Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu 4 cylinder


Tomek_206

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, założyłem do swojej meganki III 1.6 16V 110KM instalacje gazowa stag 4 i od samego początku mam problem. Otóż wyskakuje mi błąd P0304 -wypadanie zapłonu. Nie zawsze tak się dzieje, przeważnie jak jadę w korku, na trasie z prędkościami ok 100 km/h błąd nawet przez chwilę się nie pojawia. Byłem już u dwóch gazowników, niby wszystko sprawdzili i jest dobrze (chociaż nie jest bo błąd nadal wyskakuje) wymieniłem świece na nowe, nie wymieniłem tylko cewek. Nie chce kupować w ciemno i płacić za nie 400 zł a potem okaże się, że to nie to. Jak wygląda kolejność cewek patrząc stojąc przed samochodem. Zauważyłem też że mój pożal się Boże gazownik zasilanie podpiął właśnie pod jedną z cewek, przylutował się do przewodu. Zastanawiam się czy to może mieć jakiś wpływ na wypadanie? I co może się stać jeśli po zamieniam cewki miejscami? Jeden z gazowników powiedział mi że można zamienić 1z4 i 2z3 . Mam nadzieje że ktoś pomoże mi z problemem...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność cylindrów liczy się od strony skrzyni biegów.

Zamień cewki, które są obok siebie, jak wyskoczy błąd, to sprawdź, czy będzie na innym cylindrze.

Jeżeli pomimo zamiany cewek błąd będzie na tym samym cylindrze, to zamień ze sobą wtryskiwacze gazowe (wystarczy przepiąć wężyki i wtyczki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostała jeszcze zamiana wtryskiwaczy benzynowych, ale to już bardziej skomplikowana opcja.

Sprawdź, czy wkrętka gazowa przy cylindrze wypluwającym błąd siedzi stabilnie i wszystko jest szczelne.

Jak wymieniałeś świece, to któraś różniła się kolorem od pozostałych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem tak samo, na Pb było ok a na LPG było wypadanie zapłonu. Efekt taki mogłem uzyskać gdy gwałtownie zwiększałem obroty robiąc efekt doła na obrotomierzu i tak kilku krotnie na ułamek sekundy. Szukałem problemu w instalacji LPG, cewkach, jednak jedna ze świec była w czarnej sadzy wtedy zmierzyłem kompresję było 16,12,16,16 jakoś tak. Różnica w kompresji pomiędzy cylindrami, wymieniłem silnik. Sprawdź czy nalot na wszystkich świecach wygląda identycznie. LPG z racji tego, że ma mniejszą wartość energetyczną może tu obnażyć nie domagania silnika. Powodzenia

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamiana wtrysków, cewek i świec nie przeniosła na inny cylinder wypadania zapłonu to może być spowodowane niechlujnym montażem wkrętki do której jest podłączony wężyk od wtryskiwacza, monter mógł nałożyć zbyt dużą ilość kleju na wkrętkę, który teraz przytyka otwór wlotowy do kolektora przez co przepływa mniejsza ilość gazu.

Sprawdź drożność wężyka i wkrętki.

Zmniejszona ilość przepływającego gazu będzie powodować pracę jednego cylindra na ubogiej mieszance, co efekcie może powodować wypalenie gniazd zaworowych, a nawet dziurę w tłoku !

 

Szukałem problemu w instalacji LPG, cewkach, jednak jedna ze świec była w czarnej sadzy wtedy zmierzyłem kompresję było 16,12,16,16 jakoś tak. Różnica w kompresji pomiędzy cylindrami, wymieniłem silnik. Sprawdź czy nalot na wszystkich świecach wygląda identycznie. LPG z racji tego, że ma mniejszą wartość energetyczną może tu obnażyć nie domagania silnika.

 

To też miałbym na uwadze co pisze Astro7

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety jeszcze nie uporałem się z moim problemem, ale obawiam się że nie jest to instalacja lpg :( . Nie wiem czy może to mieć jakiś wpływ ale kabel do cewki był przecięty i zalutowany, i to właśnie na tym cylindrze wypada mi zapłon.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!