Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tomek_206

Megane III phI Wypadanie zapłonu 4 cylinder

Recommended Posts

Zwróć uwagę na co się dzieje w gnieździe świecy 4, czy nie ma tam przypadkiem płynu ze spryskiwacza lub śladów po nim, pisałem wcześniej o tym. Pomyśl o pomiarze ciśnienia we wszystkich cylindrach.

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wymiana świec nie pomoże to pomiar trzeba będzie zrobić. Tylko gdyby to był problem z kompresją to zapłony wypadałyby cały czas a nie po jakim czasie jazdy przy 4000 obrotów, prawda  czy się mylę ?  Ciągłe wypadanie występuje tylko na 4 cylindrze podczas jazdy autostradowej a na wszystkich występuje sporadyczne pojedyncze podczas jazdy normalnej. Te pojedyncze nie są czasem nawet odczuwalne, komputer rejestruje ale mam wrażenie, że nie zawsze zapłon wypadnie, w końcu to tylko elektroniczny czujnik o tym decyduje. Przy okazji wyczyszczę może czujnik wałka rozrządu. Mam nadzieję, że można go  wykręcić bez zdejmowania kolektora. 

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już pisałem potrafią się podwieszać zawory. Można to wykryć przy kilkukrotnym pomiarze ciśnienia na podejrzanym cylindrze, ale sprawdź najpierw świece i gniazdo świeć. Który to rocznik ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2011 i aktualnie 81500 km przebiegu, pewnego sprawdzonego w ASO. Mam tez dostęp do kamery endoskopowej, więc przy okazji przyglądnę się zaworom od wewnątrz czy któryś minimalnie nie odstaje. 

 

 

Dnia 20.10.2017 o 09:27, witman napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Jest pewien sukces :-) Świece wymienione, dokręcone momentem 26 Nm (producent świecy zaleca 25Nm a producent samochodu 28Nm) i dałem smar na izolatory świec tak jak zaleca instrukcja serwisowa. Na autostradzie zapłon na 4 cylindrze juz nie wypada.  Pozostał problem wypadania pojedynczych zapłonów na wszystkich cylindrach przy zmianie biegów.  Pewnie zacznę od kupna dwóch cewek i zobaczę czy na tych cylindrach problem ustąpi. Stare świece według mnie wyglądają dobrze (przejechane mają 7000 km na LPG.

Pierwsza z lewej to pierwsza od strony rozrządu. Dobrze myślę, że ta z czwartego cylindra to ta po prawej czyli ostatnia licząc od rozrządu ? 

20171021_095545.jpg

 

:lapka:

Regulamin pkt. 5.13 - Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W renówce pierwszy cylinder jest od skrzyni a 4 przy rozrządzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świeczki wyglądają normalnie, czy porcelanka nie była na którejś popękana ? Jak wyglądało gniazdo świecy na 4-tym, zaglądałeś ?

Przy wkładaniu nowych świeć nie wrzucaj ich czasem do gniazda ! władaj za pomocą magnesu !

Pojedyncze wypadanie zapłonu może pochodzić od czujnika wału korbowego, wykręć go i wyczyść nalot oraz przyklejone opiłki.

Cewki zostaw na razie w spokoju, jakiej firmy są cewki ?

 

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc tak,  wypadanie zapłonu na autostradzie na gazie na 4 cylindrze występuje dalej. Dwa razy jechałem było ok. Dwa dni później znowu wypadanie :( . Byłem na sprawdzeniu kompresji w autoryzowanym serwisie sprawdzili i powiedzieli, że jest ok. wartości od 10,5 do 10,7.  Sprawdzane na ciepłym silniku. Czy ten silnik K4M 858 ma takie niskie nominalne ciśnienie sprężania, że przytoczone wartości są według ASO prawidłowe ?

Teraz pewnie zamienię wtryski gazu z 4 cylindra i sprawdzę czy wypadanie się przeniesie do innego cylindra. Zalecono mi jeszcze zastosowanie dodatku czyszczącego do układu paliwa np. Liqui Moly i wypalenie baku paliwa z tym środkiem na autostradzie  przy wysokich obrotach, co może zniwelować pojedyncze wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach.

