Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak rozruchu po wyłączeniu się świec żarowych


ENimen6128

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj odłączyłem pin 9 i jest błąd

Wcześniej wszystkie przewody przedzwoniłem (sterujące też) na ich ciągłość, zwarcie do masy i +. Chyba nie sprawdziłem zwarcia między nimi dziś sprawdzę.

Napięcie sprawdziłem (ale tylko na jednym, dziś sprawdzę pozostałe) było ponad 6v, a gdy odpaliłem ponad 7v i zastanawiałem się co to za napięcie, teraz już wiem dzięki!

Dodam bo to pewnie ważne. Wszystko zaczęło się od spalenia podczas jazdy czarnego bezpiecznika na klemie, powodem chyba były lużne klemy (ktoś po wkładał jakieś wkręty).  Przeskoczył wtedy rozrząd na kółku (bez klina) wału korbowego (kolizja zaworów wydechowych). Przed naprawą stawiałem na błąd czujników wału i wałka , ale po naprawie było to samo tj. nie kręcił rozrusznik, świecił się błąd wtrysku, stop i serwis.

 

Przewody świec ok, napięcie na nich to ponad 6v. Przewody do pin 8 i 9 napięcie na pin 9 to ponad (-)12v, pin 8 ok. (+)12v (przy wpiętym module).

Kiedy  podam (-) na pin 8 i odpale na tablicy nie ma błędów,a komputer pokazuje df 017 (przekaznik), df 089 ciś. dolot. df025 skrzynka przek., df112 czuj cylindrów, df 114 zaw. EGR i df 015 przek. główny.

 

Nie masz pomysłu?

Ja na razie się nie poddałem. Wczoraj włożyłem moduł i pociągnąłem przewód z pinu 8 do kabiny. Przez ok 3s podałem masę i odpaliłem, po czym od razu odłączyłem masę, Silnik pracuje równo, działa turbo, na tablicy nie ma błędu wtrysku i STOP.

Odczytałem kody błędów i są tak

1 - 089 - czujnik dolotu raczej bez wpływu na usterkę

2 - 025 -pewnie przez brak impulsu na pin 8, albo diagnozy z pinu 9 i tu jest właśnie problem. 

3 -114 EGR raczej nie jest zablokowany, bo jest TURBO (też raczej bez wpływu na usterkę)

4 -112 niezgodność cylindrów niemożliwa -silnik nie klekocze, moc ma jak nowy (pojezdziłem trochę po górkach)

- do pkt.2   Może nie ma impulsu na sterownik ze START?, na który pin w sterowniku ma on przychodzić?, czy jest on ciągły, czy chwilowy, czy impuls idzie przez jakiś czujnik/przekaznik?

- gdy jest impuls ze sterownika na pin 8 to jest on ciągły, czy chwilowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk to DELPHI, kod silnika nie wiem gdzie jest podam vin vf1b8m00527624801.

Tak jaszcze zastanawia mnie błąd niezgodności cylindrów, może padł któryś czujnik wału lub/i wałka, tylko że błędu 112 nie ma gdy nie podaje (-) na pin 8 i nie odpala, lub odpale na krótko do rozrusznika. Wtedy jest BŁĄD WTRYSKU i STOP, oraz błędy 017 (moduł) i 089 (czuj. kol. dolot. pow. max wart)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wpisałeś niewłaściwy VIN bo nie znajduje dla tego vinu żadnych danych.

Wydaje mi się, że masz niewłaściwe przekaźniki podgrzewania świec. Prawdopodobnie masz silnik k9k 724 i tam przekaźnik nie posiada pinu 9 a do kontroli świec wykorzystywany jest pin 3. Jakbyś mógł to wrzuć zdjęcie wtyczki od czoła i z podłączonymi do niej kabelkami. Może to trochę rozjaśni problem.

Którą wtyczkę do przekaźnika posiadasz w oryginalnej instalacji samochodu:

 

tę      image.thumb.png.2b0c89c93c529c701dce887e450c6bb8.png   czy tę    image.thumb.png.23fe9dc3cd4c221622f04b4a8153a91e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, 1koli napisał:

- gdy jest impuls ze sterownika na pin 8 to jest on ciągły, czy chwilowy?

Impuls trwa tylko przez okres podgrzewania świec czyli do dwóch-trzech minut.

Wygląda jakby po podłączeniu przekaźnika traciły zasilanie obwody 3FB1 i 3FB2  które zasilają czujnik położenia cylindra , zawór egr, czujnik doładowania.

