Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Moje ryzyko. Ale jeżeli coś juz dostało homologację w Czechach i na Słowacji to i u nas zaraz dostanie. 

Często tam bywam u mogę powiedzieć że mi takie serwis zamontował czyż nie, skoro tam są już dozwolone ?

 

Mam potwierdzenie od wyżej postawionego pracownika w hurtowni inter team, że też już mają ich zapasy i czekają z naklejaniem homologacji, podobnie z Philipsa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zamieścić link do homologacji? Potwierdzenie wyżej postawionego pracownika to dla mnie żadne potwierdzenie. Tłumaczenie jakie podajesz o montażu w czeskim serwisie nie skłoni policjanta do pozostawienia Ci DR w kieszeni, a diagnosty do podbicia przeglądu. Ciekawe jak długo pojeździsz. Jak znam życie to zatrzyma Cię pierwszy patrol, który zobaczy Cię po zmroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oby nie. Zaryzykuję i dam znać jak to się sprawdza. Zamieszczę zdjęcia itp :-) 

Zobaczysz że lada chwila będą opuszczone w całej UE. Sądzisz że taki gigant jak Philips czy Osram nie wyczuł pisma nosem, że można klientów ze słabymi światłami na tym nieźle ostrzyc :-) i nie lobbują gdzie trzeba...

 

W mojej meg3 właśnie światła są największą lipą. Przerobiłem różne żarówki Osram philips itp. Światła mijania są po prostu słabe. 

Najlepiej sprawował się komplet Hid z allegro ale nie wiedzieć czemu gasła czasami lewa lampa. Więc to wrzuciłem i czekałem na marko we ledy no i się doczekałem. Jak Kupowałem auto to xenon w ph3 był niedostępny. Wiem że są tacy którzy przekładają ori z ph2 i działa ale dla mnie to już za duża ingerencja. 

Nie będzie to bixenon z afs jaki mam w octavii ale na pewno będzie lepiej niż na tych ogarkach. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko w Twojej MIII światła są do kitu. U mnie też były na zwykłych Philipsach ale odkąd mam od miesiąca Tungsramy Megalight Ultra +90% jest gicio i więcej mi nie potrzeba (foty mam w stronie ze stopki). Widać, że mam przed autem wyraźnie więcej światła niż inne auta na drodze. Obydwa pobocza dobrze oświetlone, zasięg do przodu bardzo zadowalający i nikogo chyba nie rażę (jeszcze nikt nie mrugał). Mają też bardzo dobrą konstrukcję i nie było konieczności regulowania świateł podczas przeglądu na SKP. Początkowo chciałem wstawić +120% ale zrezygnowałem z pomysłu z myślą o soczewkach.

21 minut temu, Sarna1 napisał:

Sadzisz że taki gigant jak Philips czy Osram nie wyczuł pisma nosem ze można klientów ze słabymi światłami na tym nieźle ostrzyc :-) i nie lobbuja gdzie trzeba...

To z pewnością lecz dopóki nie dostaną pozwolenia na papierze od tych, którym nieźle smarują to nie będzie dobry pomysł szczególnie, że policja może dać Ci zakaz dalszej jazdy z takimi światłami. Jak to będzie legalne to będziemy rozmawiać inaczej :-) Na razie nie jest więc moje stanowisko jest takie jak widać.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą cenę są 2 komplety Tungsramów i 4-pak browarka z promocji :-) Ja z ilości światła przed autem jestem teraz zadowolony. Moja żona, która nie lubi jeździć w nocy też je docenia. Wzrok mam dobry, dużo widzę i więcej nie potrzebuję. Ulica na której parkuję ma wg gogli 110 m, jak w nią wjeżdżam to świecę po asfalcie prawie do samego końca. W MII miałem zwykłe Night Breakery i wg mnie lepiej od nich świeciły Philipsy Xtreme Vision, które też miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sarna1 napisał:

Ja zamówiłem ledy h7 firmy bosma. Mają homologację na Czechy. 

