Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

błąd DF121 obwód akcelerometru


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam dziwny problem; w aucie był zrobiony remont silnika przy przebiegu 412 tys, tj. głowica pierścienie panewki wtryskiwacze po złożeniu niby wszystko jest ok, pali od pierwszego obrotu, nie kopci nie bierze oleju przejechane już 1500 km po remoncie, ale brakuje mu mocy i jest większe spalanie około 6,5 litra na 100km, wcześniej paliła średnio 5,4, dodam że sam przejechałem tym autem ponad 300 tys km, także coś nie coś wiem o tym silniku.

Po podpięciu pod Clip pokazuje błąd DF121 obwód akcelerometru, czyli jak sadzę czujnik stukowy, kontekst błędu pokazuje miedzy innymi parametr PR001- Wyprzedzenie - 4 stopnie V.

Czy to oznacza opóźniony wtrysk o -4 stopnie, według mnie 4 stopnie to pół zęba na pompie wtryskowej. Dodam, że czujnik stukowy wymieniony, kable od czujnika przedzwoniono.

Jeśli faktem jest przestawione koła o pół zęba to jak zniwelować ten błąd. Może ktoś wie, bo nigdzie nie mogę znaleźć jaki fabrycznie powinien być kąt wyprzedzenia wtrysku czy 0? Wiem, że pasek zakłada się na znaki na kołach wałka i pompy i zakładam, że tak jest mechanik, który to robił bił się w piersi. Był jeszcze nowy wałek rozrządu zakładany, ale z tego co wiem to był dobrany po numerze VIN.

Może ktoś spotkał się z takim problemem, chętnie wysłucham opinii i pomysłów

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji napraw przy tym błędzie jest taka uwaga.

 

"Sprawdzić, czy parametr C2I (kodowanie wtryskiwaczy)jest prawidłowo wprowadzony do modułu elektronicznego.

Sprawdzić dokręcenie miernika przyspieszenia do silnika.

Po dokręceniu miernika przyspieszenia należy wykasować parametry dostosowawcze silników przy

pomocy polecenia RZ004 "Parametry dostosowawcze regulacji ciśnienia".

Wykonać jazdę próbną, a następnie ponowną kontrolę za pomocą przyrządu diagnostycznego.

Jeśli usterka nadal występuje, wymienić miernik przyśpieszenia.

PO NAPRAWIE"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz, miernik przyspieszenia rozumiem, że chodzi o czujnik spalania stukowego, czy taką operację jak opisałeś da się zrobić chińskim Clipem?

 

Dodano: 26 mar 2016 - 09:12

Jeszcze mam jedno pytanie, niestety Clipem nie mogę podejrzeć korekt wtrysków, dodam że auto jest z 2005 roku, 101KM silnik K9K 728, czy ta funkcja zależy od komputera w aucie? Czy coś z Clipem jest nie tak, może ktoś spotkał się z takim przypadkiem, używałem też programu PCMScan i również nie wyświetlały się korekty. Będę wdzięczny za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odczytu korekty wtryskiwaczy to w tym silniku na osprzęcie delphi chyba nie ma takiej możliwości. Mam to samo u siebie. Sprawdzałem też w innym silniku i też nie ma podglądu korekty. W 1,5 dci z osprzętem Siemensa oraz 1,9 dci parametr ten można odczytać.

 

Może ktoś wie bo nigdzie nie mogę znależć jaki fabrycznie powinien być kąt wyprzedzenia wtrysku czy 0?

Kąt wtrysku to się ustawiało na pompach wtryskowych rozdzielaczowych i rzędowych. W comanrail o początku wtrysku decyduje sterownik silnika otwierając w odpowiednim momencie wtryskiwacz. Kąt ten jest zmieniany dynamicznie w zależności od warunków pracy silnika. Podobnie jak w benzyniakach gdzie już od dawna nie ustawia się kąta wyprzedzenia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odczytu korekty wtryskiwaczy to w tym silniku na osprzęcie delphi chyba nie ma takiej możliwości.

Zdaje się, że zależy od softu sterownika, bo faktycznie nie we wszystkich można odczytać.

Jak jest coś nie tak, to tylko CLIP wyrzuca błąd wtryskiwacza.

Podobno DS150 radzi sobie ze wszystkimi 1,5 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastanawiam się czy nie wyjąć tych wtrysków jeszcze raz i oddać do firmy aby nadali nowe kody, dodam, że wtryski maja nowe zaworki i końcówki, przelew robiony zgodnie z Clip wyszło na czterech cylindrach równo po 20 ml według Clip dopuszcza 30 ml. Może ktoś z was wie ile kosztuje nadanie samych kodów? Tak myślę czy po zmianie końcówek nie zmienił się wydatek wtryskiwacza.

 

Dodano: 04 kwi 2016 - 17:49

Witam

Parę dni upłynęło od mojego ostatniego postu, dziś rozebrałem rozrząd, ale wcześniej włożyłem blokadę w silnik ustawiłem wał tak jak być powinien i tu "zonk", koło rozrządu nie trafiło w otwór w głowicy brakowało około 4 mm, ustawiłem rozrząd jeszcze raz, auto po odpaleniu chodzi o wiele ciszej i lepiej się zbiera, ale inna sprawa zaczęła mnie martwić, jak złapałem za koło pompy wtryskowej czuć lekki luz, domyślam się, że tam są łożyska i prawdopodobnie ten luz jest na łożyskach. Dodam, że z pompą nie mam żadnych problemów, ma w prawdzie przejechane 420 tys, ale wszystkie parametry są ok.

Może ktoś z forumowiczów wymieniał łożyska w pompie? I mógłby coś doradzić, a może ten luz musi być? Pompa wtryskowa delphi R9042A041A. Może ktoś ma jakiś "manual" do tej pompy?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jaki tam jest luz, najprościej by było porównać z inną pompą.

Niestety nie mam pojęcia jakie łożyska tam siedzą.

Są firmy, które robią kompleksową regenerację pompy za 500-1200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!