Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CB radio. Jak i gdzie zamontować w Megance radio i antenę


maly_man

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Dobór zależy głównie od tego gdzie się poruszasz. W Katowicach mój zestaw firmowy wysiada. Maryland i radio bez RF Gain zostaje jeden wielki pisk i hałas. Natomiast Prywatnie President z taką funkcją umożliwia zmniejszenie czułości (zasięgu) co powoduje że nawet przy długiej antenie da się czegoś dowiedzieć. Dodatkowo zamiennie jeżdżę z zestawem przenośnym na antenie Hustlera IC-100. Tak więc z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że antenka HUSTLER IC-100 i radyjko z RF gain spisuje się wystarczająco dobrze. Jeżeli poruszasz się po trasach gdzie ruch jest wzmożony to takie zastawienie zapewni Ci 100% satysfakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich własnych obserwacji (dane bardzo subiektywne :) :) )

 

Lepiej zainwestować w dobrą antenę niż wypasione radio :)

najpierw określić czy antena ma być na stałe czy magnesówka

Stała lepszy odbiór i mniej szumów ale kłopot z montażem (dziura w blachówie)

Magnesówka nie ma problemów z montażem trochę gorsze parametry (nie ma też problemów z kradzieżą :) jak nie schowasz)

 

Mam niski garaż więc i tak musiałbym demontować przed wjazdem, autka też nie chciałem dziurawić poza tym radia używam tylko na dłuższych trasach więc wybór padł na magnesówkę.

 

Wybór w magnesówkach też olbrzymi od 45 zł do 400, małe i duże. Ja wolę słuchać niż mówić więc zależało mi na zasięgu, po konsultacjach i poszukiwaniach w necie wybór padł na ML145 (w moim przypadku SIRIO, ale są też innych firm) antena duża (150 cm długości na 13cm magnesie) ale przy dobrych warunkach słyszysz wszystko w promieniu 20 km a w najgorszym i tak 5-10 km. (nowa 150 zł używana około 100)

 

Radio mam Uniden 510XL. Nie ma żadnych bajerów tylko regulacja głośności i przełącznik kanałów. Ale jest małe i akurat się mieści w schowku między fotelami. Mi w zupełności wystarcza. za używane dałem 140 zł

 

Jeżeli jest się z dużego miasta to przydatne w radiu jest "RF Gain" żeby zmniejszyć czułość radia i przez to osłabić zakłócenia.

 

Używając CB trzeba się przyzwyczaić do szumu jaki wydaje radio. Jedni to tolerują, inni mniej (jak moja żona).

Ktoś kto dużo jeździ dość szybko doceni zalety posiadania CB. Nie tylko ostrzeżenia o "misiaczkach" ale też o utrudnieniach na drodze, objazdach czy korkach. Gdy pożyczyłem na tydzień radio koledze który dojeżdża codziennie do pracy 40 km to nie chciał mi oddać :) dopóki sobie nie kupi. Drugi stwierdził po zainstalowaniu CB że drugi raz nie wydałby tyle kasy na audio w samochodzie bo obecnie prawie w ogóle go nie słucha :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja długo się wahałem jaką antenkę wybrać - krótką czy długą. Na początku jeździłem z Presidentem Georgia - 30 cm. Była fajna bo krótka, nie trzeba było się martwić przy wjeżdżaniu do garażu, jednak okazała się zbyt słaba (zasięg ok 1km w mieście, w trasie myślę że ok 3-4 /zasięg nadawania/). Zmieniłem ją na Sirio AS 100 i to jest to czego szukałem. Długość ok 100cm, da radę wjechać do parkingu podziemnego (na styk :) ), zasięg w mieście ok 3-4 km, w trasie ok. 8.

Ostatnio zastanawiałem się nad antenką Presidenta Missouri, jednak odradzono mi (w salonie/serwisie CB), gdyż te cewki zimą mogą nie wytrzymać - podobno dostaje się tam woda. Zostałem więc przy mojej sirio, przejechałem z nią kilkadziesąt tysięcy km i nigdy mnie nie zawiodła, zawsze wiedziałem co się dzieje na drodze.

Potwierdzam wypowiedzi poprzedników - grunt to dobrze zestroić antenę (nie dotyczy ML 145 :) ) Kiedyś miałem sytuację że zagadałem mobilka który stało po drugiej stronie skrzyżowania (15m ode mnie) że nie ma światełek i widzę że gada do gruchy ale ja ni słowa nie słyszałem :) Miał 18-244....

Maniek - polecam www.cb-radio.pl, mega kopalnia wiedzy o CB, a jeśli czegoś nie znajdziesz to na penwo ktoś z Forumowiczów Ci pomoże. Poza tym polecam

Pozdrawiam a dla Mobików 73! :)TEN ARTYKUŁ, bo mądre korzystanie z radia to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że takie podklejanie to zmiana pojemności w dopasowaniu a tym samym parametrów anteny.

Jak już to antena długa (jeśli podstawa magnetyczna), jeśłi chce sie zachować wygląd to polecam krótkiego Lemma AT-900 którego daje sie w blache lub na uchwyt (teraz mam zagwozdkę gdzie u siebie ją umieścić - OD DZIŚ MAM MEGANE! Może ktoś słyszał w Gdańsku jak z żonką gadaliśmy w dwa auta na PMR i wymienialiśmy opinie na jej temat? ).

