Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PRZESTAŁ PALIĆ - po wymianie progów WTF?


Rekomendowane odpowiedzi

Przcież wcześniej użytkownik ko-ma napisał

 

Akurat jest tam elektryczna pompa zasilająca zintegrowana z czujnikiem poziomu paliwa. Taka sama w 1,9 jak i w 1,5 dci.

i Twój aplauz

 

:applause:

 

czyli wszystko wiadome.

 

A teraz na poważnie odnośnie pompy elektrycznej w zbiorniku paliwa w silniku zasilanym olejem napędowym.

Renault nie stosuje pomp elektrycznych przy silniku diesla z małym wyjątkiem. Była krótka seria silników 1,9 dci gdzie nie było gruszki tylko pompa el. w zbiorniku do odpowietrzania układu. Pompa ta pracowała tylko przez kilkadziesiąt sekund celem odpowietrzenia układu i automatycznie gasła. Do zasysania paliwa służy pompa wbudowana w pompę wysokiego ciśnienia. Jak jest gruszka to na pewno nie ma pompki elektrycznej. Również żaden 1,5 dci nie posiada tej pompki.

W opisie Twojego silnika nie występuje taka pompka ale nie wiadomo kto co rzeźbił. Wyjmij smok i sprawdzisz czy jest tylko pływak z czujnikiem poziomu czy też jest pompka.

Problem z odpaleniem może powodować czujnik uderzeniowy zainstalowany obok zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej. Możesz sprawdzić czy na zaworze odcinającym paliwo umieszczonym na pompie wtryskowej pojawia się 12 V po włączeniu zapłonu.

Poniżej posyłam PDF z opisem silnika i układu wtryskowego stosowanego w megance z rocznika który posiadasz. Twój silnik to F8Q 620.

Renault Megane 1.9 Diesel 1995 1999.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D

 

Panowie temat rozwiązany :lol: Po pierwsze oczywiście jest zasilająca pompa paliwa ;) Temat był bardzo prosty do rozwiązania, jak to zwykle bywa. Chodziło o oczywiście i wyłącznik bezpieczeństwa. Prawdopodobnie podczas podnoszenia - opuszczania samochodu "zadziałał" o odciął zasilanie między innymi na pompę paliwa.

 

Problem był by rozwiązany wcześniej...ale oczywiście mój brak wiedzy w tym temacie. Ale dzięki temu dowiedziałem się wiele nowych rzeczy :lol:

 

 

Dzięki wszystkim za pomoc B)

 

Dodano: 09 lip 2015 - 14:19

Przcież wcześniej użytkownik ko-ma napisał

 

 

i Twój aplauz

 

:applause:

 

czyli wszystko wiadome.

 

A teraz na poważnie odnośnie pompy elektrycznej w zbiorniku paliwa w silniku zasilanym olejem napędowym.

Renault nie stosuje pomp elektrycznych przy silniku diesla z małym wyjątkiem. Była krótka seria silników 1,9 dci gdzie nie było gruszki tylko pompa el. w zbiorniku do odpowietrzania układu. Pompa ta pracowała tylko przez kilkadziesiąt sekund celem odpowietrzenia układu i automatycznie gasła. Do zasysania paliwa służy pompa wbudowana w pompę wysokiego ciśnienia. Jak jest gruszka to na pewno nie ma pompki elektrycznej. Również żaden 1,5 dci nie posiada tej pompki.

W opisie Twojego silnika nie występuje taka pompka ale nie wiadomo kto co rzeźbił. Wyjmij smok i sprawdzisz czy jest tylko pływak z czujnikiem poziomu czy też jest pompka.

Problem z odpaleniem może powodować czujnik uderzeniowy zainstalowany obok zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej. Możesz sprawdzić czy na zaworze odcinającym paliwo umieszczonym na pompie wtryskowej pojawia się 12 V po włączeniu zapłonu.

Poniżej posyłam PDF z opisem silnika i układu wtryskowego stosowanego w megance z rocznika który posiadasz. Twój silnik to F8Q 620.

 

Witaj, dzięki za rady :) W mojej megi jest pompa paliwa w zbiorniku. Sprawdziłem po przez wymontowanie. Po odpaleniu silnika nawet "buczy". Odziwo jett też "gruszka"!!! Tak jak napisałeś problem był z czujnikiem uderzeniowym, wystarczyło go nacisnąć;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu napisał, że "prawie żaden" silnik diesla Renault nie ma elektrycznej pompy podającej paliwa...

Miło mi wiedzieć, że tak masowo produkowane silniki, jak 1,5 dci czy rodzina 1,9 dci stosowane w setkach tysiecy sztuk przez wielu producentów - okazały się ... wyjątkowe...

Silniki Renault, faktycznie, nie miały KIEDYŚ elektrycznych pomp podających - ale to KIEDYŚ było baardzo dawno temu. Tak dawno, że umarły już w większości śmiercią techniczną .

Kol. aniewa podał w wątpliwość informację o seryjnym stosowaniu elektrycznych pomp zasilajacych niskiego ciśnienia w silnikach zasilanych układem common rail. Gdzie jest jeszcze pompa wysokiego ciśnienia oraz owa mityczna "gruszka" czyli ręczna pompka odpowietrzania układu.

