Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 1.08.2018 o 22:38, damian2011 napisał:

Pytanko czy wam w trakcie wypalania fap-a przy hamowaniu silnikiem spalanie chwilowe spada do zera

Przy wypalaniu FAP i hamowaniu silnikiem spalanie chwilowe powinno wynosić 0. Piszę o silniku k9k 836 o mocy 110 KM. Przy dłuższym hamowaniu silnikiem zostaje odcięte zasilanie paliwem piątego wtryskiwacza, dodanie lekko gazu lub wrzucenie luzu przywraca pracę dodatkowego wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Spalanie chwilowe przy hamowaniu silnikiem podczas wypalania FAPa pokazuje 0. Natomiast ciekawe jest to, że jak podczas wypalania wyzerujesz sobie średnie spalanie i tak chwilę pojedziesz, to średnia wartość spalania, która po chwili się pojawi będzie wyższa (o jakieś 2l/100km) niż możnaby wnioskować po wskazaniach spalania chwilowego. Dziwne to, ale tak jest. Wydaje się więc, że wskaźnik spalania chwilowego (w przeciwieństwie do spalania średniego) nie uwzględnia paliwa podawanego na piąty wtryskiwacz.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Im auto ma większy przebieg i większości jeździ po mieście i na krótkich odcinkach tym ;

  - okres pomiędzy wypaleniami zupełnego fap-a się skraca coraz bardziej,

        - jeżdżąc po trasie; wypalanie jest w granicach 1700 km do 2000 km,

        - jeżdżąc po mieście; w granicach 400 km do 600 km, co jest wielkością niekorzystną/za często, tak dla fap-a jak i silnika ( oleju ),

  -  b.istotne jest używanie markowego oleju oraz filtrów oleju i paliwa,

  -  przy jazdach krótkich i po mieście, należy proporcjonalnie skrócić okres wymiany oleju nawet o 40 %,

  -  należy dbać o sprawność świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

        - jeżdżąc po trasie; wypalanie jest w granicach 1700 km do 2000 km,

        - jeżdżąc po mieście; w granicach 400 km do 600 km, co jest wielkością niekorzystną/za często, tak dla fap-a jak i silnika ( oleju ),

Pokaż kolego dane skąd to wziąłeś.

Ja jeżdżę 50/50 i wypalanie mam średnio co 460 km. Nigdy w trasie na autostradach nie złapałem wyniku "1700 do 2000". Kto tak ma???

Poza tym wątek jest zdaje się o DPFach z V wtryskiwaczem, więc o jakiej niekorzystności oleju piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a ja mam pytanie trochę z innej beczki aczkolwiek cały czas dotyczący FAP'a. Czy dodatek Eolys jest dozowany do paliwa wyłącznie w momencie zatankowania do pełna? Mój brat wyczytał gdzieś ostatnio taką informację i nie wiem czy wyprowadzać go z błędu, czy jednak faktycznie tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

1/ W silniku 1,6 dci ;

      - Przed  2012 r  stosowano system 5 wtryskiwacza z funkcją wielo-wtrysku do filtra fap, 

     -  Od ok. 2012 r  fap jest bezpośrednio za turbiną;

          -   brak 5- wtrysku,

          -   ma przepustnice na wylocie sterującą pracą zimnego EGR ( system 2-uch egr - ów ) ;

               -   drugi zawór egr ma za zadanie oczyszczać spaliny wydostające się już z filtra fap.,

               -   z zaworu są one kierowane do chłodnicy, skąd po schłodzeniu trafiają z powrotem do silnika, 

          -   ma przepustnica umieszczona w dolocie po stronie wysokiego ciśnienia, ( czyli za turbiną i intercoolerem ),

              403279473_16dci.thumb.png.71ae27752d8e4a040101e7fbeb8ac7e3.png                             11810566_16dcicharakterystyka.thumb.png.ff33b70ab35012198c0f82bdc377102a.png

1A/ Nie znaczy to, że nie ma problemów z fap-em mimo, że filtr z definicji jest bezobsługowy,

       - na desce nie ma żadnych informacji, jaki jest jego stan, podobnie jak w megan III/1,5 dci,

1B/ Są przypadki ;

      -  wypalanie stacjonarnego filtra w ASO ( koszt ok.1200 zł ),

      -  zużycia filtra w ASO ( koszt wymiany ok.7000 zł )

2/ W silniku 1,5 dci / k9k 636 od roku ok. 2013 również ;

    -  fap jest bezpośrednio za turbiną,

    -  nie ma piątego wtryskiwacza,

    -  przepustnica jest na wydechu z niskociśnieniowym EGR-em i na dolocie,

  2A/  Warunki pracy takiego fap-a pozwalają na automatyczne wypalanie sadzy, bez uruchamiania procedury wypalania.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po czym poznajesz, że został uruchomiony proces regeneracji filtra? To, że ubywa sadzy świadczy o tym, że podczas jazdy masz w wydechu ponad 500 stopni i sadza samoczynnie się wypala. Filtr masz przy samym kolektorze wydechowym i jest w nim naprawdę gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!