Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana panewek


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Panewki jednak w pewnym stopniu zużyte(zdarta wierzchnia warstwa). Te dwie z lewej oczywiście, bo ta trzecia jest w ogóle nie zużyta, bo pracowała na dole (tam gdzie nie działają praktycznie żadne siły). Takie zużycie oczywiście nie oznacza, że kończyły żywot, a być może dałyby radę zrobić jeszcze parę set tys. km. Przyjemności z jazdy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosol, nie mam Megi od nowości. Kupiłem używaną, sprowadzoną.

Na "potwierdzenie" mam książkę serwisową, rachunki z przeglądów, sprawdzoną historię auta. Czy mam pewność? Nie, bo oczywiście wszystko można spreparować. Mam zbieżne opinie 3 niezależnych serwisów (2 ASO) co do stanu zużycia auta, przebiegu, użytych podzespołów, itp. i wygląda na to, że przebieg odpowiada zużyciu auta. Historia pojazdu też wydaje się wiarygodna. Czy faktycznie tak jest? Nie wiem.

Zużycie porównuję do mojego poprzedniego auta, które przejechało 100 tys więcej, a które znam od zakupu u dealera i mimo, że bardzo dbam o auta i serwisuję regularnie, to było w znacznie gorszym stanie technicznym i wizualnym niż Megi.

Naoglądałem się przed zakupem furę Meganek kombi z różnym przebiegiem i moja wygląda ok, dlatego ją kupiłem.

A pewności nie masz nawet u autoryzowanego sprzedawcy ;-) Pracowałem swego czasu jako sprzedawca kilku marek pojazdów i niestety wiem co potrafią robić salony i przewoźnicy aut... potem auto idzie jako nowe, prosto z fabryki. Przerażające co się dzieje na naszym rynku. Na wizytę w salonach do zakupu aut polecam zabrać przede wszystkim mierniki grubości lakieru ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

mam pytanie do typowych użytkowników diesla 1,5 dci po 2006 r. w scenicu. Poszukuję powoli takiego samochodu do spokojnej jazdy.

Czy w każdym z tych samochodów okręcają się panewki? Którą wersję silnika kupić 86 czy 105 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którą wersję silnika kupić 86 czy 105 km.

zdecydowanie 105KM z tych 2 wybranych. (już poliftowiec) Ta moc to i tak jest "na styk" jak chcesz rodzinę wozić.

Mam porównanie z 1,9dCi 120KM. By tym 1,5 poruszać się równie sprawnie, to spalanie chwilowe i średnie jest nieco większe jak w 1,9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w każdym z tych samochodów okręcają się panewki? Którą wersję silnika kupić 86 czy 105 km.

najlepiej jakbyś znalazł 1,5 110 KM - to juz poprawiona wersja silnika 1,5 dCi.

w 105 KM "jeszcze się" obracają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Poproszę o kody tych silników abym mógł sprawdzić. Od paru miesięcy przeszukuje ogłoszenia i nie wiem jak się do tego odnieść. Na pewno nie posłucham dilera odnośnie internatu wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz kody:

http://www.motodiesel.pl/silniki/2969-silnik-15-dci.html

 

tylko 1,5 dCi 110 KM nie mają problemów panewkowych, podobnie jak poprawione 1,9 dCi 130 KM.

za to niektóre 1,5 dCi 110 KM mają jakąś wadę w postaci niewspółosiowo zamontowanej pompy. ale to po 50 kkm powinno się wykazać - serwis wzywa nawet do wykonania darmowej usługi i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Niestety u mnie w megane 2006 po lifcie 1.5dci

106hp 6 biegowa skrzynia, kod silnika 732 poszła panewka dolna.przebieg orginalny 190tys, olej regularnie zmieniany co 15tys. Nie ma reguły z tego widać.

Edytowane przez brzozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykre, ale niestety ten silnik "łapał się" jeszcze do tych niezmodernizowanych.

szukaj silnika - będzie chyba taniej :)

 

BTW - w poście piszesz 106 KM, a w profilu masz 110 KM, czyli to inny pojazd :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakim cudem poszła dolna panewka skoro działają na nią bardzo małe siły. Może ją po prostu obróciło i górna znalazła się na dole, a dolna na górze. Trzeba by było przyjrzeć się dobrze korbowodowi, stopce i zewnętrznym stronom panewek aby to stwierdzić. Ale to i tak teraz nie ma znaczenia bo silnik do remontu albo na przetopienie.

Edytowane przez pawlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą mój mech przekazał, że od spodu zdejmuje się miskę i wymienia panewki

I doopa. W k9k724 trzeba rozdzielić skrzynię od silnika i silnik podnieść do góry aby smok wyszedł z miski olejowej i dało się ją wyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!