Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M III charakterystyka wspomagania - w różnych silnikach?


Aspirant

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, to mój pierwszy post. :)

 

Miałem kiedyś Meg I Ph2 Coupe (6 lat, bardzo miło wspominam). Obecnie noszę się z zamiarem zakupu pojazdu do moich cotygodniowych dojazdów (2x280km, ponad połowa to drogi samochodowe i autostrada) i w tym kontekście na papierze świetnie wygląda M III ph1 (cena, wyposażenie, stan pojazdów). Myślę, że powinno być w sam raz. Konkretnie przemyśliwuję nad 1.9 130 FAP. Ew. biorę pod uwagę TCE180 (zagazowałbym) lub diesla 2.0 (ale o tym niżej).

Wszystko świetnie, lecz obawiam się dość silnego, "gumiastego" wspomagania, o którym wspomina wielu testerów i użytkowników. Osobiście preferuję 'cięższe' wspomaganie i feedback spod kół. Corolla mojej mamy (2003) jest wg mnie tragiczna i nie chciałbym się takim autem męczyć; auto można jednym palcem sprowokować do odlotu z autostrady, dramat. Czy w Meganie również jest tak "źle"?

Stąd moje drugie, konkretne pytanie: czy ww. wersje silnikowe (albo wyposażenie GT) oferują różną charakterystykę wspomagania, tj. czy można celowo kupić coś "twardszego"?

Będę wdzięczny za opinie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twardsze w wersji GT jest zawieszenie a czy wspomaganie to nie wiem, musi się wypowiedzieć ktoś kto ma GT, co do cywilnych wersji to wspomaganie nie jest złe, zmienia się w zależności od prędkości z jaką jedziemy. Przy prędkościach autostradowych, wspomaganie jest dla mnie i wg mnie OK. Nie wiem co znaczy to "gumiaste" wspomaganie, ale jeździłem autami które w porównaniu do meganki wspomagania miały tragiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie w MIII jest elektryczne, o zmiennej sile wspomagania. Mi się bardzo podoba, bo mimo wszystko jakieś informacje o kole przekazuje (w porównaniu do nowego Berlingo, które upala mój tata służbowo to jak niebo a ziemia, a w Berlingo wspomaganie też jest elektryczne) i moim zdaniem nie ma jakiejś sztuczności, a przynajmniej bardzo się tego nie odczuwa. Najlepiej jak sam organoleptycznie sprawdzisz na własnych dłoniach, podczas jazdy, bo co kraj to obyczaj, co człowiek to gust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, w Megane III siła wspomagania jest sterowana elektronicznie. Manewrowanie przy małych prędkościach (np. na parkingu) to bajka (w połączeniu z dużym promieniem skrętu). Wraz ze wzrostem prędkości wspomaganie robi się twardsze. Niestety, jak dla mnie, przy wyższych prędkościach, np. podczas jazdy między miastami, wspomaganie jest na tyle sztywne, że małe korekty toru jazdy są męczące bo trzeba użyć trochę siły (często użycie większej siły do korekty skutkuje koniecznością korekty w drugą stronę)... Ale to może kwestia przyzwyczajenia się lub jakiejś regulacji(?) (MIII mam od niedawna a i mało jeżdżę w trasie).

Edytowane przez Ravvar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!