Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Czy to prawda, że podczas wymiany filtra oleju w Megi III, silnik 1.6 110 km KM, należy wcześniej zdemontować klemy bądź jedną klemę akumulatora ?

Jest to ważne, ponieważ przymierzam się do wymiany oleju.

Serdecznie pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak przy poprzedniej wymianie miałem pecha bo mechanik przy odkręcaniu lub wyjmowaniu filtra dotknął jakiejś części pod napięciem w silniku zrobiło się zwarcie i tak samochód trafił do ASO bo odpalał, ale zrobiła się choinka na desce rozdzielczej, skończyło się wymianą modułu ładowania akumulatora, czyli i tak mogłem jechać do ASO wymienić olej bo wyszło by dużo taniej i bez stresów <_< teraz w zimie jak wymieniałem olej i filtr oleju (inny dużo lepszy mechanik, zwrócony fakt iż poprzednio były problemy)poradził sobie bez odłączania klemy i nic się nie stało :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

hmmm może zostawiłeś kartę w aucie, ale generalnie po zgaszeniu auta, wyjęciu karty nie powinno być napięcia na "jakiejś części pod napięciem w silniku"....

Dostęp do filtra nie jest idealny ale odłączanie klem to chyba zbędna czynność, wymieniałem olej już dwukrotnie i nic się nie stało, bez problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hmm. Niedługo czeka mnie pierwsza po zakupie wymiana oleju wraz z filtrami i zaintrygował mnie ten temat. Czy jadąc do mechanika (nie ASO) powinienem zwrócić mu uwagę żeby nie spowodował spięcia albo żeby odpiął klemy? Praktykujecie coś takiego czy liczycie na to, że traficie na wystarczająco ogarniętego gościa? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MariuszNS a czytałeś te linki? Trzeba uważać. Mechanik powinien wiedzieć co robi, a jak nie wie i coś zepsuje to powinien za swoje czyny odpowiadać. Dla pewności możesz zapytać w luźnej rozmowie, czy możliwe jest zrobienie zwarcia przy wymianie olej i zasugerować delikatnie, że czytałeś o takich akcjach. To powinno wzbudzić czujność mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przeczytać co zawierają podane linki.

Problemem nie są klemy akumulatora, a bliskość rozrusznika od filtra oleju. 

Rozważny, dobry mechanik kłopotów nie narobi.

Dla własnego spokoju, możesz wspomnieć o bliskości przewodów i o problemach o których słyszałeś. 

W zasadzie Ty zlecasz naprawę, możesz zażądać wykonania czynności obsługowych po odłączeniu akumulatora. Twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient żąda, klient płaci za każde żądanie. ;)

A potem dowcipy po sieci krążą, za co Klienta skasowano.

Jeżeli boisz się swojego mechanika, to jedź do ASO.

Może ta wymiana oleju i filtra wyjdzie taniej niż z tymi wszystkimi życzeniami u Twojego mechanika.

Dodam , że w Legionowie w sieciowym warsztacie wymiana oleju i filtra oleju kosztuje 50 pln.

Sama robocizna oczywiście.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wiem, że post stary ale dzisiaj miałem z tym przygodę więc opiszę, bo może się komuś przydać. Dostęp do filtra oleju w tym silniku jest trudny, a ponieważ u mnie filtr był zapieczony bez klucza nie można było go odkręcić. Na alternatorze i po przeciwnej stronie na rozruszniku wystaje śruba która jest pod napięciem. Tam jest bardzo ciasno i przykładając klucz można łatwo zrobić zwarcie. Co mi się udało zrobić właśnie najpierw na alternatorze a potem na rozruszniku. Na szczęście nic się nie stało  ale po drugim zwarciu nie trzeba było mnie namawiać do zdjęcia klemy od akumulatora. Jeżeli klucz/grzechotka będzie mieć gumową rączkę to można ryzykować ale 'gołym' kluczem nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!