Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Kompresja możne być OK, a olej będzie konsumowany. Sprawdź jak wyglądają świece najlepiej po dłuższej trasie. Świece nie powinny być czarne (zarzucone sadzą), dobry mechanik rozpozna to bez problemów. Olej na świecach lub nawet jednej ze świec to też zły znak.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet lepiej, że są nowe, bo jeśli spala się olej to na świecach będzie sadza. Ja bym sprawdził wszystkie świece, zrób fotki i podeślij. Dla porównania masz tu fotkę świeczek z motoru 1.4TCe (160kkm), świeczki mają przepracowane jakieś 70kkm i są trochę zmęczone, ale nie ma na nich sadzy, ani oleju.

post-16747-0-89558000-1492607257_thumb.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak żona długo jeździ autem w stylu którym i Ty się poruszasz czyli bardzo spokojnym, emeryckim, bo tak jazdę do 3 tyś należy nazywać - to jak wsiądę do wozu i go pogonię na żółte pole do śmiesznego odcięcia to tez czasami kopciuszek na biało. Moim zdaniem to wydech się suszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz racje, ja nie piłuje auta, na żółte pole jeszcze go nigdy nie pogoniłem, dzisiaj już mi nie kopcił powyżej 3000 obr/min przy odpaleniu też nie kopcił dziwne rzeczy się dzieją czasami, jak bym miał klucz dynamometryczny to bym sprawdził te świece tak to nie chce znowu kasę nabijać warsztatom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie samochód widział chyba z 10-12 razy 4 tys. obr., żółtego pola nie widział w ogóle... to raczej nie od tego. Temperatura spalin jest na tyle wysoka że przy normalnej eksploatacji na dłuższych odcinkach (zagrzany silnik) nie powinno być problemów z wilgocią w układzie wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo żyje turbo pije, po co wam takie silniki jak z nich nie korzystacie? Silniki lepiej chodzą jak pracują w pełnym zakresie obrotów. Miałem wiele nowych aut, wszystkie docieram w stylu wyścigowym (od razu opór ) i nigdy nic się nie dzieje. A nawet jakby miało się popsuć to lepiej od razu póki gwarancja działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 TCe ma charakterystykę typową dla... diesla ;) Co do tego że silnik lepiej chodzi jeżeli pracuje w pełnym zakresie obrotów - wszystko zależy od konstrukcji silnika ale częste kręcenie pod czerwone pole (w renault pod żółte) nie wpływa korzystnie na żywotność i spalanie.

Co dawania od razu w palnik - mam dwa motocykle z mocno wysilonymi silnikami i danie od razu w palnik bez docierania silnika po remoncie albo jeżeli nie jest odpowiednio rozgrzany zawsze kończy się źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym fabrycznym dotarciem nowego silnika to bym się kłócił - jeszcze kilka lat temu w instrukcji obsługi meganki było napisane żeby przez pierwsze 1000 km nie przekraczać jakiejś tam prędkości i obrotów oraz po tym przebiegu wymienić olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pamiętam ile docierałem silnik chyba do 2000 km ( nie przekraczając 3000 obr/min i nie jeździć powyżej 130 km/h co daję własnie te 3000 obr/min), z tym że po 15 tyś/km zmieniłem olej, później po nie całych 20 tyś i następnie po 15 tyś/km, staram się zmieniać olej co 15 tyś. Autko odwdzięcza się małym spalaniem w trasie. Moje najniższe spalanie na odcinku 22 km między Nowym Dworem Gdańskim a Elblągiem wykręciłem średnie spalanie na poziomie 4,3 L /100 km

Jeżeli chodzi o normę oleju to RN 0710 a jaki to będzie olej podobno nie ważne ale lepkość chyba 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!