Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Warsztatowcy, jeżeli chodzi o renie, są naprawdę nieźli. Chyba raczej wychodzą z założenia, że dobrej jakości paliwo wystarcza.

Już zabieram się za lekturę :)

 

Dodano: 24 sty 2016 - 23:39

Poczytałem i spróbuję :) Rzeczywiście Revenol (0,03%) ma dużo mniej popiołu od np. Elfa (0,07%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pomieszane informacje, część nie dotyczy FAP-a w Megane III.

Tu kiedyś dyskutowaliśmy: < zobacz > Polecam post użytkownika asedio.

 

W przypadku krótkich tras - konieczność wypadu za miasto nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie

Nie zauważyłem tego, a zimą zdarzało się, że żona przez miesiąc dojeżdżała w mieście do pracy/sklepu 10km - filtr nie miał potrzeby wypalania.

 

Jeżeli dopalanie jest w trakcie a trzeba się zatrzymać - to należy dać na luz i trzymać silnik na obrotach rzędu 2–3tyś obr/min.

Proces wypalania trzeba doprowadzić do końca dla dobra filtra i silnika. Nie wyłączać silnika.

Nie trzeba trzymać silnika na wysokich obrotach, na luzie też się wypala.

Można wyłączyć silnik, wypalanie wznowi się w innym dogodnym momencie - nie ma takich zaleceń w instrukcji, w ogóle nie ma żadnych.

 

DPF wypala się średnio co: 200 km - jeśli jazda odbywa się na krótkich odcinkach lub co 400–700km - jeśli jazdy są na dłuższych, szybkich trasach.

Może DPF, ale FAP u mnie wypala się co 1500-2000km, gdzie połowa to miasto.

 

Kontrolka wypalania filtra zapala się, jak filtr jest już mocno zapchany. W 90% przypadków filtr wypala się bez jej zapalania.

W instrukcji pisze, że kontrolka jest nieaktywna czyli nigdy się nie zapala.

 

Czytałem, że podczas wypalania podobno załącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek bez zapalania kontrolki - jeśli podłączymy diodę pod zasilanie lusterek będzie można obserwować czas wypalania. Może ktoś ma ochotę sprawdzić?

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie tylnej szyby załącza się w autach, w których jest potrzebne zwiększone obciążenie silnika przy wypalaniu.

W przypadku dCi silnik praktycznie nie bierze udziału w wypalaniu FAPa.

Z tego też względu nie ma potrzeby obciążania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odszukałem - informacja z forum Dacii, silnik 1.5 dCi 110 < zobacz >

Oczywiście trzeba brać poprawkę, że w Dacii montowane są inne podwersje K9K, ale dodatkowy wtryskiwacz też posiadają.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam :)

Podepnę się pod temat.Szukam informacji przy jakiej ilości sadzy wypala się FAP w silniku 1.5DCi 90PS k9k 834.

Samochód mam od niedawna i na razie tylko raz się wypalił prawdopodobnie sadzy było ok 15gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podpiąć tzw.CLIPA ,który pokaże poziom sadzy w filtrze .

Clip informuje nawet przy jakim stanie licznika doszło do ostatniego skutecznego wypalenia filtra i do jakiego poziomu oraz o stanie jakościowym oleju silnikowego.

 

FAP - jest bardzo dobrym wskaźnikiem stanu technicznego silnika.

 

Jeśli końcówka rury wydechowej jest czysta w środku - to FAP jest i działa.

Jeśli rura czarna - to FAP nie działa, filtr jest dziurawy albo go w ogóle nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie z dodatkowym wtryskiwaczem w Megan III diesel zostało zapożyczone z Laguny III. Posiada dodatkowy wtryskiwacz

 

Dodano: 21 lip 2016 - 15:20

Temat jest 7 miesiąc na forum i wygląda na to ,że w obecnym Megan III ,filtr jest bezobsługowy.

Nie ma z nim problemów nawet w mieście a użytkownik (mając sprawne auto), nawet nie zauważa faktu jego posiadania .

Dobrze to świadczy o konstruktorach francuskich

Tak trzymać - a będzie coraz więcej użytkowników marki reno z silnikiem diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!