Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, Pepone napisał(a):

Sadza jest liczona a nie mierzona

Jak jest liczona? Nie bardzo rozumiem. Po to jest czujnik ciśnienia różnicowego FAP-u by podczas pracy silnika mierzyć w przybliżeniu wypełnienie filtra sadzą na podstawie różnicy ciśnień przed i za filtrem.

@Krauziak zauważyłeś, że parametr PR 414 jest jakiś z kosmosu. Zazwyczaj jego wartość wynosi od 2 do 30 na biegu jałowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Krauziak napisał(a):

Auto wypala się normalnie, jeździ normalnie 

1/ Jaki jest przebieg auta?

2/ Jaki charakter jazd ?

     Przy jazdach krótkich i po mieście;

        a/ ilość wytwarzanej sadzy jest duża a niska temperatura spalin nie pozwala na jej naturalne spalenie,

        b/ Fap - nie lubi niepotrzebnego nadmiaru;  paliwa, spalin, oleju,

        c/ dodawanie gazu na postoju, mocne przyspieszanie od niskich obrotów czy w ogóle;

              - niepotrzebnie mocne wciskanie gazu,

             - zawsze emituje większą ilość sadzy niż płynna, przemyślana jazda,

3/ Sprawdź końcówkę rury wydechowej;

      a/ czysta w środku, to FAP jest, działa, jest sprawny filtr i silnik ,

     b/ czarna w środku, to FAP nie działa prawidłowo;

            - jest dziurawy, uszkodzone wężyki fapa, czujnik różnicowy, zapchany filtr popiołem

4/ Końcówka rury czarna / osmolona świadczy w większości o;

      a/ dużej ilości jazdy miejskiej lub na krótkich odcinkach,

      b/ niepotrzebnym mocnym wciskaniu gazu ;

           - które zawsze emituje większą ilość sadzy niż płynna przemyślana jazda,

      c/ korzystaniu z ;

           - paliwa niewiadomej jakości,

           - brudnego i nie markowego filtra paliwa,

           - lejących wtrysków,

           - nieszczelnego dolotu,

           - uszkodzone np ; odma olejowa, pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe, egr ,turbina, termostat, 

 

 

6 godzin temu, Krauziak napisał(a):

W lagunie wypalił mi się przedwczoraj, mając około 25g sadzy, 13 godzin między wypaleniami czyli jakieś 600-700km.

PR412 -12454,92 km od ostatniej udanej regeneracji,

   - są wypalenia ale tzw; niezupełne,

Sprawny silnik w 100 %  +  sprawny fap ;

   - to wypalania następują co ok; 1700 -2000 km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto od miesiąca. Przebieg to 318tys na chwilę obecną. Nie mam pojęcia jak auto było użytkowane przede mną. Przez miesiąc fap wypalał się 3 razy. Robię 500km tygodniowo, 50km w jedną stronę jazda mieszana, spowrotem do domu autostrada 50km,generalnie cały czas lekko pod górę. Jeżdżę raczej dynamicznie. 

 

Końcówka wydechu jest czysta, tak jak powinno być.Lekko przybrudzona, ale napewno nie osmolona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udane/pełne wypalanie

   - to licznik udanych wypaleń zwiększa wartość o 1,

Przy tzw; wypaleniach niezupełnych / niepełnych ;

   - licznik udanych wypaleń nie ulega zmianie

Temperatura spalin przed fap - w zależności od obciążenia;

    - podczas wypalania jest ok; 600 C

   - bez wypalania jest ; 230 a 360 C,

 

Silnik do generalnego przeglądu u kumatego mechanika od reno

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krauziak napisał(a):

Przebieg to 318tys na chwilę obecną. Nie mam pojęcia jak auto było użytkowane przede mną. Przez miesiąc fap wypalał się 3 razy. Robię 500km tygodniowo,

Według mnie szukasz dziury w całym. Masz czysty wydech to jest ok. U mnie na przykład przez osiem lat użytkowania zawsze wypala się co 500 - 800 km bo pewnie mój silnika tak ma. Nie mam zamiaru nic z tym robić bo gdyby było coś nie tak to pewnie do tej pory by wylazło.:D

Masz spory przebieg więc zapomnij, że filtr będzie się wypalał co np. 2 kkm jak w nowym pojeździe.

Pyclip raz pokaże duży poziom sadzy a na drugi dzień może pokazać inny.

Ten parametr który pokazuje cuda może nie jest właściwie odczytywany.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle szukanie dziury w całym co ciekawość. FAP wypala się mniej więcej co 5-7 przejazdów do pracy czyli 500-800km, zależnie od tego ile jeżdżę poza tym. Tylko to wypalenie dzień po dniu mnie zbiło z tropu. Wczoraj faktycznie leciałem z kolegą dość długi czas szybkim tempem po autostradzie. Dużo wyprzedzania itd. Olej jest prawie na max, temperatura plynu też zawsze po środku, chyba że jest bardzo zimno, wtedy potrafi trochę opasc przy spokojnej jezdzie

 

EDIT :

Po drodze z pracy znów się dopalił,tylko trwało to dosłownie 2-3minuty przy zjezdzaniu z autostrady,ostatnie 15 kilometrów jest pod ostrą górę,więc jadąc te 120-130 myśle ze to stwarza idealne warunki dla filtra do dopalenia\wypalenia. Temperatury na wydechu są ok,w trakcie jazdy zależnie od obciążenia ma między 230-360 stopni .Wszystko wygląda ok,przepływomierz ,turbina,temperatura płynu 80-85c . Zauważyłem że poziom sadzy zmienia się w trakcie jazdy.

 

PR412-KM Od ostatniej udanej regeneracji w ogóle nie rosnie.Żeby zaraz się nie okazało ze tego filtra po prostu nie ma hehe.

 

WhatsApp Image 2025-01-16 at 21.11.45_107a6d43.jpg

WhatsApp Image 2025-01-16 at 21.11.45_a7bffa2f.jpg

Edytowane przez Krauziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem kolejne wypalanie po 700km więc wzorowo. Zauważyłem jednak, że odbywa się to na trochę innej zasadzie niż w k9k 636. Jechałem z wpiętym pyclipem 60km,wypalanie zaczęło się po 45kilometrach i trwało z 15minut do momentu w którym miałem włączony tempomat, czyli po raz kolejny przerwałem regenerację . Podejrzewam że gdybym jechał jeszcze z 10-15 kilometrów wypaliły się do zera. Stąd ten licznik od ostatniej udanej próby. Scenic wypali się nawet na postoju, zamyka egry i klapę żeby złapać 700c,w 2.0dci trzeba po prostu jechać pod stałym obciążeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Piszę może komuś się przyda dla porównania:
U mnie w lato wypala się co około 700 km a w zimę co około 1000 km. Nie wiem skąd ta różnica. Dodatkowo przy szybkiej jeżdzie autostradą sadza potrafi przez 40 min spać z 15 na 13g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Leszek3 napisał(a):

Nie wiem skąd ta różnica.

Zimniejsze powietrze posiada większą gęstość a co za tym idzie więcej tlenu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

No chyba po to jest intercooler i dlatego bałem się zasłonić go na zimę :) 
Martwi mnie tylko że dopóki się przez 20-30 minut dobrze nie rozgrzeje to słabo ciągnie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!