Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, el_ryba napisał:

jeżdże mało (z reguły do pracy 15 km w jedną stronę).

Przez pół roku zrobiłem niecałe 13 tyś km i sprawdzając aplikacja pyclip filtr wypala się krótko ale często

Według aplikacji pyclip, fap na dystansie 13000 km ( " licznik udanych regeneracji  0 " ) -  nie wypalił się ani razu prawidłowo,

U Ciebie dochodzi do tzw " NIEUDANYCH PRÓB WYPALENIA " w wyniku których zawsze pozostaje jakaś zawartość sadzy  > 0,
Należy robić wypady za miasto ;

   - i na dystansie  > 50 km,

  - dawać po garach na wysokich obrotach,

  - mając podpięty pyclip,

  - jeździć, aż licznik udanych regeneracji będzie co najmniej 1.

Jeżeli tak nie będzie, to konieczna wizyta u kumatego mechanika z clipem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Według zamieszczonych przez Ciebie danych z aplikacji pyclip, fap na dystansie 13000 km wykazał że;

      -  " licznik udanych regeneracji  =  0 "  - czyli fap nie wypalił się ani razu prawidłowo, czyli do zera gramów sadzy,

      -   wypalał się częściowo z pozostałością ilości sadzy > 0 g ,

2/ Warto zrobić profesjonalną analizę clipem,

3/ Zażądać od aso na piśmie z zamieszczoną analizą, że wszystko jest OK i praca silnika jest w 100 % OK,

4/ Należy abyś robił wypady za miasto systematycznie, przy takim charakterze jazd jak obecnie,

5/ Przestudiuj temat w całości, 

6/ Zmień aso.

   

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@el_ryba masz wszystko w porządku, w tym silniku nie są liczone wypalania. Sprawdzałem kilka samochodów z silnikiem który ma dpf przy turbinie i we wszystkich licznik wypaleń pokazywał 0. 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, aniewa napisał:

@el_ryba masz wszystko w porządku, w tym silniku nie są liczone wypalania.

Cieszę się w takim razie, dziękuję. Zrobiłem dziś ponad 400 km. W pewnym momencie wrzuciłem 5tke, 3000 obrotów, 140 na godzinę i tak jechałem dobre 40 kilometrów. Masa osadów zeszła do 0.03 grama i niżej się nie dało. Dopiero wtedy udało się rozgrzać układ do ponad 700 stopni. Gdy samochód sam zdecyduje o wypalaniu to moge jechać i 50 na godzinę a temperatura rośnie prawie pod 700 stopni. Filtr według tego co podaje elm wypala się co około godzinę do półtorej godziny jazdy. Dobija gdzieś do 6 gramów i wypala filtr. Teraz gdy jechałem w trasie to filtr po wypaleniu schodzi do 0.30 grama przy normalnej jeździe 110 km/h na 6tym biegu. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.08.2019 o 12:52, Andrzej-2010 napisał:

1/ Według zamieszczonych przez Ciebie danych z aplikacji pyclip, fap na dystansie 13000 km wykazał że;

      -  " licznik udanych regeneracji  =  0 "  - czyli fap nie wypalił się ani razu prawidłowo, czyli do zera gramów sadzy,

      -   wypalał się częściowo z pozostałością ilości sadzy > 0 g ,

2/ Warto zrobić profesjonalną analizę clipem,

3/ Zażądać od aso na piśmie z zamieszczoną analizą, że wszystko jest OK i praca silnika jest w 100 % OK,

4/ Należy abyś robił wypady za miasto systematycznie, przy takim charakterze jazd jak obecnie,

5/ Przestudiuj temat w całości, 

6/ Zmień aso.

 

Wiem, że masz dużą wiedzę praktyczną na temat wypalania filtra FAP i radzisz koledze jakieś potwierdzenia na piśmie, że wszystko jest w porządku. 

Ja z kolei z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że nigdy mi filtr nie wypalił się do zera, zawsze zostaje około 02,-0,3 grama i proces wypalania ustaje. I komputer nigdy tego nie rejestruje jako nieudane wypalanie. No nie wiem, może mam zepsuty samochód ale zero błędów w sterowniku silnika. Mam piąty wtryskiwacz i DPF pod podłogą daleko od turbiny. Ty z kolei często sugerujesz prawdopodobnie z wiedzy praktycznej, że musi wypalić się do zera bo inaczej jest kicha i koniecznie trzeba samochód przegonić w trasie na wysokich obrotach. Nieraz wypalanie zostaje przerwane przy poziomie kilku gram i przy sprzyjających warunkach następuje dokończenie wypalania i dalej zero nieudanych wypaleń. Nieudane wypalanie będzie zarejestrowane prawdopodobnie dopiero po (tu nie chcę wprowadzać w błąd bo tego nigdy praktycznie nie stwierdziłem tylko wiem z lektury serwisówek) po 10 nieudanych próbach. Sam proces wypalania jest inicjowany gdy poziom sadzy zaczyna przekraczać kilkanaście gram i są przez dłuższy czas spełnione warunki do wypalania. 

