Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tomek_206

Megane III phI Wypadanie zapłonu 4 cylinder

Recommended Posts

Jestem po czyszczeniu czujnika wału i czujnika wałków rozrządu. Niestety ta operacja nie wpłynęła na wypadanie pojedynczych zapłonów. Czujniki trochę były usyfione a po czyszczeniu wyglądają tak jak w załączeniu. Skoro to nie świece, lpg, czujnik wału i czujnik rozrządu, to czas na dodatek czyszczący do paliwa a później wymienię 2 cewki na próbę. Bo pomysły mi się skończyły. Oczywiście tych wypadających zapłonów nie czuć. Może ich po prostu nie ma a sterownik myśli że są.  

 

20171104_105108_HDR.jpg

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.10.2017 o 21:35, Piccolo napisał:

Szczerze mówiąc na Twoim miejscu zanim cokolwiek zacząłbym wymieniać ze sprzętu, podjechałbym do innego zakładu który zestroi Ci auto z wykorzystaniem sondy afr.

 Czyszczenie czujnika wału i czujnika wałków rozrządu może być nie skuteczna, bo jak wcześniej napisałem czujniki te a szczególnie czujnik wału korbowego ( z praktyki ) jest b.chimeryczny i należy w razie wymiany stosować tylko nowe oryginały. Zmienia parametry wraz ze zmianą temperatury i dlatego jest trudny do zdiagnozowania.Wymieniam parami aby wykluczyć błędy. Bardzo istotne jest też stan wtyczki i przewodu od tego czujnika. Ale jeżeli wypadanie zapłonu jest tylko na gazie, na 4 tym cylindrze to raczej nie one są sprawcą.  

Już 24,X napisałem, że jestem przeciwny stosowania środków czyszczących ( ściernych ).

Wtryski czyści się ultradźwiękami, jeżeli nie chcesz mieć kłopotów. 

Wypadanie zapłonu jest na gazie a nie na benzynie a Ty chcesz dodawać środek czyszczący do benzyny - bez sensu.

Zmniejsz odległość elektrod świec do 0,7 mm, aby zmniejszyć obciążenie cewek.Jest to b.istotne dla pracy silnika na gazie.

Zamień wtryski gazowe miejscami. W ostateczności wymień je na Barakudy.

Zakręć gaz i pojeździj tylko na benzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już kilka razy pisałem, że problem wypadania zapłonów na lpg na 4 cylindrze jest już rozwiązany. Pozostało wypadanie na wszystkich cylindrach pojedynczych zaplonów. Nie ma to znaczenia czy na lpg czy na benzynie.

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja Ciebie doskonale rozumiem i potrafię czytać ze zrozumieniem ;-)

Czy jesteś w stanie odczytać ile zapłonów wypada po uruchomieniu na zimnym silniku nie dotykając pedału gazu tylko wolne obroty czas około 5min.

Drugi test - uruchomianie silnika już rozgrzanego i pozostawienie go na 5min. na wolnych obrotach bez wciskania pedału gazu.

Wszystko na benzynie.

Do czego zmierzam, być może problem leży w elektrozaworze zmiennych faz rozrządu lub samym KZFR, możesz też spróbować przeczyścić ten elektrozaworek, płucząc go porządnie w benzynie ekstrakcyjnej, zwróć uwagę na sitko, jeśli masz sprężone powietrze to przedmuchaj to sitko, tylko tak aby nie pękło !

Możesz sprawdzić działanie tego zaworka podłączając do jego styków 12V, powinien się energicznie przysuwać o jakieś 3mm.  

W moim wcześniejszym F4R 2.0 16V miałem problem z tym zaworem wykryliśmy to na hamowni, auto miało lewie 124KM na Pb zamiast fabrycznych 136KM.

 

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój poprzedni wpis był oczywiście skierowany do Andrzeja 2010 :-) elektrozawór czyściłem i ostatnio sprawdzałem czy sie nie pobrudził. Wygląda jak nowy. Jutro zrobię test na zimnym i ciepłym silniku. Właśnie jestem po trasie 60 km i liczba wypadnietych zapłonów to 4,6,4,4. Liczniki spalań stukowych wzrosły o 0,2,3,1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakręć gaz i pojeździj tylko na benzynie, wykluczy to wtryski gazowe, które mogą być nieszczelne. 

Edytowano przez Andrzej-2010
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w obu TCe pojedyncze wypadanie zapłonu generuje moment przełączenia i przejścia z paliwa Pb na LPG, przy przechodzeniu z LPG na Pb też potrafi wylecieć zapłon na którymś cylindrze.

Ilość spalania stukowego na poszczególnych cylindrach ma wartość około 500 na cylinder - zarejestrowane na przedziale ostaniach przejechanych 27kkm.

 

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przełączanie benzyna gaz też u mnie powoduje wypadniecie zapłonu,  ale jak pisałem przy zmianie biegów też. Końcem tygodnia będę miał dawcę części do testów, więc zamierzam podmienić cewki, przepustnicę, czujnik wału korbowego, czujnik sprzęgła. Nie chciałbym u dawcy ściągać kolektor, więc czujnik wałka rozrządu sobie daruję.  Czy coś jeszcze  można dla testu podmienić ?   ECU można, czy jest przypisane do konkretnego samochodu ? 

