Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, bilion11 napisał:

Ostatnio zatankowałem  ON do pełna z dodatkiem oleju 2t- 200 ml / Ravenol 2t /+ skydd / 50 ml / + Archoil AR 6900 D max Diesel/ trochę za dużo mi się wlało -oceniam na ok 100 ml/ . Od tego czasu turbo jakby później się załącza / na mój gust ok. 2100 obrotów/ i spalanie wzrosło o   ok. 0,5 l. 

Też leję 200 ml Ravenolu + w zimie lałem 50 ml SKYDD - silnik pracował bez problemów.
Po co lałeś jeszcze Archoila?
Ja całe życie tankuje na Shellu zwykłego diesla. Raz zatankowałem V-Powera i DPF wariował - kontrolka załączała się co chwilę. To był pierwszy i ostatni raz jak zalałem "lepsze" paliwo.
Poza tym turbo pracuje cały czas. Nie ma takiej sytuacji o jakiej piszesz, że "turbo się załącza"

@aniewa wlewanie Mixolu do ON nie jest najlepszym przykładem - to nie jest dobry olej do mieszania z ON. Natomiast lepsze smarowanie pompy i wtryskiwaczy z pewnością wydłuży czas ich życia, co przynajmniej ja potwierdziłem w swoich obserwacjach na 1,5 dCi z systemem DELPHI

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mrarek napisał:

wlewanie Mixolu do ON nie jest najlepszym przykładem - to nie jest dobry olej do mieszania z ON

Ja o tym doskonale wiem i dlatego nic nie wlewam. Są dwie szkoły, jedna to dodawać dodatek dobrej jakości a druga to nic nie dodawać i pewnie wśród użytkowników jest remis.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Dzieki. Możecie doradzić u sprawdzonego sprzedawcę gdzie kupić zawór odmy z przewodami, bo w Renault to nie mam doświadczenia. Nie mam zdolności manualnych i nie będę kupował samego zaworu od 1,5 dci i przekładał samą membranę. Widziałem zamienniki  na all po ok 170 i niby oryginał po 240.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pytanie odnośnie wężyków ciśnieniowych do FAP-a- jaka jest ich  średnica wewnętrzna, i jakie długości kupić ? . Czy takie takie mogą być https://allegro.pl/oferta/przewod-podcisnienia-6mm-czarny-tuning-8435909981?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=ZjkxNWM2MzUtYjBhMC00ODRlLTg4ODEtN2U0M2Q0YmYyY2E1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=d553dcd2-b8ea-4cbb-8b0f-a0c27737d328   ? Jak długo u Was wytrzymały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Po pojawieniu się komunikatu "Zregeneruj filtr FAP " ;

    -  masz ok. 80 km do 100 km jazdy na przepalenie filtra na wysokich obrotach,

Jeżeli zaniedbasz ten problem to zapali się dodatkowo kontrolka " SERVICE" co znaczy, że ;

     - należy jechać do serwisu, aby dokonać  tzw. wypalenie serwisowe za pomocą clipa lub wymiana fap-a na nowy,

Przy filtrze fap są ;

   - dwa czujniki do pomiaru temperatury oraz, 

  -  dwa wężyki ciśnieniowe przed filtrem i za filtrem, idące do czujnika ciśnieniowego różnicowego,

Czujniki  temperaturowe są dobrej jakości i rzadko ulegają awarii,

Natomiast wężyki ciśnieniowe są marnej jakości;

  -  trzeba je sprawdzać w razie problemów z wypalaniem i wymieniać na nowe ( szczególnie ten przed ),

  -  muszą być odporne na wysoką temperaturę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ktoś wie jak duży wpływ na zapychanie się filtra mają niesprawne świece? Ponieważ ostatnio wziąłem się za ogarnięcie często zapychającego się filtra, wypala się prawie do 0 (wg. PyClip po 15 min. od wypalenia było jakieś 2g) ale niestety co około 300km więc o wiele za często. Po niecałych 2h jazdy jest już 10g.

Screenshot_2021-09-09-18-54-53-837_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Michoxx napisał:

jak duży wpływ na zapychanie się filtra mają niesprawne świece?

