Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja LPG


piwakk

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież Alaskę można sprawdzić praktycznie czy daje radę. Podłącz komputer, na dwójce do odcinki i zobacz czy lambda stoi na bogato. Peugeotem 1.6 110 KM przejechałem na tym reduktorze 90 tys. I wszystko było ok. Najważniejsza dobra regulacja i szybkie dokładne wtryski. Alaska ma swoje dobre strony, zintegrowany filtr fazy ciekłej i bardzo dobrą jakość wykonania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam:

kme giego g3- alaska- valteki czerwone

 

mogę powiedzieć że jestem zadowolony, w tym momencie ewentualnie skusiłbym się aby dołożyć trochę i dać kme nevo (jest więcej funkcji),

alaska na forach ogólnie ma dobra opinię

valteki mają różne opinie

 

reasumując po zlataniu paru tysiączków instalacja spisuje b.dobrze:) nie odczuwam jakiś zamuleń szarpań itd :)

Edytowane przez bartek.j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alaska to bardzo dobry reduktor, ale może nie wyrabiać w aucie pow. 90KM i tyle.... może działać może nie - loteria. Dlatego NIGDY bym jej u siebie nie zamontował (w aucie pow. 90KM) i nikomu nie polecił.

 

Natomiast opinia o Valtekach jest tylko jedna. Są tanie i są do d.... ale gazownicy mogą je drogo sprzedać więc je zachwalają.

 

@bartek.j

Nic by Ci nie dało to, że Twój gazownik by Ci Nevo* zainstalował, skoro wcisnął Ci Valteki+Alaskę. To taki pakiet po taniości w zakupie i drogi w użytkowaniu. Nie myśl sobie teraz, że robię Ci jakieś wyrzuty bo po prostu można się na czymś nie znać i dać wcisnąć sobie badziew. A pozwalam sobie pisać w takim tonie, gdyż ja też kiedyś byłem w takiej sytuacji i żeby ogarnąć swoje LPG musiałem kupę godzin wertować Internet i dłubać w aucie.

 

 

_________

* Najważniejsze w instalacji lpg IV generacji (sekwencji) są dobre (szybkie, precyzyjne, powtarzalne) wtryskiwacze i stabilne ciśnienie (czyli dobry reduktor z zapasem mocy). Jak są spełnione te warunki to elektornika schodzi na drugi plan bo niewiele ma do roboty. Tu świetnie widać przykład Prinsa - najlepsze na świecie wtryski - Keihin (w cenie jednego można kupić 10-12 valteków) i jeden z najlepszych reduktorów (podobnie zresztą dawniejsze LandiRenzo - piszę dawniejsze, bo jakość spadła). Także czy by Ci zamontował najnowsze Nevo, Staga, LpgTecha, Optimę, BlueBoxa, Agisa, Zenita czy jeszcze coś innego to nic by to nie zmieniło, gdyż Valtek+Alaska to jest stan umysłu gazownika - nie szanującego ani klienta ani jego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że oszczędza się ale już w trakcie użytkowania - nigdy na instalacji. Ja mam hany zielone, AC-R01, Stag 300 ISA 2 ; bez szału. Ale montował zakład z dobrą renomą i brałem prawie najdroższą opcję ze staga. Mimo małych uchybień które potem poprawili jestem bardzo zadowolony. W tej chwili filtry zmieniam sam, kontroluję pracę reduktora i wtrysków a auto jeździ super już 25.000 na lpg. Oczywiście życzę Ci żeby nic się nie działo, ale jak po roku zdechnie reduktor, coś stanie się z wtryskami ; wtedy pomyślisz że jednak było warto dać te 300 więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym kme nevo chodziło mi że ma po prostu większe możliwości ustawiania, valteki- dopóki dobrze chodzą posiedzą jeśli zaczną się problemy to się wymieni.

szczerze mówiąc w mojej okolicy większe zakłady zajmujące się lpg jakoś nie przypadły mi do gustu, płacisz sporo a najlepiej jak coś nie bardzo to wymieniać podzespoły na czuja. zakładałem u osoby, która czuje temat instalacji gazowych. wcześniej stroił mi inne samochody i widziałem, że jak coś robił były efekty. np. brat zwiedził już kilka zakładów płacił nie mało, ogólnie samochód przy niższych obrotach w czasie jazdy potrafił szarpać,

oddał w ręce tamtego chłopaka i jak ręką odjął, winna była lambda. również podczas strojenia wsiadał i jeździ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alaska to bardzo dobry reduktor, ale może nie wyrabiać w aucie pow. 90KM i tyle.... może działać może nie - loteria. Dlatego NIGDY bym jej u siebie nie zamontował (w aucie pow. 90KM) i nikomu nie polecił.

 

Natomiast opinia o Valtekach jest tylko jedna. Są tanie i są do d.... ale gazownicy mogą je drogo sprzedać więc je zachwalają.

