Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup megane 3 - średnia cena, na co patrzeć


abstract

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Planuję wymienić samochód. Oglądałem wiele różnych modeli w komisach by zobaczyć jakie są możliwości i przypadła mi do gustu Renault Megane 3. Auto jest bardzo ładne, dobrze wyposażone, oraz jak czytałem po Internecie dosyć udane (w porównaniu do Bravo oraz Mazdy 3; które również brałem pod uwagę).

Mój budżet - do 35 000 zł. Wymagania małe, auto ma być sprawne i mieć klimatyzację. Silnik najlepiej benzynowy, bo średnio dziennie przejeżdżam tylko 59 km. Tylko Hatchback. Nie chcę kombi/sedana.

Oglądając Megane zdziwiły mnie ceny tych samochodów.

Przykład 1: Megane 3, 2013 - gość chciał za nią 34 tyś. Sprowadzana z Niemiec, po opłatach. Nie sprawdzałem nawet wyposażenia, bo cena podejrzanie niska, prawda? Kto sprzedaje dwuletnie auto?

Przykład 2: Megane 3, 2012 - wyglądało na pełne wyposażenie (tj klimatyzacja dwustrefowa, ale nie było nawigacji), silnik 1.6 16V, cena 31tyś - czy to dalej nie za tanio?

Prosiłbym Was, o sprecyzowanie jaka cena samochodu (w stosunku do roku, silnika oraz wyposażenia) jest sensowna. Jaki silnik, rocznik jest 'sensowny' za cenę 35tyś zł?

Na co powinienem patrzyć, wybierając samochód? Jakie elementy w Megane świadczą o tym, że auto jest podejrzane? Coś rdzewieje, skrzypi, albo może się psuć częściej?

Jakie silniki polecacie (w recenzjach na necie polecają 1.6 16V, aczkolwiek 1.4 TCe wygląda bardzo zachęcająco...)?

Czy, jeżeli bym Wam podrzucił VIN, jesteście go w stanie zdekodować?

Jakie strony polecacie do dekodowania VIN? (płatne). Na co zwracać uwagę w zdekodowanym VIN?

Przepraszam za grad pytań :)

 

PP.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, polecam rozejrzeć się za autami z komisów dealerskich. Takie auta są dużo pewniejsze niż te z prywatnych komisów gdzie większość auto to wychuchane i wyklepane rozbitki. Dodatkowo auto z komisu dealerskiego często ma gwarancję producenta. 35 tyś. to dosyć fajny budżet za który można dostać nowsze auto. Polecam szukać na stronie: http://www.renault.pl/samochody-uzywane/wybierz-samochod/. Co do silników to 1.4 Tce na pewno będzie sprawiał więcej frajdy z jazdy od 1.6, ale z drugiej strony w 1.6 założysz instalację LPG u dealera i będziesz robił 100 km za 16 zł, a nie za 36 zł więc opcja jest również kusząca zwłaszcza, że dziennie planujesz przejeżdżać ~60 km. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jakimi drogami się poruszasz. Zakładam że do pracy robisz 25-30 km w 1 stronę. Dojazd do pracy to trasa szybkiego ruchu (powyżej 100 km/h) ? Jeśli tak to rozważyłbym 1.4 TCe ze względu na fajną charakterystykę silnika - bardzo cichy w porównaniu do 1.6 16V. Natomiast jeśli masz dojazd Polskimi wstążkami gdzie prędkość nie przekracza 90 km/h i praktycznie nie jeździsz trasami szybkiego ruchu, można wówczas rozważyć silnik 1.6 16V plus LPG jak ktoś toleruje... Sprowadzonych odpadów z podejrzanymi cenami należy bardzo ostrożnie się obchodzić. Nikt na zachodzie dobrego samochodu tanio nie odda. Dziś mało kto bawi się w klepanie karoserii, coraz bardziej popularne jest wspawanie ćwiartki czy połówki. Na allegro bardzo dużo takich dawców. Prawdziwe i smutne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi, dam znać jak coś znajdę.

Oglądałem samochody z strony którą podesłał @Sebastian - wiele aut to diesel. Co możecie powiedzieć o diselach w Megane 3? Są warte uwagi?