W megan III/scenic III  stosowane są silniki o obniżonych stopniach sprężania w wyniku ;

    - bez sprawnych świec - rozruch silnika jest utrudniony,

    - dłuższy czas rozruchu - skutkuje większą ilością paliwa niespalonego,

    - zwiększone ilości paliwa, powodują większą ilość sadzy,

 

Stopień wypełnienia filtra fap sadzą, komputer ocenia na podstawie odczytu ;

    - z sondy lambda, ( jeżeli jest ),

   -  czujników temperatury spalin przed i za fap-em ,

   -  czujnika ciśnienia różnicowego fap-a, ( uszkodzony czujnik, wężyki ),

Filtr fap - jest b; dobrym miernikiem sprawności ogólnej silnika;

   - zobacz str 7 ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie ma problemów z odpalaniem ale jest ciepło świece raczej wszystkie padnięte (dwie mają po ponad 300omh jedna około 7 i jedna 0) wężyk od odmy jest lekko zaolejony ale to chyba normalne, jeszcze jak będę miał chwilę to wyczyszczę EGR. Wtrysków jeszcze nie ruszałem, korekty się trochę rozjechały po wyjeździe wakacyjnym ale wracają do normy powoli, przy codziennych jazdach były bardzo ładne od 0,97 do 1,02. Ale wdaje mi się że jeden wtrysk stuka głośniej, głównie to słychać przy jednostajnej jeździe koło 2tys obrotów po puszczeniu gazu zawsze cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Możecie podać jaka jest średnica wewnętrzna wężyków ciśnieniowych przy FAP?, czy oba mają taką samą średnicę? Bo na forum znalazłem zapis że fi 6mm chyba,  bo osoba która je wymieniała nie była pewna.

 

Czy ten czujnik to jest czujnik różnicowy fap-a? https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-przewod-megane-iii-1-9dci-1-5dci-9264342989 ?

Edytowane przez bilion11
zmiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 24.01.2016 o 19:36, Andrzej-2010 napisał:

8/ W Reno Megan filtr cząstek stałych

     a/ Jest bezobsługowy, nie ma z nim problemów nawet w mieście

     b/ Nie wymaga żadnego specjalnego traktowania jak w innych markach ;

         - FILTR DPF -  czy on sie dopala na wolnych ?

        -  Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto?

    c/ Niedoświadczony użytkownik (mając nowe, sprawne auto), nawet nie zauważy faktu jego posiadania,

Kupiłem swoje Megane (ph1 1,5dCi 110km 2010r) w grudniu 2021. Do października 2022 też tak myślałem. Być może moja historia to pojedynczy przypadek, a być może to twierdzenie jest mniej prawdziwe niż się może wydawać. Wtedy to po przejechaniu ~7k km od zakupu, praktycznie ciągle w mieście, o dziwo w trasie po przejechaniu 100km zapalił mi się pierwszy błąd w mojej historii z Megane. Soczyste czerwone "STOP Ryzyko Awarii Silnika". Sam błąd żadnych objawów. Postanowiłem mimo wszystko na własnych kołach wrócić do domu. Przeszedłem wtedy pierwszą w życiu naukę diagnozowania problemów w samochodzie. Szybko okazało się że błąd pochodził z DPFa, błędy:

P2002(92) Particulate trap, bank 1 - efficiency below threshold

P1525(F3) Air Bypass Valve system 

Sadzy według informacji na tym forum nie było aż tak dużo- pokazywało 24,15g (z moich późniejszych doświadczeń wynika że od 23g komputer usilnie szuka okazji by wypalić DPF i samej wartości 25g nigdy nie przekroczyłem), ale już nieudanych wypaleń wg komputera było 34. (poprawne wypalenie kasuje licznik) Wykonałem wypalanie serwisowe z aplikacji "Car Scanner".
Wypalanie odbyło się na postoju, obroty najpierw 3k przez około 20 minut, później 2k przez około 10 minut, spalił przy tym jakoś koło 2l ON ale do końca się nie wyczyścił, zostało 7g sadzy. Po około 2 tygodniach i jakichś ~200km filtr ponownie osiągnął okolice 20g sadzy. Ponownie przeprowadziłem wypalanie serwisowe. Czasy i procedura taka sama, ale tym razem po wypalaniu zostało mi 15g sadzy...  To ostatni raz gdy robiłem wypalanie serwisowe.
Później już widząc że mam powyżej 20g sadzy pilnowałem w aplikacji temperatury na filtrze DPF, gdy dochodziła do 400 stopni wiedziałem że filtr się wypala. Pozostawało tylko mieć nadzieję że zdarzy się to chociaż na obwodnicy inaczej czekało mnie żonglowanie nogami na światłach by utrzymywać ciągle powyżej 2k obrotów. Inaczej bardzo szybko komputer porzucał próbę wypalania i nie śpieszył się z kolejną.  Długo nie trwało gdy megane przywitało mnie kolejnym błędem- tym razem "sprawdź układ wtrysku paliwa". Powodem okazało się rozrzedzenie oleju. Poziom graniczny w moim samochodzie to 8%. Po jego przekroczeniu pojawia się powyższy komunikat, komputer przestaje sugerować zmiany biegów a tempomat i ogranicznik stają się nieaktywne. Raz zdarzyło mi się nawet w trakcie jazdy że na jakiś czas rozrzedzenie z 8,00% spadło na 7,99% i wszystkie wymienione wyżej ograniczenia i błędy zniknęły do czasu gdy ponownie zapaliło się 8%. 

