Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie czynności po zakupie


berrrcik29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, to mój pierwszy post na tym forum, także witam wszystkich fanów marki :)

W styczniu stanę się szczęśliwym posiadaczem renault megane III grandtour rocznik 2010 z silnikiem 1.5dCi 105kM.

Kupuje ten samochód od kolegi, także powiedzmy że znam jego historię, ale nie do końca. Kolega go kupował w komisie w 2011r. z przebiegem około 40000km. Jedyna wada taka, że nie było od początku książki serwisowej. Obecnie samochód ma przejechane 170000km. Kilkanaście tysięcy km po zakupie wymienił koło dwumasowe i w zasadzie tyle z napraw, reszta to klocki, raz tarcze oleje, to co zwykle. Raz zapomniał wymienić olej, przejechał na nim prawie 40000km, a tak to regularnie raz na rok. Teraz pytanie co zrobić po zakupie, planowałem:

- wymiana rozrządu

- wymiana filtrów (powietrza i paliwa jak jest wymienny)

- olej + filtr - obecnie jeździ na castrol edge 5W30, nie wiem czy nie zmienić na coś bardziej dedykowane do renault, np. elf? lub może valvoline?

- wymiana panewek - tutaj się zastanawiam, ale samochód ma trochę przebiegu jeszcze raz na jednym oleju był sporo przejechany, czytałem, że tak niektórzy robią wymianę profilaktycznie, aby nie doszło do obrócenia. Rozumiem że chodzi o panewki w korbowodach od strony wału, czy któreś jeszcze? Jaki może orientacyjny koszt takiej wymiany (nie w ASO).

 

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)

 

PS: Wesołych Świąt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkanaście tysięcy po 40 000 przebiegu wymienił dwumasę? To było raczej 140 000 albo więcej. Przy tym przebiegu nawet sprzęgło nie ma prawa paść. I jeszcze 40 000 na jednym oleju. Nie kupuj tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chciałbym kupić to auto, nic się z nim nie dzieje, nigdy nie było nim problemu, sam nim wielokrotnie jeździłem, brak jakichkolwiek niepokojących oznak, dźwięków, że jest coś nie tak. Pracuje cicho i równo, nie kopci, nie bierze oleju. Nie wykluczone że ma większy przebieg. Jak będę miał nr VIN jeszcze go sprawdzę. Chciałbym zrobić profilaktycznie kilka rzeczy po zakupie i jeździć.

Edytowane przez berrrcik29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę po VIN-ie, może uda mi się nawet na dniach. Faktycznie podejrzewam, że licznik był już kręcony. Dwumasa była wymienia przy około 50 kilku tysiącach i do tej pory jest spokój, czyli 120000km od poprzedniej wymiany, to chyba dobry wynik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz zapomniał wymienić olej, przejechał na nim prawie 40000km,

W tym aucie nie można "zapomnieć " wymienić oleju .

zapala się kontrolka na tablicy z zegarami.

Nie wyobrażam sobie ze można jeździć autem i przez 20 tys km jej nie zauważyć. to jakaś ściema jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skonsultowałem z kolegą dokładnie i faktycznie, jeździł dość długo z kontrolką mówiącą o wymianie olej, ale to może było maks kilka tyś km. Jeżeli ta kontrolka włącza się przy 20000km to przejechał maks 25000km.

Dobrze, wracając do pierwszego postu w temacie, co proponujecie wykonać? Może coś jeszcze oprócz tego co napisałem?

Edytowane przez berrrcik29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trójkach chyba było już z powrotem co 30 000. Ale nie o to chodzi. Generalnie dobrze jest interwał wymiany skrócić, a Twój kolega nie tylko, że nie skrócił, to jeszcze z przeglądami się nie spieszył. Do tego przypuszczalnie licznik jest mocno skręcony. Ogólnie wątpię, czy warto brać to auto. Zależy pewnie od ceny. Po zakupie rozrząd, olej (ja leję dedykowanego Elfa), filtry, to co zawsze. Koniecznie jedź do ASO sprawdzić historię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!