Co to znaczy "Mają homologację na Czechy."?
Żarówka jako źródło oświetlenia powinna mieć homologację (w sumie nieważne jakiego kraju: Polska, Czechy, Holandia etc.) oraz reflektor w pojeździe ma homologację, jako element oświetlający. O jakiej więc homologacji na Czechy piszesz?

 

Jeśli reflektor ma dopuszczenie na stosowanie żarówek LED (a na 100% nie ma), to wtedy legalnie możesz stosować, bez obawy o utratę DR.

 

Poza tym - 250 PLN za 2 szt. zarówek LED to jakiś kosmos!

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowość zawsze kosztuje, a 250 zł to i tak niewiele w porównaniu z tym jakie straty można ponieść. To o czym pisze @mrarek to jedno ale nawet pomijając fakt zgodności lampy z żarówką to pamiętaj też, że kupiłeś coś bez homologacji do użytku w PL i nawet jak to ustrojstwo dostanie papier na Polskę to Twój zestaw nie będzie go miał. Prawo nie działa wstecz. Sam mandat + laweta + koszt badania technicznego + stracony czas na odbiór DR z WK zniechęcają mnie do montażu takiego wynalazku. Wydaje mi się, choć prawdopodobieństwo jest niewielkie, że nawet ubezpieczyciel może się przyczepić i robić problemy z ewentualną wypłatą odszkodowania z OC/AC. Inna sprawa, że raczej nie wybierzesz się do innych krajów UE. No chyba, że faktycznie lubisz ryzyko i tego typu przygody.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet co masz na myśli pisząc "coś bez homologacji do użytku w PL"?
Nie można dostać homologacji żarówek na jeden kraj. Albo spełnia homologację i jest dopuszczona w Unii albo nie spełnia nigdzie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może nieprecyzyjnie określiłem ale wiadomo o co chodzi i sens ogólny jest taki sam jak Twoich wypowiedzi. Do użytku w PL czyli także do użytku w UE ponieważ jak wiadomo regulacje UE są nadrzędne i obowiązują w każdym kraju członkowskim. Nie wiem tylko jak jest do końca. Wiadomo, że jeśli UE coś dopuści to regulacja obowiązuje w całej UE ale czy kraje członkowskie też mogą wydawać swoje dopuszczenia? Tak jak np. było z medyczną marihuaną, która gdzieś była dozwolona, a u nas nie. Może z żarówkami jest podobnie? Pomijając te rozważania wniosek i tak jest jeden. Jak nie ma "papierów" to się nie zakłada i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Testy żarówek Bosma przeprowadzone. 

Niestety ich budowa wyklucza ich zastosowanie w megane 3 ph3. Wszystko ładnie się mieści w lampie. Można pozamykac jak w oryginale. Jednak budowa soczewki w Renault powoduje powstanie cienia w widmie. Załączam zdjęcia. W bmw e60 z soczewkami to zjawisko nie występuje. 

XXX

Sklep w którym kupowałem żarówki przesłał mi drugi komplet, był dokładnie ten sam efekt, kontaktowalem się także bezpośrednio z Bosma Polska i nie wiedzieli jak rozwiązać problem. Nikt wcześniej nie zgłaszał problemów. 

XXX

Wobec tego żarówki odesłałem, dostałem zwrot kasy i szukam innego rozwiązania. Polecam sklep Motochemia. 

XXX

Sama barwa światła, odcięcie itp idealne. Kolor super. Bialy jak należy ale nie tak silny jak xenony z allegro.

XXX

Także znowu szukam alternatywy dla h7 które mam oraz ksenon z allegro. Może Led od Philipsa.?

IMG_0132_exported_1287310845.jpg

IMG_0145_exported_228501986.jpg

IMG_0148_exported_592071581.jpg

IMG_0453_exported_-1010902187.jpg

lapka2.gif

REGULAMIN
5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... -
mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

@Sarna1 a było widać ten cień na drodze ? widziałem w internecie że żarówki LED mają regulacje poprzez obrót samej żarówki.

zamówiłem z ciekawości żarówki Oslamp, są bardzo chwalone w sieci zwłaszcza w soczewkach. jak przyjdą zobaczę czy problem będzie występował 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!