajdzie potrzeba, to wymienić lub zostawić. To chyba najrozsądniejsze rozwiązanie. Jak uważacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienić lub zostawić

Jeśli bym miał to rozebrane to...raczej bym wymienił. W im lepszym stanie by były to chyba mniejsze ryzyko wymiany niż w przypadku mocno zużytych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Obu kolegom polecam opcję <szukaj>, która jest bardzo pomocna,

Temat łączę z istniejącym.

P_r_z_e_m_o

 

Witam,

Posiadam Megankę II z 2005 r. z silnikiem 1.5 dCi K9K 722 o przebiegu 118 tyś km. Olej wymieniam co 10-12 tyś km (ELF 5W-40). Pierwszy właściciel zrobił pierwsze dwie wymiany oleju po 30 i 60 tyś km. Kolejna wymiana oleju zrobiona już przeze mnie przy 70 tyś km. Martwię się o stan panewek i zastanawiam nad ich profilaktyczną wymianą. Temat niemal tak stary jak moja Meganka ;) Jak sami wiecie opinie na ten temat są podzielone - nawet wśród mechaników. Samochód musi mi jeszcze posłużyć... więc pytanie do właścicieli aut z tymi silnikami, czy dokonywaliście profilaktycznej wymiany panewek, przy jakich przebiegach, jaki był stan starych panewek, jaki jest koszt robocizny, czy polecacie w okolicach Gliwic jakiś warsztat, jakie macie opinie na temat panewek KOLBENSCHMITD - podobno lepsze niż oryginały?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Widzę, że nikt nie chce się wypowiedzieć, więc ja się wypowiem :)

 

Pytanie czy coś ci się dzieje z silnikiem ? Jakieś stuki czy inne problemy ?

Jeśli nic, to proponuję nie ruszać tego tematu. Nie wiem czy słyszałeś takie powiedzenie "Nadgorliwość gorsza od faszyzmu".

Może się okazać, że po takim remoncie będzie gorzej niż przed, wystarczy, że trafisz na partacza lub przypadek zrządzi jakiś błąd.

Jeśli już bardzo chcesz dbać o silnik to zmień olej na pełny syntetyk(bez domieszek ropy) - tkz. FULL SYNTHETIC, nie "based on synthetic technology" itp. bo to nie są pełne syntetyki. Wykonuj standardową obsługę na czas i jeździj, a nie kombinuj ;) bo rozbiórka silnika to nie wymiana klocków hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obu kolegom polecam opcję <szukaj>, która jest bardzo pomocna,

Temat łączę z istniejącym.

P_r_z_e_m_o

 

Witam,

Posiadam Megankę II z 2005 r. z silnikiem 1.5 dCi K9K 722 o przebiegu 118 tyś km. Olej wymieniam co 10-12 tyś km (ELF 5W-40). Pierwszy właściciel zrobił pierwsze dwie wymiany oleju po 30 i 60 tyś km. Kolejna wymiana oleju zrobiona już przeze mnie przy 70 tyś km. Martwię się o stan panewek i zastanawiam nad ich profilaktyczną wymianą. Temat niemal tak stary jak moja Meganka ;) Jak sami wiecie opinie na ten temat są podzielone - nawet wśród mechaników. Samochód musi mi jeszcze posłużyć... więc pytanie do właścicieli aut z tymi silnikami, czy dokonywaliście profilaktycznej wymiany panewek, przy jakich przebiegach, jaki był stan starych panewek, jaki jest koszt robocizny, czy polecacie w okolicach Gliwic jakiś warsztat, jakie macie opinie na temat panewek KOLBENSCHMITD - podobno lepsze niż oryginały?

 

Dodano: 12 cze 2015 - 08:59

Opcja szukaj jest jak najbardziej pomocna, niemniej jednak konkretnej odpowiedzi nie znalazłem, stąd wynikało moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLBENSCHMITD są dobre. Ja wymieniłem panewki profilaktycznie przy 191 tyś i jak na razie jest ok. Zależy chyba jak to ktoś robi więć znajdź dobrego mechanika. Przy okazji wymień pompę oleju. Polecam przeczytać

http://megane.com.pl/topic/30109-roznice-w-silnikach-15-dci/page__pid__429395__st__15#entry429395

zwłaszcza post 17 i ew. założyć pompę do wersji po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj panewki w mojej Megi (1.9 dCi 130KM) przy przebiegu 89478 km

 

Po dobraniu się do nich mechanik stwierdził, że ich czas nadszedł. Obecnie mam założone sputtery (wzmocnione)

Tutaj zdjęcia wyjętych panewek

post-78076-0-57347600-1434659577_thumb.jpg

Oczywiście równolegle wymiana oleju i filtra.

 

Okazało się również, że jest pęknięta poduszka pod skrzynią

post-78076-0-30544600-1434659588_thumb.jpg

także została wymieniona.

 

Wykonano też:

- uszczelnienie miski olejowej,

- odgrzybienie i uzupełnienie klimy (zaledwie 70g chłodziwa brakowało),

- przegląd zawieszenia - wypadło bez zastrzeżeń,

- przegląd hamulców - również wszystko ok,

- kontrola płynów itp.

 

Auto gotowe do długiej jazdy na urlop :)

 

Całość zamknęła się kwotą 880 zł

Edytowane przez Loram
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70 gram to jakieś 14% całości

Oj, coś Twój kalkulator szwankuje bo mi wychodzi 12% z hakiem :P

A co do panewek to faktycznie na jednej widać jakby już część kompozycji była częściowo wytarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek, najgorzej nie wyglądają, ale dobrze też nie. To pierwsze z brzegu wzięte do zdjęcia. Były też na oko gorsze niż te. Jak już się do nich dobrali, to pasowało wymienić.

Układ ma katalogowo 550g +/- 35 więc to jakieś 12,72% zakładając, że okrągłe 550 ;-)

Edytowane przez Loram
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!