Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy na forum.

Chciałbym w skrócie opisać dziwny przypadek jaki mi się wydarzył i który nie daje mi spokoju. Otóż zapomniałem w Megance I wyłączyć świateł ( nie działa brzęczek). Po około 5-ciu godzinach wsiadam do auta, auto trup. Kompletny brak prądu. W pierwszym odruchu WYŁĄCZYŁEM światła. Wyciągłem akumulator, podłączyłem, a tu... prostownik pokazuje 100% naładowania. Wyczytałem na forum że te automatyczne prostowniki mogą nie wykrywać kompletnie rozładowanego akumulatora więc przywróciłem do życia stary, ruski z piwnicy. Podłączyłem i po ok 5-ciu minutach przyszło mi go głowy aby zmierzyć napięcie aku w stanie bez obciążenia i .....okazało się że aku ma 12,60-12,75 V czyli jest naładowany.

Moje pytanie brzmi.....Czy w Megance I jest jakieś zabezpieczenie przeciw rozładowaniu aku, bo nie jest możliwe aby się naładował w ciągu 5-ciu minut. Obecnie aku działa super i nie ładowałem go od tego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem i po ok 5-ciu minutach przyszło mi go głowy aby zmierzyć napięcie aku w stanie bez obciążenia i .....okazało się że aku ma 12,60-12,75 V czyli jest naładowany

Błędne myślenie. To, że bez obciążenia pokazuje 12,6 V chwilę po odpięciu prostownika nie świadczy o tym, że jest naładowany. Gdybyś zostawił go na obciążeniu przez kilka minut pewnie okazałoby się, że napięcie spadło do np. 11 V.

Odnośnie drugiej kwestii to megane I nie ma zabezpieczenia przed rozładowaniem i nie jest możliwe pełne naładoawanie rozładowanego całkowicie akumulatora w ciągu 5 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędne myślenie. To, że bez obciążenia pokazuje 12,6 V chwilę po odpięciu prostownika nie świadczy o tym, że jest naładowany. Gdybyś zostawił go na obciążeniu przez kilka minut pewnie okazałoby się, że napięcie spadło do np. 11 V.

Ale wtedy prostownik automatyczny by go wykrył i podjął ładowanie a on pokazywał 100% naładowania PRAWIDŁOWO. A to że nie jest możliwe naładowanie w ciągu 5-ciu minut doskonale wiem i dlatego zadałem pytanie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem i po ok 5-ciu minutach przyszło mi go głowy aby zmierzyć napięcie aku w stanie bez obciążenia i .....okazało się że aku ma 12,60-12,75 V czyli jest naładowany.

Napięcie jakie pomierzyłeś było napięciem jeszcze "pozostałym" z ładowania prostownikiem. I aby pomiar był miarodajny woltomierzem trzeba poczekać około 30 minut. I wtedy jak akumulator jest w pełni naładowany powinien mieć około 12,5V. A najlepiej zmierzyć gęstość elektrolitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za udzielenie odpowiedzi i poświęcenie mi swego cennego czasu ale nie chodzi mi o kwestię czy aku jest naładowany czy nie, bo na 100% aku był naładowany. Po tym zdarzeniu jeżdzę ok 1 km dziennie i kręci jak szalony. Po takich dystansach się nie doładuje. Chodzi konkretnie co się stało, czy jest jakieś zabezpieczenie, żebym wiedział w przyszłości czy trzeba coś zresetować jak działać w przypadku całkowitego zaniku prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego zabezpieczenia przed rozładowaniem się akumulatora przez światła. I na bank akumulator nie był naładowany na 100%, proponuję naładować go starym prostownikiem przez co najmniej 10 godzin lub do wystąpienia bąbelkowania elektrolitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!