 

 

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wykonując te czynności przy okazji przeczyść styki w łączówkach np. preparatem Kontakt 60, delikatnie nie wyginając pinów, odpinając ECU odłącz minusową klemę akumulatora ! ECU nie podmieniaj.

 

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym czyszczeniem styków ECU to w instrukcji serwisowej jest info, żeby tego nie robić, w wolnym tłumaczeniu

(...)

Nie należy używać żadnych produktów zaprojektowanych do polepszenia styku elektrycznego w komputerze wtrysku i złączach czujnika tlenu lub na korpusach czujników tlenu.

Nieprzestrzeganie tej porady powoduje nieprawidłowe działanie czujnika tlenu i powoduje nieprzestrzeganie normy kontroli emisji.

(...)

Przechwytywanie.JPG

 

ciekawe czy to tylko dup...ochron, czy rzeczywiście jest coś na rzeczy.

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja swoje, a praktyka i doświadczenie pokazują co innego. Trzeba to robić z głową i delikatnie, bo już nie jeden powyginał piny od ECU.

Po przeczyszczeniu warto przedmuchać piny suchym powietrzem, tylko nie z zawilgoconej sprężarki  i nie 10 atm ;-)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla osób, które zauważą taka przypadłość "pojedyncze wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach i sporadyczne spalanie stukowe" ale bez pojawienia się błędu w komputerze, to mam informację, że przynajmniej silniki 1,6 110 KM jak i 1,4 tce (info od kolegi witman) tak mają i jest to normalna sytuacja. Miałem możliwość przejechania się megane 3 ph3 z 2015 z tym silnikiem z przebiegiem 40 000 km i pomimo, że samochód jechał dobrze, płynnie nic nie szarpało, to i tak w ecu pojawiały się pojedyncze wpadnięte zapłony podczas zmiany biegów.  Dzięki wszystkim za rady i podpowiedzi i przestaję walczyć z tymi zapłonami, bo jak widać Ten Typ Tak Ma :-)

 

PS. Przy przebiegu 40 000 wartości spalania stukowego na cylindrach od 1 do 4 wyglądały następująco:

38809, 20943, 36607, 23000.

 

czyli jeśli dobrze interpretuję te wyniki to spalanie stukowe występowało co 1-2 km :-)

 

Edytowano przez szmydu
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że nie ma co się tym przejmować, dzisiaj potrenowałem dwa autka klienta M3 1.4TCe i kuzyna Dacie Duster 2014r. 1.6 K4M po wyminie świec i oleju przebieg 54kkm. Ilość wypadniętych zapłonów w obu silnikach była podobna i miała wartość od 0 do 3 na poszczególnych cylindrach, przejazd po mieście około 10km z kilkoma energicznymi startami z szybką zmianą biegów, przy których głownie zostały zarejestrowane wypadnięcia.

Uważam, że dopóki system nie rejestruje błędu i nie zapala (checkengine) znaczy, że jest to w granicach tolerancji błędu.

Swego czasu padł mi jeden z wtryskiwaczy LPG w Sceniku 2.0 F4R, tuż po przełączeniu na LPG, generował w systemie błąd wypadania zapłonu, podpalał checkengine i odłączał ESP, a ilość wypadniętych zapłonów po krótkiej jeździe miała wartość 72, co ciekawe jak się już wtryskiwacz rozgrzał i popracował to było wszystko OK.

 

 

F4R wypadnie zapłonu.jpg

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MIII ph. II Coupe 2012  1.4 TCe ~77 tys. km: 1572-2056-1726-1362. Wypadające zapłony:  odpalenie po nocy i trasa ~4 km: 14-8-2-1, 5 min postoju na zgaszonym silniku i trasa ~50 km: 14-11-8-9. Temperatura powietrza około 4-6 stopni, jazda normalna (bez szaleństw ale i bez zamulania - 60% droga wojewódzka, 30% autostrada, 10% miasto i wieś), benzyna 98, świece wymienione na nowe przy ~55 tys. km, chiptuning w Czakramie, miesiąc temu wyczyszczony czujnik położenia wału, filtr powietrza jakieś 10 tys. km.

Screenshot_20171117-080713.png

Edytowano przez fourier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klient zlekceważył usterkę wypadanie zapłonów (po  zakupie auta używanego 1,6 benzyna ), bo praca silnika nie bardzo mu przeszkadzała, mimo że auto więcej paliło. Gdy pojawił się w serwisie ( w celu diagnozy ) okazało się, że katalizator uległ uszkodzeniu a powodem było przetarcie przewodów sondy i wadliwe jej funkcjonowanie w dłuższym czasie. Klient przyznał, że czasami błyskał mu check engine. Po  "naprawie" katalizatora i zaizolowaniu przewodów, wszystko wróciło do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...