Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zpach benzyny w kabinie po pierwszym odpaleniu


bombel84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Meganki, zauważyłem praktycznie w pierwszy dzień po zakupie że jak wsiadam do auta, odpalam to już z pierwszym powiewem dolatuje do kabiny zapach benzyny, on znika i to dość szybko - wystarcza minuta jednak jest to frustrujące, zapach nigdy nie pojawia się w czasie jazdy ani po wyłączeniu auta i starcie po paru minutach. Aby zapach wrócił musi minąć conajmniej dwie godziny. Nie znam się na mechanice praktycznie w ogóle jednak może jest jakiś sposób abym gdzie mógł coś sam zdziałać w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu przy zimnym starcie silnik dostaje dosyć mocno wzbogaconą mieszankę, stąd w spalinach wyczuwalna jest niedopalona benzyna. Przypuszczam, ze w Megane może być to dosyć wyraźnie wyczuwalne ze względu na umieszczenie i ukierunkowanie wylotu rury wydechowej (w zimne dni łatwo zauważyć, że w stojącym pojeździe spaliny nie wylatują za samochód, tylko kierują się pod samochód i wylatują bokami i z przodu). U mnie tez to czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zupełnie podobnie kolego, jednak teraz za nim samochód odpalę włączam zapłon pompka paliwowa jakby pociągła paliwo(słychać ją) i dopiero odpalam silnik. Wtedy nic w kabinie nie czuć. Spróbuj z rana tym sposobem, jak to nie pomoże to trzeba szukać dalej. Rozumiem, że na ciepłym silniku jest wszystko ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, na ciepłym silniku nic nie czuć, spróbuję Twojego sposobu jednak jak byś mi pomógł jak mam włączyć zapłon nie włączając silnika ? Wcześniej miałem mikrę z 99 roku i jedyna elektronika jaka tam była to... nie no nie było w ogóle a tutaj czuje się jak w powrocie do przyszłości stąd moje dziwne pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, rzeczywiście zrobiłem sposobem jaki podał gniew i benzyny nie poczułem, popróbuję to jeszcze parę razy, a tak jeśli chodzi właśnie o to odpalanie po zapłonie czy rzeczywiście nie wpływa to na podzespoły auta, mnie zawsze uczono że najpierw przekręcamy kluczek czekamy aż zgaśnie co ma zgasnąć potem zapłon, przed chwilą żona mi powiedziała że kiedyś mechanik jej zwrócił na to uwagę aby tak nie robić więc jak to jest. Nawiązując do wypowiedzi airbites zastanawia mnie jaki to miało by mieć wpływ na wspomaganie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I szybciej uszkodzi wspomaganie kierownicy itd....

:lol: :lol: :lol: :mrgreen:

Nie zastanawiaj się nad tą wypowiedzią...

 

bombel84 ale podczas normalnego odpalania i tak najpierw załączają się wszystkie potrzebne systemy/zapłon i następuje odpalenie silnika, dopiero następuje odblokowanie kierownicy, w przypadku wcześniejszego włączenia zapłonu procedura jest identyczna jak przy normalnym odpaleniu ale bez odpalenia silnika, wciskasz ponownie przycisk i silnik odpala.

Czy w SCII czy MII system zdąży się przetestować i poda ci co jest nie tak analogicznie przy przekręceniu kluczyka do zapalenia się odpowiednich kontrolek i ich zgaśnięcia.

Sam zapon przydatny przy podłączeniu pod komputer, elektronika daje się testować a nie palimy paliwa.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie.

U mnie sprawa załatwiona, wiem że może Wam się to wydać dziwne ale powiedziałem mechanikowi o tym problemie podczas oddawania auto do zmiany rozrządu wraz z KZFZ, wymienił razem z filtrami i olejami i mówi, że to od zjechane KZFZ i co się okazało, nie wiem czy miał rację, ale problem jak powiedział tak zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!