Wymiana oleju i wszystko wróciło do normy. Mimo wszystko nie nazwałbym tego bezobsługowego. Za każdym razem teraz gdy jadę mam podgląd na parametry z komputera w sumie głównie to temperaturę filtra DPF by wiedzieć kiedy zacznie się wypalać i ewentualnie mu pomóc dojść do końca procesu. Jeżdżę do pracy 7km przez ścisłe centrum, albo 16km obwodnicą. Ze względu na DPF a już w szczególności gdy mam sadzy >20g coraz częściej wybieram obwodnicę by dać jakąkolwiek szansę się wypalić. 

W dniu 24.01.2016 o 19:36, Andrzej-2010 napisał:

 

E/ Aby mogło rozpocząć się wypalanie filtra FAP, muszą być spełnione określone warunki, między innymi:

     - odpowiednia temperatura silnika,

     - odpowiednia prędkość (niektóre źródła podają 60 km/h inne 80 km/h) przez odpowiednio długi czas,

    -  średnia prędkość w określonym czasie,

    -  zapełnienie filtra,

    -  i wiele innych.

 

Do tej pory wypalanie widziałem zawsze dopiero gdy silnik osiągał 75 stopni, czyli w sumie w okresie zimowym dojeżdżałem już praktycznie do pracy. Jeśli wypalanie się włączało, stałem pod pracą na parkingu i utrzymywałem obroty powyżej 2k. Ostatnio jednak dwa razy zdarzyło mi się w niewiele cieplejszym okresie, że DPF zaczynał się wypalać już po przejechaniu ~3km i osiągnięciu temperatury zaledwie 45 stopni ( to nawet nie pierwsza kreska na desce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś masz nie tak z tym filtrem, ja śledzę wypalania od 50 kkm i tak jak napisałem w temacie, który wcześniej założyłeś mam kontrolkę sygnalizującą faktyczne wypalanie filtra. Po każdym wypalaniu rozrzedzenie automatycznie wzrasta o 0,1 %, bardzo rzadko wzrośnie o 0,2 %. Po przekroczeniu 8 % (serwisówka w starszych modelach dopuszcza 10 %) z automatu wyskakuje monit "sprawdź układ wtryskowy" związany z rozrzedzeniem oleju. Skasowanie przeglądu w liczniku zeruje ten parametr w sterowniku silnika.

U mnie na postoju wypala do końca filtr bez zbędnego gazowania, wystarczy by silnik pracował.

39 minut temu, kozera91 napisał:

Przeszedłem wtedy pierwszą w życiu naukę diagnozowania problemów w samochodzie.

Warto zainstalować aplikację pyclip do odczytywania błędów. 

P2002 może oznaczać kilkanaście problemów uniemożliwiających prawidłowe wypalanie filtra dpf, nie określa konkretnej przyczyny.

40 minut temu, kozera91 napisał:

P1525(F3) Air Bypass Valve system

To akurat standardowy błąd wyłączający tempomat przy najmniejszej usterce układu wtryskowego nie ma związku z opisem błędu, który podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kozera91 napisał:

 po przejechaniu ~7k km od zakupu, praktycznie  ciągle w mieście,

  o dziwo w trasie po przejechaniu 100 km zapalił mi się pierwszy błąd w mojej historii z Megane.

Soczyste czerwone "STOP Ryzyko Awarii Silnika". Sam błąd żadnych objawów.

Zamuliłeś silnik na amen, 

Przy jazdach krótkich i po mieście;

   - ilość wytwarzanej sadzy jest duża a niska temperatura spalin nie pozwala na jej naturalne spalenie,

Im większy przebieg auta;

- oraz duży udział jazd po mieście i na krótkich odcinkach,

- tym częstotliwość wypalania większa i coraz więcej tzw. niepełnych wypaleń,

Proponuje;

1/ czyszczenie egr oraz kanału gdzie egr wrzuca spaliny w dolot,

2/ kontrolę wskazań;

    - czujnika ciśnienia spalin w kolektorze wydechowym przed turbosprężarką, oraz map-sensora,

3/ kontrolę i zapewnienie drożności czerwonej gumowej rurki zasilającej ten czujnik,

4/ częste wypady za miasto i jazda z wysokimi obrotami silnika > 4000 obr/min

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam. Jak wygląda eksploatacja auta z silnikiem 1,5 DCI 115km K9K 872 po 2019 roku z systemem Adblue? Jak często wypala się filtr cząstek stałych podczas bardziej miejskiej jazdy? Jakie macie średnie interwały w swoich autach? Jest tutaj też pasywne dopalanie sadzy podczas jazdy autostradowej? Jakiś limit kilometrów musi być w sterowniku ustawiony po przekroczeniu którego procedura startuje przy spełnionych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!