Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpalił a akumulator chyba ok?


Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem że może tak być, ale faktycznie nie poparliście swoich wypowiedzi niczym sensownym.

Skoro na prostowniku był w połowie naładowany, miernik pokazuje 13,2 w stanie spoczynku a 13,8 przy obciążeniu, to na jakiej podstawie twierdzicie że aku do wymiany?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie wtedy był pomiar przy odpaleniu, kręceniu rozrusznikiem a potem przy odpalonym silniku. Standardowy pomiar jaki jest sugerowany aby ocenić stan ładowania aku. I z pomiarów wychodzi że jest ok. Dlaczego zatem twierdzicie że jest do wymiany?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas kręcenia rozrusznikiem wyszło Ci napięcie 13,2V?

Na dobrym akumulatorze przy kręceniu spada napięcie do ok. 11V.

Pomierz to dokładnie, albo podjedź do sklepu z akumulatorami, żeby dobrze sprawdzili jego stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać było cyknięcie po przekręceniu kluczyka po czym gasły wszystkie diody na desce i nic.

Praktycznie to masz trzy możliwości do wyboru:

-rozładowany akumulator

-zaśniedziała któraś klema

-słaby styk na lince-plecionce podającej masę z karoserii na silnik

W dwóch ostatnich przypadkach wszystko będzie działać a rozrusznik może nie pokręcić silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

onifer sam napisałeś, że auto nie odpaliło, a po podłączeniu akumulatora pod prostownik po tej akcji prostownik wskazał połowę naładowania akumulatora. Czyli jak dla mnie akumulator jest już szrot i długo nie pociągnie. Podjedź do sklepu sprzedaży akumulatorów i poproś o zrobienie testu akumulatora pod obciążeniem czymś takim jak na obrazku.

 

thumb_hosting_zdjec_1442775931__tester.jpg

 

Zdjęcie ściągnięte z netu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć, że już tak drastycznie zmniejszyła się pojemność akumulatora że jest właściwie do wymiany. Skoro tu nie odpalił, a tu na prostowniku pokazał ponad połowę naładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na teście w sklepie z akumulatorami. Faktycznie aku jest do wymiany.

Gość stwierdził że ten co mam 55ah 480 prąd ładowania jest w ogóle za slaby do silnika 1.4 16v i sugeruje 60-62ah z min. Ponad 500 prądem.

 

Dodano: 21 wrz 2015 - 12:34

Najtańsze są aku Volt i Zap ok.200zl ale nie wiem czy nie będę szukał aku Forse z którym miałem dobre doświadczenia w poprzednim aucie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat do tego silnika 55Ah jest wystarczający.

Ja ze swojej strony mogę Ci polecić Tuborg/Autopart (te same akumulatorami pod dwoma markami).

Tani, produkowany w Polsce, 3 lata gwarancji i mało reklamacji.

Autopart jako jeden z nielicznych producentów sam wytwarza płyty ołowiane od zera (łącznie z pozyskiwaniem tlenku ołowiu).

Myślę, że w tym przypadku warto zaufać polskiej myśli technicznej.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stwierdził że ten co mam 55ah 480 prąd ładowania jest w ogóle za slaby do silnika 1.4 16v i sugeruje 60-62ah z min. Ponad 500 prądem.

Głupoty prawi. Ja miałem 44Ah z ASO i dawał radę w megance II przez 5 lat. Jak padł to założyłem 54Ah i też daję radę bez problemu odpalić auto.

 

Dodano: 21 wrz 2015 - 21:03

Tylko uważaj podczas zakupu aby nie wcisnął Tobie leżaka magazynowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

u mnie po mrozach również nie odpalił, kontrolki się świecą ale zupełna cisza po przekręceniu. Podłączyłem akumulator do prostownika i wskazów pokazuje 5 amperów, zgodnie z instrukcję ma być coraz mniej amperów.

Zastawiam sie czy to pomoże, bo po przeczytaniu na forum nasuwają się wnioski:

1. kwestia akumulatora - po naładowaniu odpali

2. akumulator naładowany ale nie odpali, być może kwestia rozrusznika lub alternatora ( jak to sprawdzić ?)

3. akumulator do wymiany - w jakich sklepach można sprawdzić czy akumulator jest na złom ?

 

Na razie nie wiem o co chodzi po kolei będę sprawdzał. Wszelkie wskazówki mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) Jak odpali to raczej akumulator, możliwe, że się rozładował. Tym bardziej, że na prostowniku pokazał Ci 5A zaraz po podłączeniu. Prąd powinien spadać w miarę ładowania.

Ad2)Jak rozrusznik kręci, a nadal nie chce odpalić to przyczyna leży gdzie indziej. Jeżeli nie kreci to trzeba sprawdzić dlaczego. Rozrusznik to zwykły silnik elektryczny, trzeba zacząć od sprawdzenia kabelków, raczej nie jest możliwe bez dostania się pod auto. Spróbuj poruszać samochodem, nawet go trochę przepchnąć. Może kabelki nie mają styku.

Ad3) U mnie "w mieści" we wszystkich sklepach mają mierniki pozwalające na sprawdzenie stanu akumulatora. Robią to nawet za darmo ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!