Co dziwniejsze - sam użytkuje z niejakim powodzeniem Scenica II Ph I , w którym wykorzystano ową pompę, której istnienie tak usilnie neguje.

Dlatego - proszę na przyszłość: jesli bierzecie udział w dyskusji - nie głoście prawd objawionych, tylko najpierw rzetelnie sprawdźcie to, co podaje materiał źródłowy.

Zacytowany tekst jest, a raczej BYŁ prawdziwy, tylko wieeeele lat temu. W czasach wolnossądych diesli z rzędową pompą wtryskową i klasycznymi wtryskiwaczami, z zasilaniem wstępnym pompką mechaniczną, napędzaną od wałka rozrządu itd.

Te czasy minęły bezpowrotnie i przytaczanie rewelacji tego typu nie służy rozwiązaniu problemu. Zwłaszcza, jeśli wiedza jest czysto teoretyczna - i nieco przestarzała.

To tak, ku rozwadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dziwniejsze - sam użytkuje z niejakim powodzeniem Scenica II Ph I , w którym wykorzystano ową pompę, której istnienie tak usilnie neguje.

Również użytkuję taki pojazd, z takim silnikiem i o braku takiej pompy przekonałem się wymontowując smoka ze zbiornika. Jest tam tylko sonda pomiaru poziomu paliwa. Nie jest to jedyny samochód renault w którym to robiłem, był między innymi scenic z 1999 z silnikiem 1,9 dti i meganka z 2004 z soilnikiem 1,5 dci. W żadnym z nich nie było pompy paliwa w zbiorniku.

Zacytowany tekst jest, a raczej BYŁ prawdziwy, tylko wieeeele lat temu. W czasach wolnossądych diesli z rzędową pompą wtryskową i klasycznymi wtryskiwaczami, z zasilaniem wstępnym pompką mechaniczną, napędzaną od wałka rozrządu itd.

To już prawdziwa prehistoria, rzędowa pompa wtryskowa z tego co pamiętam to była praktycznie z osobówek tylko w mercedesach. Olbrzymia większoś osobówek korzystała z pomp rozdzielaczowych.

tylko najpierw rzetelnie sprawdźcie to, co podaje materiał źródłowy.

Najlepszy materiał źródłowy to fizyczne przekonanie się co jest zamontowane. Tak zresztą poradziłem koledze który założył post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe... Znam Scenice od rocznika 1997 (a w zasadzie 1996, bo takowy, z pierwszej serii produkcyjnej, posiadałem), poprzez 2004 do obecnie posiadanego 2007 - wszystkie mają pompę w zbiorniku. Oba Scenice II (zarówno PhI jak PhII pomimo róznych silników (1,9 dci 120 KM i 1,5 dci 105 KM) mają TAKĄ SAMĄ pompę podającą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ko-ma na pewno trochę uogólniłem pisząc, że ropniaki renault nie mają pompy paliwa w zbiorniku. Faktycznie niektóre modele posiadają np. u kolegi założyciela postu. Prawdę mówiąc jestem tym zaskoczony ale fakt, nie znałem tej wersji silnika i przyznaję się do błędu :mad: . Pompę ma też silnik 1,9 dci 130 KM. Ale w zdecydowanej większości nie posiadają. Przynajmniej tak wynika z materiałów źródłowych których trochę posiadam. Łatwo to sprawdzić przy okazji wymiany filtra paliwa. Po zdjęciu wężyków można na chwilę włączyć zapłon i paliwo powinno strugą pocieknąć. Druga sprawa: przy pompie elektrycznej podającej nie było by tak powszechnego problemu z zapowietrzonym układem paliwowym. Wystarczy poczytać forum. Ten problem nie występuje w benzyniakach gdzie pompa jest obowiązkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiasz mnie coraz bardziej...

Mam Scenica 1,5 dci 105 KM i MA pompę elektryczną, podobnie jak drugi 1,9 dci 120 KM

Bo jak inaczej mogła by być zasilana pompa wysokiego ciśnienia? Cudem?

Przecież w tej rodzinie silników od kilkunastu lat nie ma już mechanicznej pompy paliwa (przykręcanej z boku bloku).

A co do zapowietrzania diesli dci...

Zapowietrzają się te, w których właściciel nie przerobił jeszcze układu przewodów na filtrze paliwa.

Konkretnie powrotu ciepłego paliwa z silnika do filtra. No i tam, gdzie jeszcze jest zawór spustowy wody z filtra.

P.S. Twój samochodzik także ma elektryczną pompe paliwa.

Edytowane przez ko-ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w tej rodzinie silników od kilkunastu lat nie ma już mechanicznej pompy paliwa (przykręcanej z boku bloku).

Pompa wtryskowa to dwie oddzielne pompy w jednej obudowie. Pompa wstępna - "podająca" zasila pompę wysokiego ciśnienia - "wtryskową".

Fizycznie wygląda na jedną pompę ale faktycznie tam są dwie pompy. Dotyczy to zarówno pomp coman rail jak i wcześniejszych pomp rozdzielaczowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam książkę-Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej .Pisze o pompie Delpihi tak ,pompa wysokiego ciśnienia zawiera pompe przetłaczającą z ograniczeniem ciśniena.Autor nie wspomina o pompie podwojnej .Autor to Hubertus Gunther.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!