Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje


athlon64x4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od kilku dni obserwuje dziwne wibracje jakie sa odczuwalne przeze mnie podczas postoju na luzie np. na światłach (trzesie lekko calym samochodem a nie tylko dzwignia zmiany biegow). Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy cieply - wystarczy miniamlnie dodać gazu i objaw znika - nie odczuwam takze zadnego widocznego spadku mocy.

W serwisie (nie ASO) powiedzieli mi ze moga to byc pierwsze objawy padania cewki :-/ i powiedzieli zeby jezdzic dalej jeszcze przez tydzien/dwa i potem sie zobaczy - troche sie boje ze sutacja sie nie zmieni a 23.04 uderzam na troche rozszerzoną majówke (ponad 1000km) i niechcialbym aby padła mi Megi w drodze.

Cewka?? Za wolne obroty?? Jakies inne pomysly (bez podpinania kompa)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz jakieś światełka koło zegarów ?

 

Tak czy inaczej - przed długą podróżą podjedź do ASO i sprawdź co się dzieje. U mnie gdy padła cewka było tak jak piszesz plus lampka katalizatora :P

 

Może skorzystasz z wiosennego przeglądu w ASO ? - będzie taniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka to chyba nie jest. One raczej padają nagle i bez ostrzeżenia (wymieniłem już trzy). Poza tym, kiedy padnie cewka, to samochód dostaje delirki i warczy jak traktor również w czasie jazdy (no i traci moc). Świeci się też żółta kontrolka z symbolem silnika. Co do drgań podczas postoju na biegu jałowym, to ja też tak mam. ASO drążyło problem i nic nie znalazło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam silnik i takie same objawy występują ledwo odczuwalnie na PB, pogłębiają się na LPG. Z obserwacji obrotomierza wynika że obroty biegu jałowego są minimalnie poniżej 750 obr./ min. Czyszczenie przepustnicy nic nie dało, nie jest to też objaw padającej cewki. CLIP nie pokazuje żadnych błędów. Jeżdżę tak już 2 lata i nic złego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm...

- zadne swiatelka (kontrolki) sie nie swieca

- na przeglad Wiosna 2008 jestem juz umowiony na jutro

- poduszki tez chyba odpadaja mam dopiero 20k na liczniku ale poprosze zeby jutro w ASO sprawdzili dodatkowo

- obroty ciezko sprawdzic dokladnie ale wg obrotomierza okolo 700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- obroty ciezko sprawdzic dokladnie ale wg obrotomierza okolo 700

 

700 to za mało, powinno być 750 na postoju i ok. 800 podczas jazdy. Daj znać czy coś znajdą w serwisie. Wg mnie powiedzą że ten typ tak ma :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie drgania tylko przy sporych mrozach zanim się rozgrzeje i tylko na "luzie".

 

Z tego co mi się wydaje, to Łódź nie posiada najrówniejszych dróg, np. przejazd przez źle zrobione tory tramwajowe to katorga dla całego podwozia. Jeżeli jeździsz głównie po mieście to i 20 tys. mogło wykończyć te poduchy.

 

Swoją Megi od zakupu zrobiłem ponad 20 tysięcy (w ciągu 10 miesięcy), pół na pół trasa i miasto (głównie Warszawa). Drgania jak były tak są (oczywiście nie w taki ciepły poranek jak dziś :P ) i nie zauważyłem jakiegoś pogorszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w megance jak padła cewka zapłonowa to:

1. na postoju:

- wolne obroty były normalne (chyba je komputer utrzymuje na zadanym poziomie),

- wystąpiły drgania drążka zmiany biegów (nieznaczne),

- zmienił się odgłos wydechu.

2. w czasie jazdy:

- w czasie przyspieszania nieznacznie mniejsza dynamika,

- znaczny wzrost chwilowego zużycia benzyny (wskazania komputera),

- prawie 1.5 krotny wzrost zużycia na 100km (od tankowana do tankowania)

3. Żadna kontrolka się nie zapaliła.

Jak zajechałem do serwisu, że któryś cylinder nie pracuje, to po 10 minutach stwierdzili padniętą cewkę na 4 cylindrze - czyli od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być 750 na postoju i ok. 800 podczas jazdy
Co jakie 800 podczas jazdy? :shock: jak jeździsz na 800 obrotach to gratulacje. Chyba coś innego miałeś na myśli albo ja się mylę że auto trzeba kręcić na wyższe obroty w zależności od silnika( w mojej poprzedniej benzynie żeby jechać to obroty od 2500-3100 były najlepsze) a po głębszej analizie dochodzę do wniosku że miałeś na myśli ze są takie obroty gdy auto jest w ruchu ale na biegu jałowym. wtedy faktycznie obroty są nieznacznie większe.
Jakies inne pomysly (bez podpinania kompa)??
ja jednak wiem że jak podłączą kompa do auta to wyświetlić mogą informację o czasach ładowania cewek i po tym można stwierdzić czy coś jest nie tak z cewkami bo one się wydają prawdopodobne. No zawsze pozostaje wersja wtryskiwacz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bylem dzis w ASO na przegladzie Wiosna 2008 - panowie nawet nie chcieli tego ogladac bez podpinania kompa za co zaspiewali sobie... 150PLN. Podziekowalem naturalnie grzecznie i zaplacilem za sam przeglad 18,30PLN - w poniedzialek jade po pracy do chlopakow z Ksawerowa na komputer. Zobaczymy co on powie jednak coraz bardziej podejrzewam cewke :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na bank jest to poduszka znajdująca się przy rozrządzie ( 1,5 dci) po prawej stronie czyli przed pasażerem. w mojej megance objawy były takie same , aco dziwne były dni kiedy nic się nie działo , a były i takie ze od rana do wieczora na biegu jałowym trzęsło całą karoserią. ??Niestety panowie " mechanicy" w jaszpolu wymyślali co chwile nowe powody , już było koło dwumasowe , a to zanieczyszczony wtrysk itp. Poza serwisem Aso jednak potrafili dojść do tego co sie dzieje , a to że raz było a raz nie zależało po prostu jak poduszka się ustawiła względem silnika.

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem na komputerze i nic :-( stan idealny wiec juz nie wiem. Sprawdzili tez cewki - sa w stanie idealnym. Czy poduszka o ktorej mowisz jest tez w benzynie?? Jesli tak to jak sprawdzic czy jest uszkodzona?? Jaki jest koszt jej wymiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

athlon64x4 W tym silniku poduszka z wyglądu jest taka sama jak silniku 1,5 dci, może ma inne parametry. Trudno sprawdzić bez wymontowania czy jest dobra, po wymontowaniu jeżeli trzpien wewnętrzny w gumie lekko się porusza to poduszka do wymiany.

Koszt około 300 zł. Wymiana banalnie prosta (należy tylko podeprzeć silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!