Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak rozruchu po wyłączeniu się świec żarowych


ENimen6128

Rekomendowane odpowiedzi

Powodów może być mnóstwo, zaczynając  od  słabego akumulatora,  poprzez  świece,  wtryski,  pompę  wtryskową,  filtry.  Auto   należy poddać   gruntownemu  przeglądowi . Zobacz  np;  M/S II Injection Fault , problem z uruchomieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś bezpieczniki w module UPC?   Zapłon załącza się? Wygląda jakby przekaźnik wtrysku nie miał zasilania. Najprościej by było podmienić moduł UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Wiem że to stary post, ale kopie w necie już pare ładnych dni i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Może to rzadka usterka.

U mnie jest podobnie(megane 2 1.5dci 86 km), lecz przyczyna jest raczej inna.

Rozrusznik nie kreci gdy jest wpięty moduł świec, kiedy go wyjmę pali. Z pomocą nie precyzyjnych postów, oraz metodą prób l błędów podałem na pin 9(jeśli w załączniku to moduł, a nie gniazdo) masę - silnik odpala, więc myślę, że nie ma sterowania na moduł. Co dalej?

.

8300141600_1471958613.thumb.jpg.062845325ea311e40d588c5802157c95.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy moduł jest podłączony do wtyczki a rozrusznik nie kręci czy na tablicy jest komunikat o sprawdzenie układu wtrysku? 

Podajesz masę na pin 9 przy wpiętej wtyczce do modułu? Pin 9 modułu służy do diagnostyki modułu świec żarowych. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Zapala się błąd wtrysku, stop i serwis.

Moduł wpięty, dodam że na wtyczce na pnie 9 mierząc miernikiem jest impuls po wciśnięciu START jest impuls ok. +12,5v prez 10s, gdy wepnę żarówe nie świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że moduł świec robi jakieś zwarcie i blokuje sterownik silnika. Stąd komunikat na wyświetlaczu. Próbowałeś podmienić moduł świec żarowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2022 o 10:27, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Tak i ja myślałem, najpierw odpaliłem auto na krótko( + na pin w upc) i jak już się porządnie rozgrzał, zaczął palić na START, dlatego wymieniłem w sumie 3 przekaźniki. Dodam że, na pinie 8 miernik wskazuje  -11,7V,  A kiedy miernik zastąpię żarówką jest tak jak z wpiętym modułem tj. nie kręci itd. 

 

Bywasz może na ELEKTRODZIE, pytam bo tam kilka dni temu założyłem nowy wątek(mój nick 1koli) z tym tematem, a ostatnio ukazało kilka ciekawych odpowiedzi.

 

Dziś przedzwoniłem przewody od pinów 8 i 9 do komputera, są ok. Sprawdziłem napięcie i na pin 8 jest (-)11,6v, na pin 9 (-)12,4v. Napięcie aku 12,6v. Żarówka na obu pinach nie świeci, ale zastanawia mnie dla czego gdy wepnę żarówkę między pin 8 a (+) przy wyjetym module świec jest tak jak z wpiętym modułem (nie kręci rozrusznik, świeci się STOP i SERWIS), a bez żarówki odpala. Dla mnie to dziwne skoro pin 8 to sterowanie modułu świec

Mam jeszcze jedno pytanie co generuje impuls na świece(pin8/3f2),czy nie idzie on może z UPC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 9 służy tylko do diagnozy sprawności świec, nie można go obciążać jakimś prądem np. pobieranym przez żarówkę. Świece są sterowane poprzez zwarcie do masy pinu 8 przekaźnika a robi to sterownik silnika połączeniem 3FF. Moduł zasilany jest ze skrzynki z dodatkowymi bezpiecznikami, UPC nie bierze udziału.

Na elektrodę czasem zaglądam ale nie w sprawach samochodowych, mam konto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś, że podłączyłeś żarówkę między pin 8 a + akumulatora. Wówczas sterownik powinien wyświetlić usterkę. Pin 8 nie może być podłączony do + nawet przez  żarówkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, 1koli napisał:

Czy w ty m wypadku, jeśli wszystko było by Ok, to żarówka na pin 8 i + powinna świecić przez kilka sekund?

Raczej nie, sterownik nie zwiera fizycznie pinu 8 do masy. Tym pinem wysterowuje tranzystory w przekaźniku świec żarowych by puszczały prąd do tychże świec żarowych. Wbrew nazwie przekaźnik świec żarowych nie posiada w sobie przekaźników tylko tranzystory mosfet.

Przy podpiętym przekaźniku jaki błąd sterownika jest zapisany? Myślę, że masz coś innego namotane w instalacji a ten przekaźnik to chyba tylko przez przypadek powoduje gaszenie komunikatu i umożliwia rozruch silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając błąd z żarówką.

To na pewno nie ma impulsu z komputera na pin 8, bo jeśli podaje na krótko (-) na wpięty moduł to żarówka zamiast świec świeci się. 

df 017 przekaznik i df 089 czuj. ciś. kol. dolot.

Jutro dam (-) na moduł i odcztam błędy

 

Najmocniej przepraszam, nie precyzyjnie opisałem grafikę pin 8 to (-), 9 diagnoza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wpiętym module masz błąd wtrysku na wyświetlaczu i sterownik nie poda minusa na pin 8 bo i tak zabroniony jest rozruch. Nie masz gdzieś zwarcia ( do + lub do masy) między przewodami z pinu 8 i 9 ? Może wyjmij z wtyczki przekaźnika świec sam przewód diagnostyki z piny 9 i dopiero podłącz moduł.

Tak samo bym sprawdził cztery białe przewody do świec czy nie mają zwarcia między sobą lub przebicia do masy. W tych przewodach przy podłączonym przekaźniku powinno być cały czas napięcie kontrolne około 6 V, oczywiście to napięcie nie powoduje upływu prądu, służy tylko do kontroli obwodów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!