Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zużycie paliwa wg komputera


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

Mam świeże auto - MIII 1.5 dci 110 energy, przebieg obecnie - niecałe 3 tys km.

Zauważyłem że spalanie średnie pokazywane przez komputer jest zawsze zaniżone. Rzeczywiste spalanie po każdorazowym tankowaniu do pełna jest wyższe o ok. 0,5l. tj. 10%

wg kolejnych tankowań:

komputer 5,1 vs rzeczywiste 5,55

komputer 5,2 vs rzeczywiste 5,66

komputer 4,8 vs rzeczywiste 5,43

Jak sprawa wygląda u Was, czy komputer w miarę dokładnie wskazuje spalanie? Ciekaw jestem czy serwis jest w stanie na to cokolwiek poradzić? a może "ten typ tak ma"?

Druga sprawa to samo spalanie - jeżdżę raczej delikatnie, głównie nie po mieście, także nastawiałem się na nieco niższy apetyt na ropę. W opiniach o silniku można znaleźć wiele o spalaniu ok 4,5l, mi takie wartości wydają się nie do osiągnięcia.

Z góry dzięki za odpowiedzi

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie sprawę że dane z komputera mogą być niedokładne, mniej by mnie jednak martwiło gdyby wskazania były zawyżone a nie zaniżone

 

z tego co wiem pomiar dokonywany jest na podstawie ilości paliwa jakie przelatuje przez wtryskiwacz w określonym czasie przy określonym ciśnieniu, komputer sumuje czas otwarcia wtryskiwacza i ciśnienie i oblicza ile paliwa zostało spalone, zaniżone spalanie może więc oznaczać że spryskiwacze leją więcej niż powinny. Tłumaczyłoby to nieco zawyżone wg mnie spalanie, gdyż jak pisałem, minimum jakie obecnie jestem w stanie osiągnąć przy spokojnej jeździe to 5l (wg komputera 4,5).

Może po kilku tysiącach km nieco się obniży (tak przynajmniej miałem w poprzednim aucie).

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 10 miesięcy temu...
17 minut temu, Boobi napisał:

 Wg kompa 6.7 wg własnego przelicznika 5.8 po zatankowaniu

Błąd powstający w przepływomierzu - zawyża jak jest brudny. Błąd wynosi aż ponad 13 procent, a przepływ pomiarowy stanowi 1/100 całego.

W przepływomierzu jest grzałka, czyli styki elektryczne też muszą być czyste.

Może to równiż oznaczać przytkane wtrysku. Widać je po korektach.

Błąd u mnie w Lagunie 0,1 l na 70 litrów pojemności baku. Zawsze wiem ile zatankuję  Tak jest dla turbo.

Dla zwykłej benzyny liczone jest z dawek i czasu otwarcia wtryskiwaczy dla ciśnienia 3 Bary.

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna jest ta teoria z brudnym przepływomierzem.

W mojej Megane 3 v1 , która ma przebieg ponad 300 tys km komputer pokazuje spalanie z dokładnością do 0.1 litra ON /100 km.

A w Megane 3 v3 , od nowości komputer pokazuje mniejsze zużycie paliwa i to czasami nawet prawie o 1 litr ON  na każde 100 km.

Problem nie do rozwiązania w kilku warszawskich serwisach ASO.

Specjalnie jeździłem do różnych ASO z nadzieją, że gdzieś może to naprawią.

Przy każdym przeglądzie problem zgłaszany i pokazywany . 

Mogłem pokazać serwisantowi średnie spalanie z komputera na poziomie 2,8 litra ON/100 km.

Resety i przeprogramowywanie komputera nic nie zmieniły.

A ostatni soft tylko zwiększył jeszcze spalanie, ale nie zmniejszył błędu wskazania średniego spalania.

Na załączonych fotkach widać, że coś z tymi wskazaniami jest nie OK.

Po zatankowaniu zasięg ponad 2400 km, a jak jest już tylko 1/4 zbiornika , lub nawet mniej, to jeszcze pokazuje zasięg ponad 500 km.

 

zasieg 2420.jpg

zasię 500 km.jpg

Edytowane przez kacper69
dodanie zdjęć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie chce mi się wierzyć, że przepływomierz powietrza ma związek z wyliczaniem średniego spalania. Te rzeczy wylicza licznik na podstawie otrzymanych danych ze sterownika. A sterownik silnika podaje dawkę paliwa jaką wtrysnął w jednostce czasu. Można jeździć z odpiętym przepływomierzem a średnie spalanie i tak jest wyliczane.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, aniewa napisał:

Można jeździć z odpiętym przepływomierzem a średnie spalanie i tak jest wyliczane.

Oczywiście są to algorytmy z uwzględnieniem zaprogramowanych w mapie dawek paliwa.

Bez przepływomierza sterownik się przełącza i podaje większe dawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ciekawy, u mnie od tej zimy zawyża między 0,7l - 1,0l. Wcześniej pokazywał prawie idealnie. Monitoruje od kilkunastu tankowań. Najlepsze jest jak dobijam do rezerwy, a komputer pokazuje, że spalił więcej niż mieści się w baku :D Taka ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że pokazuje za duże spalanie jest jeszcze akceptowalne, ale jak u mnie - pokazuje zaniżone spalanie - zasięg np: 500 km, a jak zgaśnie ten przedostatni kafelek, to zasięg w ciągu sekundy spada do 130 km . to można się naciąć .

Rano można to użyć zamiast porannej kawy.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!