Najpiękniejsze anteny na samochody (oczywiście jeśli chodzi o zasiegi) to 5/8 fali. Chodziło to przepięknie - zasięgi na bezpośredniej w dobrym terenie do bazowej stacji ok 25-45km w ruchu, z postoju przy super warunkach raz poszło mi na 100km (też do bazówki).

(rewelacyjnie sie robi na nich DX na 26.425 w USB - pierwsza odbita spokojnie, z drugą to już nieco słabiej szło)

Teraz na CB jest spokój ale jak zacznie się propagacja jonosferyczna to będzie jatka - zakłócenia pójdą na pełną skalę 9+30S...wtedy RF-gain będzie koniecznością a posiadacze 18-244 to już sobie nie polatają poza optyczną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja mam hustlera ic 100 i jestem zadowolony. co prawda nie mam porównania z inna metrówką ale bez strojenia radyjko(Alan 101) czysto odbiera i ma w miarę możliwy zasięg. co do magnesu to trzyma sie budy nieźle ale na początku rysował troszkę magnes lakier. po pewnym czasie dokupiłem taką gumową podstawkę do anteny (koszt 5zł) i mam spokój.

podobno sie trzyma do 180km/h

Jak kupowałem antenę to brałem tylko pod uwagę tylko magnes ze względu na szybki demontaż(auto stoi pod blokiem) i to że radio z anteną jest przedkładane do dwóch różnych aut. (mobilny zestaw)

słyszałem że do tych anten dostaje sie woda i je trafia ale jak na razie moja żyje.

Z wyboru jestem zadowolony ale wiem że chciałbym zobaczyć jak moje radio chodziło by z Sirio.

Antenę polecam ze względu na relacje cena/jakość. Zresztą jest popularną pozycją w sklepach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kiedyś pojechałem na awaryjny pas startowy celem sprawdzenia i pójdzie moja megi. Rozpędziłem się do licznikowych 205 km/h. Dopiero jak wysiadłem zorientowałem się że nie zdjąłem hustlera ic 100 z dachu. O dziwo się utrzymał i nawet nie przesunął. Od tamtej pory jestem spokojny i śmiało pomykam z anteną na dachu ile tylko chcę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 3 drzwiowej meganki duży bat może cokolwiek niezbyt wyglądąć, ale jeżeli chcesz mieć sensowny zasięg, to "nic nie zastąpi długości"...

Ja mam na Scenicu Sirio T200 (144 cm) na magnesie oczywiściea, radyjko President Harry Clasick i bez strojenia mam niezły zasięg, tzn. ok. 10 km.

Cały sprzęt kupiłem od forumowicza z w/w Forum i mogę jak najbardziej polecić to Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam SIRIO 100 jestem z niej bardzo zadowolony, tylko pamiętaj jak kupisz antenek na magnes zaopatrz sie w naklejek np. przezroczysta na dach aby ci antena go nie rysowała, zestrój ja, najlepiej podklej od spodu taka specjalna naklejkę a magnes metaliczna co dają ja z antenka ułatwia bardzo strojenie- z doświadczenia to wiem :(

[zaznaczam kolego że na forum można formułować zdania w języku polskim] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja u siebie mam miedzy siedzeniami idealnie pasuje leży na dźwigni ręcznego i wchodzi trochę na guziki od szyb tylnych opuszczania, ale mam radio TTI wiec jest szerokie wiec jak ulał pasuje między fotele,

Ty kolego masz starszy model wiec nie masz plastiku obudowy ręcznego wiec możesz tak zamocować, ale szczerze nie podoba mi sie te rozwiązanie, zrobię fotki u siebie i umieszczę foto jak ja mam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygladam sie tej dyskusji, bo też noszę się z zamiarem zamontowania radia. Wybór też padł na miejsce po zapalniczce, ze względu na fakt, że do niczego mi się nie przydaje. "Wizualizacja" Jokerra bardzo fajnie pokazuje efekt końcowy. Ale można byłoby troszeczkę to ulepszyć. Myślałem o radiu, które wyjście na mikrofon na z tyłu, wtedy nic nie wystaje z przodu. Co więcej zastanawiałem się również czy nie można byłoby zrobic/kupić mikrofonu takiego jak w samochodowych instalacjach głośnomówiaczych. Czyli zamontować mikrofon gdzie w podsufitce, a pstrykacz to jego właczania w innym bardziej dostepnym miejscu. Wszystko w pełni zamaskowane i nic za bardzo nie przeszkadza. Orientujecie się czy coś takiego jest do kupienia?? I drugie pytanie jakie modele CB maja wyjscie na mikrofon z tyłu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie spotkałem się jeszcze z radyjkiem ( a gadałem na CB już 14 lat temu ), które ma wyjścei na mikrofon z tyłu. Ewentualnie miały z boku, ale nie pamiętam modelu.

 

Mikrofon zewnętrzny jak najbardziej, ale musisz znać się na elektronice, żeby odpowiednio polutować kabelki. Jak już podlutujesz, przestanie Ci przeszkadzać przednie wyjście. Poza tym, mikrofon w CB jest dynamiczny, a w zestawie głośnomówiącym pojemnościowy. Uwierz mi, że nikt nie chce słuchać wszystkiego, co dzieje się w twoim aucie na kanale 19. Niektórzy TIR-owcy mają takie ustrojstwo. Masakra. Jedyna wyjście to mikrofon dynamiczny na wysięgniku, ale jak to będzie wyglądać :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!