Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Kris855 napisał:

Jak wygląda eksploatacja auta z silnikiem 1,5 DCI 115km K9K 872 po 2019 roku z systemem Adblue?

W silniku 1,5 dci w którym fap jest bezpośrednio za turbiną;

    -  nie ma piątego wtryskiwacza,

    -  przepustnica jest na dolocie oraz na wydechu z niskociśnieniowym EGR-em,

 Warunki pracy takiego fap-a w 100 % sprawnym silniku pozwalają na ;

      -  automatyczne wypalanie sadzy, bez uruchamiania procedury wypalania,

      -  licznik wypaleń pokazuje 0,

      -  system AD-blue zwiększa redukcje tlenków azotu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczne wypalanie sadzy czyli tzw. regeneracja pasywna ale ona występuje jak auto jeździ często trasami szybkiego ruchu? Jeżdżąc w miejskiej eksploatacji gdzie częste jest odpalanie i gaszenie to raczej ciężkie do uzyskania. Jest jakiś komunikat od ryzyka zapchania fap?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, nie wiem czy ta regeneracja pasywna nie przyplątała się Wam z GPF bo w DPF to nie wiem jak trzeba by pałować żeby dostać odpowiednią temperaturę spalin dla uzyskania takiego wypalenia. Jazda dieslem z obrotami ok 4000/min ma niewiele wspólnego z sensem czy logiką 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Pepone źle rozumiesz. wysokie obroty robią więcej wiatru i tylko obniżają temperaturę. Duże obciążenie i dużo paliwa a nie obroty w dieslu robią dobrze dla wypalania. Silniki które mają filtr pod maską potrafią osiagając odpowiednią temperaturę na filtrze bez procedury wypalania. Wtedy sadza wypala się samoczynnie :)

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można w nieskończoność wypalać sadzy tylko pasywnie. Skoro licznik wypaleń pokazuje ciągle zero to ciężko ustalić te interwały. Trochę to wszystko tu nielogiczne.

 

Edytowane przez Kris855
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 lata posiadania ale akurat w wersji z 5 wtryskiwaczem. Prawie 100tys zrobione w tym czasie. Większość wypaleń obserwowałem. Nie zmienię swojego zdania. Owszem przeciągnięcie do końca obrotomierza z butem w podłodze nie zbija temperatury. Ale trzymanie go na 3500obr na niskim biegu jest bez sensu. Aby to skompensować otwiera się mocniej wtryskiwacz bo zaczyna lecieć temperatura. Z gpf jest troszkę odwrotnie jak z DPF ale to tylko teoria w głowie bez oglądania wykresow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Kris855 napisał:

Jest jakiś komunikat od ryzyka zapchania fap?

Na desce nie ma żadnych informacji;

     - jaki jest stan zapełnienia sadzą filtra fap,

W czasie wypalenia sadzy - temperatura w fap-ie > 600 C dla 100% sprawnego silnika;

    - jazda po mieście czy na krótkich dystansach z takim filtrem jest b; korzystna,

 Przy jazdach krótkich i po mieście, należy ;

   - proporcjonalnie skrócić okres wymiany oleju nawet o 40 %,

   - co jakiś czas wyskoczyć na górzystą trasę,

Wszelkie awarie podzespołów silnika powodują pogorszenie pracy fap-a,

Objawia się to kontrolkami np; 

    - skontroluj układ wtrysku silnika,

    - skontroluj układ wydechowy,

    - ryzyko awarii silnika,

   -  skontroluj układ wydechowy i wtrysku, 

 

Jeżeli na desce pojawi się żółta kontrolka fap (dpf );

 Kontrolkapdf1.thumb.jpg.a1c812c61accf0655d6d0d5bb9c3b83f.jpg

 

   - to pomaga tylko tzw; „ wypalanie serwisowe „
  -  przeganianie auta w trasie - daje efekt tylko przed zapaleniem się tej kontrolki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego halas2, ja odnoszę się opisywanego tu przypadku "bez 5 wtryskiwacza". Szczerze to nawet nie wiedziałem, że jest jakaś kolejna, nowsza wersja rozwiązania "bez 5 wtryskiwacza" która wypala się pasywnie dzięki umieszczeniu DPF w komorze silnika (bliżej kolektora wydechowego). Szczerze, powątpiewam w to pasywne wypalanie akurat w dieslu. W benzynie (GPF) mam odczyt temperatury w Megane i widzę temperatury, spokojnie pozwalające na taki proces. 

Czy faktycznie w dCi jest taki "krok wstecz" i nowe silniki są znów bez 5 wtryskiwacza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie pasywne w dieslu to akurat krok na przód niż wstecz. W większości koncernów to jest od kilku lat i zdaję egzamin przez to żywotność DPF(FAP) jest większa ponieważ rzadsze regeneracje to mniej spalonego popiołu który odkłada się w filtrze po spaleniu sadzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!