Kolego deku

Ja nie mam listwy valtek tylko hercules

Pojazd, który nabyłem i zagazowałem jest w bardzo dobrej kondycji a to także ma znaczenie, jeżeli ktoś montuje gaz do auta 10-15 letniego i problemy z prawidłowym działaniem lpg

Jest jeszcze gwarancja 2 letnia i 5letnia na sterownik.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alaska i AG Centrum? :mrgreen: .

Niestety koledzy dobrze piszą, ten reduktor do takich mocy się nie nadaje, jeszcze do turbo..

Mi panowie z AG zrobili 8 lat temu Vectre B 136 KM na Zenicie, oni tę Alaske wciskają każdemu kto się nie zna od lat, jak będziesz pyrkał na dziadka to ok, ale powiem Ci że u mnie auto łapało zadyszkę przy ostrym bucie, po regulacjach zrobili, wiesz co?, silnik podparli benzyną przy spadkach ciśnienia i obciążeniu, co przy 16V było przy 5000-6000 obrotów, szybko się zorientowałem że benzyna idzie, nie ma cudów przy tym przyłączu gazu co tam jest, tyle ode mnie amatora w LPG ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No dobrze a jak się zorientowaleś ze przy spadku cisnienia pobiera pb

Skoro na zimnym silniku kilka kilometrow trzeba jechac na benzynie :D zanim przelaczy na lpg

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik szybko się nagrzewał, praktycznie przełączał się na gaz po przejechaniu 500m, z tym że ekonomiczny to on nie był, przy ostrej jeździe 15 benzynki brał, więc szybko wyszło, po kilku „regulacjach” była wymiana na mocniejszy zestaw, bo co to za instalka co bierze benzynę? :rolleyes: .

Ta Alaska sprawdza się przy delikatnym traktowaniu, ale przy turbo gdzie potrzeba kopa od dołu?, nie wiem, nie znam się ale możesz mieć z tym kłopoty.

No i ta Alaska ma przyłącze 6mm, mocniejsze reduktory mają 8mm.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież Alaska ma problemy z 1,6 16V w MII przy dynamicznej jeździe.

Ostre spadki ciśnienia i żeby silnik nie miał zubożonej mieszanki, to w grę wchodzi tylko dotrysk benzyny.

Chyba, że to ja mam taką ciężką stopę, ale kolega który mi gazował auto od razu zapowiedział, że do tego silnika mi włoży Zavoli Zeta N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ster. Zenith pro obd

Listwa baracuda

Reduktor tomasetto ,butla 55

Kolego deku

Ja nie mam listwy valtek tylko hercules

Hm... to w sumie nie wiem co masz, ale moja wypowiedź nie dotyczyła Twoich wtryskiwaczy a jedynie Twojego reduktora. Jeżeli uważasz, że wszystko ok, to ciesz się jazdą.

 

No dobrze a jak się zorientowaleś ze przy spadku cisnienia pobiera pb

Można sprawdzić ustawienia w programie (nie wiem jak te opcje nazywają się w Twoim sterowniku). Jest to realizowane tak, że jak spada ciśnienie to auto przeskakuje na benzynę, jak ciśnienie wzrośnie, to z powrotem na gaz. Niektóre nowsze sterowniki mogą jednocześnie z gazem dotryskiwać benzynę w razie potrzeby, ale to już hardware'owo musi być dostępne.

 

 

No i ta Alaska ma przyłącze 6mm, mocniejsze reduktory mają 8mm.

6mm wykarmi i 180-190 koni jak nie ma zagięć więc to akurat nie problem (aczkolwiek wszystko zależy od konkretnego auta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Instalacja po przeglądzie po 1000km .Gazownik sprawdził parametry . Po moich sugestiach zmienił temperaturę przełączania na LPG z 40 na 30C (co bardzo przyspieszyło przełączanie), wyskalował ,,rezerwę,,gazu

Po wyjeździe z warsztatu testowałem wydajność ,,reduktora,,. Przy dynamicznym przyspieszeniu obr. 4500-4800 i temperaturze -15 nie stwierdziłem przełączenia na PB(nie mylić z dotryskami)

oczywiście monitorując tylko kontrolki na panelu. Tak mnie poinformował gazownik że jeżeli z jakiś powodów nie wystarczy gazu przełączy się na PB(ja tego nie stwierdziłem)

To może być wiarygodne? :rolleyes:

Ps sprostowanie listwa hercules

Pozdr

Edytowane przez piwakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w programie jest, że jeżeli ciśnienie gazu będzie zbyt niskie to ma przełączyć na PB, może być również możliwość dotrysku benzyny wtedy LPG jest podpierane PB. wg. mnie jeśli LPG ma być podpierane PB to mija się z celem instalacji, i kwestia tego czy potrzebne dobre ustawienie instalacji czzy wymiana podzespołu instalacji.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!