Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zużycie paliwa wg komputera


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

Mam świeże auto - MIII 1.5 dci 110 energy, przebieg obecnie - niecałe 3 tys km.

Zauważyłem że spalanie średnie pokazywane przez komputer jest zawsze zaniżone. Rzeczywiste spalanie po każdorazowym tankowaniu do pełna jest wyższe o ok. 0,5l. tj. 10%

wg kolejnych tankowań:

komputer 5,1 vs rzeczywiste 5,55

komputer 5,2 vs rzeczywiste 5,66

komputer 4,8 vs rzeczywiste 5,43

Jak sprawa wygląda u Was, czy komputer w miarę dokładnie wskazuje spalanie? Ciekaw jestem czy serwis jest w stanie na to cokolwiek poradzić? a może "ten typ tak ma"?

Druga sprawa to samo spalanie - jeżdżę raczej delikatnie, głównie nie po mieście, także nastawiałem się na nieco niższy apetyt na ropę. W opiniach o silniku można znaleźć wiele o spalaniu ok 4,5l, mi takie wartości wydają się nie do osiągnięcia.

Z góry dzięki za odpowiedzi

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie sprawę że dane z komputera mogą być niedokładne, mniej by mnie jednak martwiło gdyby wskazania były zawyżone a nie zaniżone

 

z tego co wiem pomiar dokonywany jest na podstawie ilości paliwa jakie przelatuje przez wtryskiwacz w określonym czasie przy określonym ciśnieniu, komputer sumuje czas otwarcia wtryskiwacza i ciśnienie i oblicza ile paliwa zostało spalone, zaniżone spalanie może więc oznaczać że spryskiwacze leją więcej niż powinny. Tłumaczyłoby to nieco zawyżone wg mnie spalanie, gdyż jak pisałem, minimum jakie obecnie jestem w stanie osiągnąć przy spokojnej jeździe to 5l (wg komputera 4,5).

Może po kilku tysiącach km nieco się obniży (tak przynajmniej miałem w poprzednim aucie).

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 10 miesięcy temu...
17 minut temu, Boobi napisał:

 Wg kompa 6.7 wg własnego przelicznika 5.8 po zatankowaniu

Błąd powstający w przepływomierzu - zawyża jak jest brudny. Błąd wynosi aż ponad 13 procent, a przepływ pomiarowy stanowi 1/100 całego.

W przepływomierzu jest grzałka, czyli styki elektryczne też muszą być czyste.

Może to równiż oznaczać przytkane wtrysku. Widać je po korektach.

Błąd u mnie w Lagunie 0,1 l na 70 litrów pojemności baku. Zawsze wiem ile zatankuję  Tak jest dla turbo.

Dla zwykłej benzyny liczone jest z dawek i czasu otwarcia wtryskiwaczy dla ciśnienia 3 Bary.

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna jest ta teoria z brudnym przepływomierzem.

W mojej Megane 3 v1 , która ma przebieg ponad 300 tys km komputer pokazuje spalanie z dokładnością do 0.1 litra ON /100 km.

A w Megane 3 v3 , od nowości komputer pokazuje mniejsze zużycie paliwa i to czasami nawet prawie o 1 litr ON  na każde 100 km.

Problem nie do rozwiązania w kilku warszawskich serwisach ASO.

Specjalnie jeździłem do różnych ASO z nadzieją, że gdzieś może to naprawią.

Przy każdym przeglądzie problem zgłaszany i pokazywany . 

Mogłem pokazać serwisantowi średnie spalanie z komputera na poziomie 2,8 litra ON/100 km.

Resety i przeprogramowywanie komputera nic nie zmieniły.

A ostatni soft tylko zwiększył jeszcze spalanie, ale nie zmniejszył błędu wskazania średniego spalania.

Na załączonych fotkach widać, że coś z tymi wskazaniami jest nie OK.

Po zatankowaniu zasięg ponad 2400 km, a jak jest już tylko 1/4 zbiornika , lub nawet mniej, to jeszcze pokazuje zasięg ponad 500 km.

 

zasieg 2420.jpg

zasię 500 km.jpg

Edytowane przez kacper69
dodanie zdjęć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie chce mi się wierzyć, że przepływomierz powietrza ma związek z wyliczaniem średniego spalania. Te rzeczy wylicza licznik na podstawie otrzymanych danych ze sterownika. A sterownik silnika podaje dawkę paliwa jaką wtrysnął w jednostce czasu. Można jeździć z odpiętym przepływomierzem a średnie spalanie i tak jest wyliczane.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, aniewa napisał:

Można jeździć z odpiętym przepływomierzem a średnie spalanie i tak jest wyliczane.

Oczywiście są to algorytmy z uwzględnieniem zaprogramowanych w mapie dawek paliwa.

Bez przepływomierza sterownik się przełącza i podaje większe dawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ciekawy, u mnie od tej zimy zawyża między 0,7l - 1,0l. Wcześniej pokazywał prawie idealnie. Monitoruje od kilkunastu tankowań. Najlepsze jest jak dobijam do rezerwy, a komputer pokazuje, że spalił więcej niż mieści się w baku :D Taka ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że pokazuje za duże spalanie jest jeszcze akceptowalne, ale jak u mnie - pokazuje zaniżone spalanie - zasięg np: 500 km, a jak zgaśnie ten przedostatni kafelek, to zasięg w ciągu sekundy spada do 130 km . to można się naciąć .

Rano można to użyć zamiast porannej kawy.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!