Instalacja LPG nie dla mnie, nie przepadam za nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując pół roku temu Megane III sam rozważałem zakup diesla. Kusiło mnie prze wszystkim niskie spalanie i dynamika przyspieszania. Odrzucała większe prawdopodobieństwo usterki (np. wtryski, dwumasa, sprężarka) w stosunku do 1.6 16V. Generalnie na dzień dzisiejszy moje zdanie jest takie, że jak ktoś się uprze na diesla to warto kupić ale tylko nowego z salonu. Z używanymi to jest koło fortuny, jak dobrze trafisz to będziesz zadowolony, jak źle trafisz to będzie to Twój pierwszy i ostatni diesel w życiu. Niestety również na dzień dzisiejszy staje pod znakiem zapytania opłacalność zakupu diesla. Po pierwsze to auto będzie sporo droższe od 1.6 (tą kasę mógłbyś już przeznaczyć np. na tankowanie benzyny) kolejną kwestią jest sam koszt przejazdu. Diesel powiedźmy spali Ci 5l/100 co przy cenie ropy 4,85 zł daje Ci 25 zł za 100 km, na LPG tą samą odległość przejedziesz za 16 zł. Moim zdaniem czasy świetności diesli w osobówkach już minęły. Nawet jak kupowałem auto w salonie i pytałem o popyt na diesla to mi mówili, że już nawet floty biorą benzynowe silniki + LPG bo najzwyczajniej w życiu dużo bardziej się to opłaca. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesla to warto kupić ale tylko nowego z salonu.

Raz w życiu kupiłem używanego diesla i nie miałem auta przez ponad 3 m-ce bo bujałem się z nim po kilku warsztatach. Ostatecznie sprawa zakpńczyła sie pozytywnie tylko dzieki temu, że miałem gwarancję na silnik. Ale stres pozostał. Benzynowe z turbina jak mój 1,4 TCe mają nie wiele gorszy moment i ja na przyspieszenie nie narzekam. Tylko benzyna lub benzyna +gaz, chociaż w przypadku np. Capture ostatnio będąc w serwisie z nudów widziałem Captur dizelka, który był ok. 4 tys. droższy od benzyny więc w takim przypadku brałbym w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesla używanego trzeba dobrze sprawdzić. Dziś samochodu bez komputera diagnostycznego się nie kupuje jak 25 lat temu używaną Skodę 105L czy Zaporożca :). Druga kwestia a zarazem smutna, rodacy wiecznie wierzą że 10 letni diesel ma przejechane 180 tyś km. Taki przebieg maja 2 letnie diesle na zachodzie. Żeby zakup diesla bez bezpieczny, najlepiej szukać krajówki z historią. Sporo Meganów dCi 2-3 letnich jest w salonach Renault jako używane z przebiegiem poniżej 100 tyś km. Niestety, rodacy wolą dla oszczędności kupić sprowadzonego o 5 tyś taniej z niewiadomą historią, często dobitego za sprawą kosmicznego przebiegu skorygowanego na słynne 180 tyś km. 1.6 16V + LPG to dobry silnik, ale raczej nie nadaje się na trasy szybkiego ruchu, jeśli ktoś jest wymagający i oczekuje że na tempomacie przy prędkości 130 km/h będzie miał błogą ciszę...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, starałem się unikać diseseli. Zresztą coś jest na rzeczy, bo 3/4 samochodów w "używkach przy dealerze" to diesele. Skoro ludzie się ich pozbywali tak często, na pewno był ku temu powód ;)

 

Znalazłem fajną megane 3, rocznik 2011, 1.6 16V. Przebieg 113 tyś km, potwierdzony z systemu renault. Czy jest to spory przebieg? Czy kupilibyście auto z takim przebiegiem? Na pewno większy niż średnia, ale auto po wstępnym sprawdzeniu jest OK. Nie słyszałem żadnego skrzypienia w zawieszeniu, silnik chodzi cicho i biegli nie zacinają. Wyposażenie działa w porządku, jedynie drążek zmiany biegów nosi ślady użytkowania, co potwierdza przebieg. Blacha w porządku. W aucie wymieniono rozrząd całkiem niedawno.

 

Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę przy sprawdzaniu tejże meganki? Ewentualne wycieki z silnika? Gdzie patrzeć, na co zwrócić uwagę?

Edytowane przez abstract
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, rodacy wolą dla oszczędności kupić sprowadzonego o 5 tyś taniej z niewiadomą historią

Polak mądry po szkodzie. BTW w programie Turbo kamera, w którym jest sporo przypadków jak to Polak kupił samochód bezwypadkowy tzw. "igłę", która w rzeczywistości powinna po wypadku zostac skasowana mówił jakiś rzeczoznawca rynku motoryzacyjnego, że w Polsce jest nadpodaż używanych aut o ok. 1-1,5 miliona sztuk!!!! Więc to powinno zmusić ludzi do myślenia. Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne, trupów jest pełno - stąd kupowanie używanego to spore ryzyko. Gdybym miał większy budżet, kupił bym nowe auto (gdzie tak naprawdę płacę dużo za pewność, że auto winno być idealne), albo zrobiłbym podobnie jak @makgajwer kupując wersje demo :)

 

Wracając do tematu - auto 4 letnie (2011), potwierdzony przebieg 113 tyś. Warto brać? W temacie pokrewnym, mówią że raczej w porządku: http://megane.com.pl/topic/63892-meganka-z-przebiegiem-100-tys-km/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!