Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupujemy MIVPhI


Rolandzikl

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś mógłby, w nawiązaniu do mojego wpisu o jeździe próbnej z poprzedniej strony, wypowiedzieć się o skrzyni EDC? Chodzi mi głównie o to jedno zachowanie, które opisałem. Czy to jest norma, czy to przypadek jeden na tysiąc, że komputer zgłupiał?

 

Jakie są Wasze opinie o jeździe skrzynią EDC. Z góry dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to praktycznie żaden silnik benzynowy przy prędkości parkingowej 5km/h nie pojedzie na 2 lub 3 biegu, ale to jest automat, a nie manual, więc zakładam, że komputer zgłupiał i nie zrzucił biegu na 1.

 

Dlatego interesuje mnie przede wszystkin opinia użytkowników skrzyni EDC, bo do takowej się przymierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdym silnikiem benzynowym jakim w życiu jeździłem, od 1.0 do 3.2 litra pojemności mogłem w manualu ruszyć z 2ki. Z 3ki też się da, ale zażyna silnik.

Edytowane przez Michal_C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manulau to jak się postarsz bardzo to i z 4 da radę ruszyć - tylko po kilku takich akcjach skrzynia do roboty, a silnik dostaje po dupie.

 

Skrzynia zgłupiała i nie zrzuciła na 1 - czemu??? Kij wie.

 

Jak czytam o tych Japończykach to mi się śmiać zaczyna chcieć - chyba połowa tych co piszą nie jeździła tymi samochodami o których pisze - brat ma Honde Civic VIII 1,8 (plastiki twarde, zawias jak deska, co do głośności - w Lagunie II GT miałem ciszej), ojciec ma Jazza 2009 rok (to samo co w Civicu - twardo).

W firmie były Avensisy - moja Laguna to przy nich był LUKSUS - plastiki to jak w PF126p.

Kumpel ma Acorda 2008 - no i tu jest fajnie - prawie jak w Lagunie. Drugi ma z 2015 Acorda - no też fajnie, ale w Lagunie plastiki były lepszej jakości (nawet w Megi obecnej jest lepiej).

 

Dla mnie to teraz jak się nie kupi auta za 300tyś - to nigdy nie będzie idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikamy na miniaturkę fotki i czytamy http://www.auto-swiat.pl/uzywane/jakosc-aut-akcje-serwisowe-w-2016-r/vhr5sn W Renault był tylko Talisman i Clio. Dziwne, że nie było żadnej Meganki. Tak niby niepsujące się Toyoty a lista długa, nawet nieśmiertelny Yaris się załapał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manulau to jak się postarsz bardzo to i z 4 da radę ruszyć - tylko po kilku takich akcjach skrzynia do roboty, a silnik dostaje po dupie.

 

Silnik broni się przed taką operacją normalnie gasnąc. Jeżeli chcemy ruszać w ten sposób palimy sprzęgło.

Po co porównywać lagunę do kompaktów japońskich. Lagunę GT do wolnossących o niedużej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównałem tylko i wyłącznie do Civica, który jest przez wielu ubóstwiany. nawet w tym temacie jest wymieniany. Przeczytaj dalej - porównanie w tej same klasie "D".

A gdzie ja porównałem do małej pojemności (no chyba że ja nie wiem co piszę) - 1,8 to nie jest mała pojemność. A Avensis i Acordy są w silnikach 2,0 albo 2,2.

Piszę ogólnie - japończyki fajnie wyglądają (ale tylko niektóre i trzeba mieć po prostu na nie chęć) - sam osobiście myślałem nad Civic'iem VII albo IX ale tylko TypeR.

Jeśli porównamy pod względem wyposażenia i wyglądu kompakty japońskie do Meganki IV - to w tych samych pieniądzach w Japopni jest przynajmniej poziom wyposażenia niżej (co zazwyczaj oznacza prawie golasa"). Przed kupnem Megane obszedłem wszystkie salony w Radomiu, jeździłem wszystkimi kompaktami jakie były do jazd. Porównałem ceny i wyposażenie - Japończyk zawsze wyszedł kilka tysi więcej jeśli miał być na podobnym poziomie wyposażenia, a i tak zawsze w nim czegoś brakowało do Meganki (a to ręcznego automatycznego, a to wspomagania parkowania itp.). A takiej funkcji jak MultiSense to nie ma w żadnym innym kompakcie na rynku.

Jest jedna rzecz która mnie wkurza strasznie - że obecnie wszyscy mają tylko popierdólki 1,2/1,4 z turbo. Niestety brakuje dobrego silnika wolnossącego (przynajmniej 1,8) albo dużego turbo (jak w Megi III 2,0TCE).No ale ekologia górą - hahahaha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że TCe i każdy benzyniak nie ruszy z 2 czy 3 biegu bo nie pojedzie :mrgreen: , wiadomo o co biega, trzeba wrzucić 1.

 

Powiem że mi już pojemność 1.2 nie przeszkadza, bardziej mentalnie hehh, fajnie śmiga, mało pali, cichutki, żadnych problemów, zawiezie z punktu A do B, polecam jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to nawet się przerzuciłem z 1.2 na 1.2 :lol: Ogólnie to mnie śmieszą te pojemności. Wolałbym mieć V6 lub V8 wolnossące 3-4 litry. Tylko te ceny.

 

@darekgt

W M4 można mieć podgrzewaną kierownicę. Szyby nie. Ja bym wolał od podgrzewanych szyb klejone. Ale to już wchodzi w segment premium i jeszcze lepszego wyciszenia co też mocno podnosi cenę samochodu.

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewanej przedniej szyby nie ma - miałem w Lagunie, przez 3 lata posiadania użyłem 1 raz (słownie: jeden).

Podgrzewana kierownica - nie wiem, ale chyba nie ma - musiałbym zerknąć do konfiguratora.

Mnie z wyposażenia nie brakuje niczego (jeśli bym chciał to mogłem jeszcze dołożyć wyposażenia), brakuje mi tylko i wyłącznie większego silnika - takiego chociaż 1,8TCe. Chociaż może wprowadzą w wersji RS tylko cena będzie jak to za RS - będzie można kupić sobie taką 4-letnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nowy cennik na rok 2017 https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/pdf/pricelists/nowy-megane-price.pdf Trzeba przewinąć niżej bo na górze jest jeszcze wyprzedaż rocznika 2016. Rocznik 2017 te same ceny co 2016 chyba. Nic nie ma ekstra w cenie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przymierzam się do zakupu Megane z silnikiem 1.6 - szukam tylko informacji jakie obroty ma na 5-tym biegu przy prędkości powiedzmy 120km/h (może być dowolna inna prędkość na 5-tym biegu - przeliczę sobie ).

nie wiem, czy kolega jeszcze tu zagląda, ale w końcu wziąłem Fluence'a i sprawdziłem te obroty SCe.

Na 5. biegu przy włączonym tempomacie przy prędkości 100km/h obrotomierz pokazywał równiutko 3 000 obr/min. Przy 120km/h niecałe 3 600.

Nie jechałem autostradą, więc szybciej nie próbowałem :)

 

Dodano: 11 lut 2017 - 15:40

Podgrzewanej przedniej szyby nie ma - miałem w Lagunie, przez 3 lata posiadania użyłem 1 raz (słownie: jeden).

E, to chyba mieszkasz na południu Europy ;)

Moja żona miała to w Focusie mk2 i na zimę supersprawa. Zamiast 5 min drapania szyby minuta ogrzewania i machnięcie wycieraczkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!