Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtrysku paliwa, Skontroluj regulator / ogranicznik prędkości


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry wszystkim

Ze względu na to ,że mam  podobny problem ale nie identyczny mam pytanie :

Od czasu do czasu wyskakuje  mi komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa " i auto nie odpala , przy drugiej próbie po wyświetleniu komunikatu odpala zawsze. Nie ma znaczenia czy auto stało kilka dni czy przejechało kilka km , komunikat pojawia  się w różnych sytuacjach . Średnio raz na dwa tygodnie i później znów wszystko jest ok. Czy ktoś miał podobny problem i wie co może być jego przyczyną i od czego zacząć?

Dodam jeszcze,że komunikat wyskakuje mi tylko przy odpalaniu auta, nigdy nie pojawił się podczas jazdy  .

Edytowane przez LisWMegane
dopisanie zdania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, 

U mnie komunikaty te same niestety ich przyczyna niezbyt przyjemna dla mnie, ale zacznijmy od początku. 

W nocy z soboty na niedzielę podczas dodawania gazu obroty podskoczyły i odrazu opadły, zero reakcji na pedał gazu, na komputerze wyświetla się czerwony komunikat "esp wyłączone" oraz kluczyk. Jadę dalej na luzie, kolejny komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa" po chwili jeszcze jeden "akumulator rozładowany, uruchom silnik" auto odstawiłem rano do serwisu, niedawno dostałem tel. Poinformowano mnie że padł rozrząd, robiłem go u nich w serwisie 2 lata i kilka miesięcy temu, powiedział że gwarancja na części oraz naprawę u nich jest 2 letnia ale że pogada z kimś tam jeszcze. 

Na tą chwilę wiem tylko tyle, w stresie zapomniałem zapytać się co z silnikiem, czekam na kolejny telefon od nich

Silnik 2.0 tce 180 

Rozrząd był robiony przy 75 tys. Km z racji wieku, obecnie trochę ponad 100 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
W dniu 15.11.2016 o 21:26, przemass2003 napisał:

Auto odebrane. Rano po podłączeniu pod komputer wstępna diagnoza była taka, że czujnik ciśnienia przed turbina pracuje w bardzo wąskim zakresie. Po jego wymontowaniu okazało się, że był bardzo zabrudzony. Po wyczyszczeniu i założeniu jest ok, błędy się nie pokazują, zrobiłem póki co kilka km i jak narazie jest w porządku. Mam nadzieję, że to faktycznie tylko taka w sumie błahostka, aczkolwiek irytująca... Koszt 100 zł.

 

Może komuś przyda się ten post :)

 

Pozdrawiam,

Przemek.

Czesc Przemek. Ja chyba mam ten sam problem. Co to znaczy ze czujnik pracował w bardzo niskim zakresie ? Jaki powinien byc ? Masz koze podrzucić charakterystyka czujnika ? U mnie na samym zapłonie i od razu po uruchomieniu silnika jest 0.30V Dopiero podczas dłuższej jazdy coś tam zaczyna sie zmieniać. Wartiść maksymalna nie przekracza 1.2V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu u mnie na biegu jałowym ta wartość (parametr PR782) wynosi 1,05 V. Odpowiada to ciśnieniu spalin około 1,2 bara. Pod obciążeniem nie sprawdzałem napięcia. Sprawdź wtyczkę na czujniku. Z czasem zapycha się rurka wychodząca z kolektora do czujnika. Po zdjęciu czujnika można ją przeczyścić bez konieczności demontażu. Zakłada się na wiertarkę cienkie cięgło np. od linki rowerowej pomału obraca tym "wyciorem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Dziekuje bardzo za odpowiedz. Ja używam program Delphi. Nie wiem czy mówimy o tym samym więc potwierdź proszę czy z tym czyszczeniem miałeś na myśli tą rurkę/czujnik który ja opisuję. Jest czujnik temperatury i cisnienia w kolektorze ssącym (wymienilem, raczej nie potrzebnie), jest czujnik różnicy ciśnień z dwoma rurkami, za silnikiem, sprawdzilem drożność i jest raczej ok. Podejrzewam czujnik cisnienia spalin. Numer spisany z czujnika: 223651719R. Do czujnika wchodzi kostka 3 pinowa zaraz koło turbiny. Sprawdzilem napiecie na kostce i jest 5V. z tego co czytalem to ten czujnik jest awaryjny. Malo tego teraz kupując nowy jest inny układ pinów i kostka nie pasuje. Ehh. W programie diagnostycznym pokazuje błąd P0471 czasami P0470. Opis w obu przypadkach brzmi:  obwód czujnika przed turbiną. Dodam ze zrobiłem wypalanie FAP-a pomimo że poziom sadzy nie wymagał wypalania. Nie jestem ekspertem ale z tego co mi wiadomo to po wypaleniu należy również zrobić adopcję filtra cząstwk stałych, "pokazać" komputerowi nowe wartości zanieczyszczenia. Niestety podczas próby wykonania adopcji wyskakuje błąd. Na wyświetlaczu w samochodzie czasami jest błąd "skontroluj układ wtrysku paliwa" czasami dodatkowo albo zamiennie "skontroluj układ wydechowy" , od czasu do czasu "STOP ryzyko uszkodzenia silnika," czasami; ost. Rzadko wszystko jest ok. Dodatkowy problem, nie wiem czy związany z tym tematem od 3 lat nie działa start/stop. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o tym samym czujniku. Czujnik wbrew opiniom nie jest awaryjny, częściej pęka gumowa rurka w której jest osadzony. P470 wskazuje na obwód czujnika a P471 bardziej na niewłaściwe wskazania ciśnienia. Przy każdej niesprawność układu wtrysku S&S jest wyłączany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, aniewa napisał:

Mówimy o tym samym czujniku. 

Ok a więc zanim zamówię czujnik to spróbuję przeczyścić "wyciorem". Podpowiesz mi jaka powinna być długa linka ? Mnie właśnie zastanawia dlaczego mam 0.30V przy samym zapłonie i po uruchomieniu silnika na biegu jałowym. Mam nadzieje ze czyszczenie wystarczy.

Edytowane przez Kris732
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz czyścić sprawdź drożność rurki, może nie jest zatkana. Po wyjęciu czujnika w jego miejsce załóż jakąś dłuższą rurkę i dmuchnij. Jak nie będzie drożna to działaj.

Wydaje mi się, że to jednak czujnik. Najgorzej będzie z tym trochę innym rozmieszczeniem pinów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, aniewa napisał:

Jak nie będzie drożna to działaj.

Wydaje mi się, że to jednak czujnik. Najgorzej będzie z tym trochę innym rozmieszczeniem pinów. 

Rurka jest drożna. Nie dmuchalem ale odłączyłem czujnik i włączyłem silnik. Z rurki wydobywają się spaliny. Pytanie jak bardzo jest drożna. Dlatego pytałem o napięcie. Teraz jestem na wyjeździe. W piatek wracam. Dalsza analiza od soboty. Dziękuje za pomoc. Jakby ktoś znał numer kostki pasującej do "nowego" czujnika albo komuś udało się zdobyć to będę wdzieczny za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!