Córka ma 1,5 dci z filtrem dpf za turbiną i tam nie ma licznika wypaleń, poziom sadzy zmienia się w sposób płynny w zależności od stylu jazdy. Trudno ocenić kiedy występuje programowe wypalanie bo w tym modelu megane nawet nie ma grzałek nurkowych które normalnie załączają się w trakcie wymuszonego wypalania filtra. 

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skusiłem się parę dni temu na Shellowski V-Power. Zatankowałem jak zawsze full bak.
Kontrolka wypalania DPFa po 150 km zaczęła świrować - to świeci na 3 sekundy, to gaśnie.
Czasami świeciła dłużej (myślę wypala). Na drugi dzień to samo, znowu świeci dłużej, ale nie tyle co zawsze świeciła jak wypalało.

Już się wyleczyłem z super paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mrarek dołóż dodatkową kontrolkę od zasilania grzałek nurnikowych, zaświecenie obu kontrolek to praktycznie 100 % pewności, że filtr się wypala. Ten elektrozawór zasilania V wtrysku to lubi czasem według mnie bez powodu na krótko się uruchamiać. W liczniku po lewej stronie masz jeszcze dodatkowe cztery wolne komory. Ja w jednej mam kontrolkę załączenia grzałek nurnikowych, w dwóch grzałki kabiny a w czwartej założyłem podgląd poziomu płynu w zbiorniku spryskiwacza szyby przedniej.

Poniżej zdjęcie zrobione zimą gdy grzało wszystko co możliwe ale po nagrzaniu silnika niebieska kontrolka od grzałek nurnikowych świeci tylko podczas wypalania filtra. 

IMG_20181215_181034.thumb.jpg.f51fa2a63fc38ac4c4bd280f90e1bb9a.jpg

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa szacun za pomysł! Podziwiam za samozaparcie.
Wolałbym już nic nie kombinować (mało wolnego czasu).
Do tej pory było wszystko regularnie - wypalanie DPFa mniej więcej po 400 - 600 kilometrach (kontrolka świeci długi czas) i w połowie tego okresu jednorazowe załączenie kontrolki na parę sekund. Jak w rosyjskim zegarku atomowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla aut z fap-em, olej 2T to ;

  - Platinum Rider Scooter, Addinol MZ 406, Ravenol SCOOTER 2,

  - Muszą być półsyntetyki, bo mają najmniejszą ilość popiołów siarkowych po spaleniu,

Dla aut bez fap-a już takich wymogów nie ma, mogą być syntetyki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Byłem ostatnio na wymianie filtra paliwa i kabinowego. Prosiłem o sprawdzenie clipem stanu auta . Zostałem jedynie poinformowany że mam ok 15 g sadzy i że wszystkie podzespoły działają prawidłowo- za usługę na szczęście nie płaciłem.  Dalej dyskutować mi się nie chciało-  warsztat ogólnie polecany. W innym wątku prosiłem o namiary na osobę kompetentną z clipem z lubuskiego ale jakoś się nikt nie odezwał . Może teraz ktoś mnie wspomoże.  Na dieslach sie kompletnie nie znam.

Odnośnie eksploatacji auta . Dojeżdżam do pracy ok. 40 km w jedną stronę drogami lokalnymi , prędkość max to ok 110km /h ,  w większości to 80 -90 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spełniasz idealne warunki do eksploatacji diesla. Masz piąty wtryskiwacz więc o wypalanie FAP się nie martw.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie pocieszyłeś . Ale mam jeszcze pewien problem. Ostatnio zatankowałem  ON do pełna z dodatkiem oleju 2t- 200 ml / Ravenol 2t /+ skydd / 50 ml / + Archoil AR 6900 D max Diesel/ trochę za dużo mi się wlało -oceniam na ok 100 ml/ . Od tego czasu turbo jakby później się załącza / na mój gust ok. 2100 obrotów/ i spalanie wzrosło o   ok. 0,5 l. 

Zaworu odmy ,  jak i odmy nie wymieniałem . Tankuje tylko na Lotosie. Wycieków nigdzie nie widać.   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bilion11 napisał:

Ostatnio zatankowałem  ON do pełna z dodatkiem oleju 2t- 200 ml / Ravenol 2t /+ skydd / 50 ml / + Archoil AR 6900 D max Diesel

Czy Twój scenic jest jakiś "chory", że mu tyle wszystkiego aplikujesz. Normalnie powinien jeździć na samym ON. Sprawdź korekty wtryskiwaczy i jak będą w normie to go przestań leczyć. 

Polecam ciekawy filmik .

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!