Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu


tomekjak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Nabyłem auto Renault Megane III 1.5 dCI 106KM, rocznik 2009, przebieg 62000 - czy należy wymienić już rozrząd? Auto jest z września 2009 a więc już 6 lat minęło, ale do zalecanego przebiegu wymiany jeszcze trochę.

Wiem, że należałoby wymienić dla świętego spokoju, ale chciałbym to zrobić po nowym roku. Nie jeżdżę zbyt dużo więc chyba można poczekać jeszcze z miesiąc? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat. Jeżdżę 5,5 roczną MIII 1.9 dCi (lipiec 2010) i obecnie mam 85 tysięcy przebiegu. Poważnie zastanawiam się również nad wymianą rozrządu gdy będzie miała 6 lat (początek wakacji 2016) przed letnim wyjazdem w nieznane. Pytałem jak postąpić w kilku ASO i Panowie nie potrafią jednoznacznie odpowiedzieć twierdząc, że auto nie ma przebiegu (~ 160 kkm) a ja argumentuję, ż przebiegu nie ale wiek paska (6 lat) też chyba nie jest bez znaczenia. Proszę o wypowiedzenie się Kolegów z forum.

 

Pożegnałem swój dylemat! Megi w ubiegłą sobotę otrzymała nowy rozrząd+pompę od Gates-a a dodatkowo nowy pasek osprzętu+napinacz oryginał Renault. Jeździ mi się teraz o niebo spokojniej a i jakby pod maską ucichło bo mam wrażenie, że stare paski jakby "pojękiwały" a i pompa czasami na wolnych obrotach odzywała się swoim łożyskiem.

Edytowane przez Krzychos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rozrząd" powinno się wymienić po przebiegu jaki zaleca producent lub co pięć lat. U Was ten drugi warunek jest spełniony. Ja bym wymieniał natychmiast, koszt nieporównywalnie mniejszy niż remont silnika. Tak poza tematem, kolega nabył autko i też wahał się czy wymieniać czy jeszcze pojeździć. I tak z miesiąc jeździł i pewnego dnia autko zostało pod marketem. Zerwany pasek rozrządu i lawetka. Decyzja należy do Was, ale ja bałbym się poruszać takim autem.

Edytowane przez babus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto również wziąć pod uwagę, że dużo samochodów z drugiej ręki ma kręcone liczniki więc nigdy nie można mieć pewności czy dany przebieg jest rzeczywisty. Może też tak być że auto miało już z jakiegoś powodu wymieniany rozrząd i został zamontowany np. nieoryginalny który często ma mniejszą trwałość niż oryginalny. Teraz akurat mam nowy samochód ale moje poprzednie dwa samochody, kupiłem używane i pierwsze co to wymieniałem rozrząd nie zważając na przebieg i wiek samochodu. Zrobiłem to dla świętego spokoju i aby nie narażać się na ogromne koszta na wypadek gdyby jednak trzasnął rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Też wtrącę swoje 3 grosze.

Zasada jest taka! Kupujesz auto z nieznaną historią to pierwsze co robisz wymieniasz olej, filtry i rozrząd!

Ludzie mieszkacie w Polsce u nasz wszystkie auta z drugiej ręki są IGŁA, JEŹDZIŁA ŻONA DO PRACY, GARAŻOWANE I NIEBITE.

Wymieńcie ten rozrząd dla świętego spokoju. Za auta daliście parę ładnych tysięcy a paru stówek żałujecie na serwis?

Ale cóż decyzja należy do was.

PS. mi poszedł kiedyś pasek rozrządu w Peugeocie 406 to nawet nie pytajcie jakie koszta w porównaniu do paska.

A jak jeździłem passatem to niby rozrząd wcześniej wymieniony ale mechanik nie dokręcił koła na wałku rozrządu więc efekt taki jakby poszedł pasek.

Pozdrawiam

Edytowane przez Grzechuuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, właśnie wymieniłem rozrząd w swojej megance po 161 000 i chciałbym podzielić się z Wami takimi informacjami: pasek oraz rolka napinacza przejechałyby prawdopodobnie drugie 160tys. Pompa wody już miała niewielki luz i jak się nią potrzasnęło to grzechotała. Najgorsza była rolka napinacza paska wieloklinowego, zrobiła się z okrągłej kanciasta. Oczywiście przy okazji wymieniłem płyn wraz z termostatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!