Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu


tomekjak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Nabyłem auto Renault Megane III 1.5 dCI 106KM, rocznik 2009, przebieg 62000 - czy należy wymienić już rozrząd? Auto jest z września 2009 a więc już 6 lat minęło, ale do zalecanego przebiegu wymiany jeszcze trochę.

Wiem, że należałoby wymienić dla świętego spokoju, ale chciałbym to zrobić po nowym roku. Nie jeżdżę zbyt dużo więc chyba można poczekać jeszcze z miesiąc? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat. Jeżdżę 5,5 roczną MIII 1.9 dCi (lipiec 2010) i obecnie mam 85 tysięcy przebiegu. Poważnie zastanawiam się również nad wymianą rozrządu gdy będzie miała 6 lat (początek wakacji 2016) przed letnim wyjazdem w nieznane. Pytałem jak postąpić w kilku ASO i Panowie nie potrafią jednoznacznie odpowiedzieć twierdząc, że auto nie ma przebiegu (~ 160 kkm) a ja argumentuję, ż przebiegu nie ale wiek paska (6 lat) też chyba nie jest bez znaczenia. Proszę o wypowiedzenie się Kolegów z forum.

 

Pożegnałem swój dylemat! Megi w ubiegłą sobotę otrzymała nowy rozrząd+pompę od Gates-a a dodatkowo nowy pasek osprzętu+napinacz oryginał Renault. Jeździ mi się teraz o niebo spokojniej a i jakby pod maską ucichło bo mam wrażenie, że stare paski jakby "pojękiwały" a i pompa czasami na wolnych obrotach odzywała się swoim łożyskiem.

Edytowane przez Krzychos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rozrząd" powinno się wymienić po przebiegu jaki zaleca producent lub co pięć lat. U Was ten drugi warunek jest spełniony. Ja bym wymieniał natychmiast, koszt nieporównywalnie mniejszy niż remont silnika. Tak poza tematem, kolega nabył autko i też wahał się czy wymieniać czy jeszcze pojeździć. I tak z miesiąc jeździł i pewnego dnia autko zostało pod marketem. Zerwany pasek rozrządu i lawetka. Decyzja należy do Was, ale ja bałbym się poruszać takim autem.

Edytowane przez babus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto również wziąć pod uwagę, że dużo samochodów z drugiej ręki ma kręcone liczniki więc nigdy nie można mieć pewności czy dany przebieg jest rzeczywisty. Może też tak być że auto miało już z jakiegoś powodu wymieniany rozrząd i został zamontowany np. nieoryginalny który często ma mniejszą trwałość niż oryginalny. Teraz akurat mam nowy samochód ale moje poprzednie dwa samochody, kupiłem używane i pierwsze co to wymieniałem rozrząd nie zważając na przebieg i wiek samochodu. Zrobiłem to dla świętego spokoju i aby nie narażać się na ogromne koszta na wypadek gdyby jednak trzasnął rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Też wtrącę swoje 3 grosze.

Zasada jest taka! Kupujesz auto z nieznaną historią to pierwsze co robisz wymieniasz olej, filtry i rozrząd!

Ludzie mieszkacie w Polsce u nasz wszystkie auta z drugiej ręki są IGŁA, JEŹDZIŁA ŻONA DO PRACY, GARAŻOWANE I NIEBITE.

Wymieńcie ten rozrząd dla świętego spokoju. Za auta daliście parę ładnych tysięcy a paru stówek żałujecie na serwis?

Ale cóż decyzja należy do was.

PS. mi poszedł kiedyś pasek rozrządu w Peugeocie 406 to nawet nie pytajcie jakie koszta w porównaniu do paska.

A jak jeździłem passatem to niby rozrząd wcześniej wymieniony ale mechanik nie dokręcił koła na wałku rozrządu więc efekt taki jakby poszedł pasek.

Pozdrawiam

Edytowane przez Grzechuuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, właśnie wymieniłem rozrząd w swojej megance po 161 000 i chciałbym podzielić się z Wami takimi informacjami: pasek oraz rolka napinacza przejechałyby prawdopodobnie drugie 160tys. Pompa wody już miała niewielki luz i jak się nią potrzasnęło to grzechotała. Najgorsza była rolka napinacza paska wieloklinowego, zrobiła się z okrągłej kanciasta. Oczywiście przy okazji wymieniłem płyn wraz z termostatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!