Możesz sprawdzić czy po podłączeniu przekaźnika jest napięcie na dwóch pinach zaznaczonych kółkiem w module UPC.

VIN sprawdzę jutro.

PPM1.thumb.jpg.bd98c98d04ee1d4fd6638dcd35b276fe.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia cylindra czyli na wałku rozrządu ma wspólna masę z przekaźnikiem świec żarowych która jest podawana przez pin bodajże H2 z komputera wtryskilu środkowa wtyka. Szukałem kiedyś jak lekko pin rozgialem podczas pomiaru ciaglasci przewodów i auto rzuciło palenie:). Oczywiście jeżeli mowa o Siemens. Przy Delphi trzeba sprawdzić schemat ale podejrzewam że jest podobnie tylko pin we wtyczce będzie inny

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację tak właśnie jest w M III wspólna masa z czujnikiem wałka rozrządu. W M II przekaźnik do świec żarowych nie ma wyprowadzonego pinu (5) do masy. Masę chyba bierze z obudowy. Ale może coś być właśnie z masami w samochodzie. W M II chyba na klemie minusowej powinien być przykręcony dodatkowy cienki czarny przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umkną mi fakt że mowa o 2 generacji. Chciałem zabłysnąć i nie wyszło:) co do cieknkiego przewodu jak miałem L2 to coś mi się kojarzy że był czarne przewód. Ale czy to była moja rzeźba czy fabryka to już sobie pewnie nie przypomnę.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2022 o 19:11, aniewa napisał:

Masę chyba bierze z obudowy.

masę na obudowę podam lub nie, zachowuje się tak samo.

Jutro sprawdzę na wszystkich przekażnikach

Podpinałem, ale tylko na jeden. Jutro sprawdzę pozostałe 2 pomierze też napięcia i chyba zamówie czwarty ale nowy moduł. Najwyżej odeśle.

 

W dniu 24.11.2022 o 10:45, 1koli napisał:

Może nie ma impulsu na sterownik ze START?, na który pin w sterowniku ma on przychodzić?

Możesz podać który to jest (np. 2e1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik k9k 722 o mocy 82 KM i wszystko się zgadza z przekaźnikiem świec żarowych. Te 86 KM trochę wprowadzało w błąd.

16 godzin temu, 1koli napisał:

Możesz podać który to jest (np. 2e1)

Nie ma takiego pinu. Naciskasz start to moduł UCH w kabinie wysyła polecenie po CAN do sterownika silnika by ten uruchomił silnik. Gdy sterownik silnika nie ma błędów zabraniających uruchomienia to wysyła też po CAN polecenie do modułu UPC by ten podał zasilanie na  przekaźnik cewki rozrusznika.

U ciebie pojawia się błąd układu wtryskowego zabraniający uruchomienie silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2022 o 22:32, 1koli napisał:

chyba zamówie czwarty ale nowy moduł. Najwyżej odeśle.

Co o tym myślicie?. bo chyba przynajmniej 2st. są dobre.

 

W dniu 25.11.2022 o 15:27, aniewa napisał:

Naciskasz start to moduł UCH w kabinie wysyła polecenie po CAN do sterownika silnika by ten uruchomił silnik. Gdy sterownik silnika nie ma błędów zabraniających uruchomienia to wysyła też po CAN polecenie do modułu UPC

Może pogrzebać w UCH? tylko co konkretnie sprawdzać? może UPC. Albo sterownik  jest uwalony?

W dniu 24.11.2022 o 15:48, aniewa napisał:

Impuls trwa tylko przez okres podgrzewania świec czyli do dwóch-trzech minut.

To co go wyłącza?, jakiś stycznik czasowy na UPC?

 

Przekazniki wszystkie 3 st,  to 77......78.

2 sztuki w tym oryginalny z auta napięcie kontrolne na świece mają po +6v. 3ci ma 3x 5/5v i 1x 4,5v, ale po podaniu (-) na pin 8 na wszystkich 3ech modułach jest po 12,6v. na świece (tyle co aku)

napięcie na piny 8 i 9 po odpaleniu (aku 14,2v)

Moduł 1 (ten z auta) +13, 5 i +13,8

2 - +12,9 i +13,9

3 - +13,7 i +13 8

 

W dniu 24.11.2022 o 15:48, aniewa napisał:

na dwóch pinach zaznaczonych kółkiem w module UPC.

Jest tam napięcie aku i świeci żarówa.

W dniu 25.11.2022 o 15:27, aniewa napisał:

pojawia się błąd układu wtryskowego zabraniający uruchomienie silnika. 

Tylko że, przy skanowaniu nie ma takiego błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!