Co do świec to wkładam je w nasadce do świec, więc nie wypadną. Dokręcam kluczem dynamometrycznym. Gniazda świec czyste. Na cewkach niewielkie brązowe zacieki, domyślam się że to olej który przedostał się pod uszczelkami ? Cewki są oryginalne i wyglądają jak te boscha (mają metalowe elementy ale logo tylko Renault). Co do czujnika to wiem, że jest po prawej stronie  nad skrzynią. To jest ten czarny element u góry po prawej widoczny na załączonym zdjęciu ? Czy do jego wyjęcia muszę odkręcać obudowę akumulatora ?

ren-tl4-korek-1-a-800.jpg

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A kolega sprawdzał w ogóle kondycję wtrysków LPG? Ile mają najechane? Jakiej firmy? U mnie był podobny problem - okazało się że Hana 2000 zielona zaczęła przelewać jak z kaczego tyłka i nie trzymała ciśnienia bo podwieszał się zaworek. Po wymianie wszystkich 4 na nowe i przejechaniu 10.000 km problem chwilowo powrócił (wina złego montażu wtrysków gdzie szybciej łapią brud) ale po wyczyszczeniu jest w porządku. Następne będą Barracudy bo są lepsze jakościowo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to w planie właśnie teraz, razem z czyszczeniem czujnika wału. Instalacja  to LPGTECH i wtryski ACw03 z przebiegiem 7000 km. 

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, szmydu napisał:

To jest ten czarny element u góry po prawej widoczny na załączonym zdjęciu ?

Czujnik położenia wału umieszczany jest nad kołem zamachowym (w Renault), a nie na skrzyni Biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale przykręcony jest do obudowy skrzyni :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, witman napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Czyli jest widoczny na górze skrzyni na dołączonym zdjęciu skrzyni ? A co z czujnikiem położenia wałków rozrządu, czy on też może mieć wpływ na wypadanie zapłonów ? 

 

:lapka:

 

Regulamin pkt.  5.13 - Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2017 o 09:36, szmydu napisał:

Pozostał problem wypadania pojedynczych zapłonów na wszystkich cylindrach przy zmianie biegów.  Pewnie zacznę od kupna dwóch cewek i zobaczę czy na tych cylindrach problem ustąpi. Stare świece według mnie wyglądają dobrze (przejechane mają 7000 km na LPG.

Rozumie, że wypadanie następuje tylko na gazie.

Jakiej marki świece kupiłeś, oraz czy zmniejszyłeś odległość elektrod świec?

Należy pozamieniać cewki miejscami, przeczyścić ich gniazda i czujniki wału korbowego i rozrządu. Masz mały przebieg, ale te czujniki są kapryśne i w razie wymiany należy kupować tylko oryginały. Jeżeli to by były czujniki to wypadanie zapłonu byłoby też na benzynie.

19 godzin temu, szmydu napisał:

Teraz pewnie zamienię wtryski gazu z 4 cylindra i sprawdzę czy wypadanie się przeniesie do innego cylindra. Zalecono mi jeszcze zastosowanie dodatku czyszczącego do układu paliwa np. Liqui Moly i wypalenie baku paliwa z tym środkiem na autostradzie  przy wysokich obrotach, co może zniwelować pojedyncze wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach.

Jestem przeciwny stosowania środków czyszczących ( ściernych ). Wypadanie zapłonu jest na gazie??? a nie na benzynie, chyba że źle zrozumiałem Twoje wypowiedzi. 

Sprawdź stan wtyczek elektrycznych na wtryskach i świecach. Zobacz pracę układu zapłonowego w ciemnym pomieszczeniu, czy nie ma przebić elektrycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DO Andrzej-2010:

W dalszym ciągu są dwa problemy:

 

1. Pojedyncze wypadanie zapłonu i spalanie stukowe  na benzynie i LPG. Nie jest to odczuwalne ale ECU silnika to wyłapuje co widać w clipie. Nie sa to duże wartości i dlatego żadne błąd się nie pojawia.

 

2. Częste wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, które występuje tylko na autostradzie (wysokie obroty) i tylko na LPG. 

 

Pomimo zmiany miejsc cewek, wymiany świec na BERU Z193, ale oryginalne też wyglądały dobrze, wypadanie jest cały czas. Kompresja sprawdzona i teraz czas na czujniki i zamianę wtryskiwacza gazowego na 4 cylindrze. 

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Montując gaz należy zmniejszyć odległość elektrod, oraz tym samym zmniejszyć obciążenie cewek.

Clip nie wychwytuje chimer czujników. W większości przypadków zakupuje się je nowe, parami.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...