Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

błąd DF121 obwód akcelerometru


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam dziwny problem; w aucie był zrobiony remont silnika przy przebiegu 412 tys, tj. głowica pierścienie panewki wtryskiwacze po złożeniu niby wszystko jest ok, pali od pierwszego obrotu, nie kopci nie bierze oleju przejechane już 1500 km po remoncie, ale brakuje mu mocy i jest większe spalanie około 6,5 litra na 100km, wcześniej paliła średnio 5,4, dodam że sam przejechałem tym autem ponad 300 tys km, także coś nie coś wiem o tym silniku.

Po podpięciu pod Clip pokazuje błąd DF121 obwód akcelerometru, czyli jak sadzę czujnik stukowy, kontekst błędu pokazuje miedzy innymi parametr PR001- Wyprzedzenie - 4 stopnie V.

Czy to oznacza opóźniony wtrysk o -4 stopnie, według mnie 4 stopnie to pół zęba na pompie wtryskowej. Dodam, że czujnik stukowy wymieniony, kable od czujnika przedzwoniono.

Jeśli faktem jest przestawione koła o pół zęba to jak zniwelować ten błąd. Może ktoś wie, bo nigdzie nie mogę znaleźć jaki fabrycznie powinien być kąt wyprzedzenia wtrysku czy 0? Wiem, że pasek zakłada się na znaki na kołach wałka i pompy i zakładam, że tak jest mechanik, który to robił bił się w piersi. Był jeszcze nowy wałek rozrządu zakładany, ale z tego co wiem to był dobrany po numerze VIN.

Może ktoś spotkał się z takim problemem, chętnie wysłucham opinii i pomysłów

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji napraw przy tym błędzie jest taka uwaga.

 

"Sprawdzić, czy parametr C2I (kodowanie wtryskiwaczy)jest prawidłowo wprowadzony do modułu elektronicznego.

Sprawdzić dokręcenie miernika przyspieszenia do silnika.

Po dokręceniu miernika przyspieszenia należy wykasować parametry dostosowawcze silników przy

pomocy polecenia RZ004 "Parametry dostosowawcze regulacji ciśnienia".

Wykonać jazdę próbną, a następnie ponowną kontrolę za pomocą przyrządu diagnostycznego.

Jeśli usterka nadal występuje, wymienić miernik przyśpieszenia.

PO NAPRAWIE"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz, miernik przyspieszenia rozumiem, że chodzi o czujnik spalania stukowego, czy taką operację jak opisałeś da się zrobić chińskim Clipem?

 

Dodano: 26 mar 2016 - 09:12

Jeszcze mam jedno pytanie, niestety Clipem nie mogę podejrzeć korekt wtrysków, dodam że auto jest z 2005 roku, 101KM silnik K9K 728, czy ta funkcja zależy od komputera w aucie? Czy coś z Clipem jest nie tak, może ktoś spotkał się z takim przypadkiem, używałem też programu PCMScan i również nie wyświetlały się korekty. Będę wdzięczny za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odczytu korekty wtryskiwaczy to w tym silniku na osprzęcie delphi chyba nie ma takiej możliwości. Mam to samo u siebie. Sprawdzałem też w innym silniku i też nie ma podglądu korekty. W 1,5 dci z osprzętem Siemensa oraz 1,9 dci parametr ten można odczytać.

 

Może ktoś wie bo nigdzie nie mogę znależć jaki fabrycznie powinien być kąt wyprzedzenia wtrysku czy 0?

Kąt wtrysku to się ustawiało na pompach wtryskowych rozdzielaczowych i rzędowych. W comanrail o początku wtrysku decyduje sterownik silnika otwierając w odpowiednim momencie wtryskiwacz. Kąt ten jest zmieniany dynamicznie w zależności od warunków pracy silnika. Podobnie jak w benzyniakach gdzie już od dawna nie ustawia się kąta wyprzedzenia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odczytu korekty wtryskiwaczy to w tym silniku na osprzęcie delphi chyba nie ma takiej możliwości.

Zdaje się, że zależy od softu sterownika, bo faktycznie nie we wszystkich można odczytać.

Jak jest coś nie tak, to tylko CLIP wyrzuca błąd wtryskiwacza.

Podobno DS150 radzi sobie ze wszystkimi 1,5 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastanawiam się czy nie wyjąć tych wtrysków jeszcze raz i oddać do firmy aby nadali nowe kody, dodam, że wtryski maja nowe zaworki i końcówki, przelew robiony zgodnie z Clip wyszło na czterech cylindrach równo po 20 ml według Clip dopuszcza 30 ml. Może ktoś z was wie ile kosztuje nadanie samych kodów? Tak myślę czy po zmianie końcówek nie zmienił się wydatek wtryskiwacza.

 

Dodano: 04 kwi 2016 - 17:49

Witam

Parę dni upłynęło od mojego ostatniego postu, dziś rozebrałem rozrząd, ale wcześniej włożyłem blokadę w silnik ustawiłem wał tak jak być powinien i tu "zonk", koło rozrządu nie trafiło w otwór w głowicy brakowało około 4 mm, ustawiłem rozrząd jeszcze raz, auto po odpaleniu chodzi o wiele ciszej i lepiej się zbiera, ale inna sprawa zaczęła mnie martwić, jak złapałem za koło pompy wtryskowej czuć lekki luz, domyślam się, że tam są łożyska i prawdopodobnie ten luz jest na łożyskach. Dodam, że z pompą nie mam żadnych problemów, ma w prawdzie przejechane 420 tys, ale wszystkie parametry są ok.

Może ktoś z forumowiczów wymieniał łożyska w pompie? I mógłby coś doradzić, a może ten luz musi być? Pompa wtryskowa delphi R9042A041A. Może ktoś ma jakiś "manual" do tej pompy?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jaki tam jest luz, najprościej by było porównać z inną pompą.

Niestety nie mam pojęcia jakie łożyska tam siedzą.

Są firmy, które robią kompleksową regenerację pompy za 500-1200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!