Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, karek2 napisał:

Renault Jaszpol w Łodzi również  mnie zbyło, po omówionej telefonicznie wizycie i przedstawieniu tematu,  po godzinie zatelefonował konsultant i poinformował mnie, że oględziny będą płatne (220 PLN) roboczogodzina pracownika,  a w przypadku stwierdzenia wady koszty będę ponosił w 100 %, ponieważ auto jest po okresie gwarancyjnym.  Oczywiście złoże skargę do Renault Polska i zobaczymy jaki tam będzie odzew.

Jak masz roczne przeglądy wbite w książkę i system to ugrasz. Ja nie miałem wszystkiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.01.2020 o 22:16, Czerwiec napisał:

Ja wymieniłem kompletny osprzęt, który ma bezpośredni wpływ na rozrząd,

bo po przeczytaniu postów tak naprawdę nie wiadomo co jest przyczyną. 

 

Główną przyczyna jest ;

   1/ jakość użytego oleju ; 

         - elf, castrol, mobil - to oleje z najniższej półki, najczęściej podrabiane w Polsce,

         - zalecane to full syntetic, np; Valvoline Syn Power 0W40, 

   2/ interwał jego wymiany ;

        -  max co 10.000 km,

        -  przy jeździe po mieście i na krótkich dystansach wymiana częściej, 

   3/ właściwa eksploatacja silnika;

        - po rozruchu, delikatnie operować gazem do czasu pełnego nagrzania silnika,

        - chłodzenia turbiny i oleju - po skończonej jeździe,

        - co jakiś czas przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie ok;100 km,

   4/ markowy olej oraz interwał jego wymiany ma decydujący wpływ na ;

          -  prawidłowość luzów zaworowych,

          -  panewek wału,

          -  łożyskowań wałków rozrządu,  

          -  łożyskowań turbiny,

          -  na sterowanie KZFR, naciągu łańcucha.

 

Dnia 2.01.2020 o 13:36, karek2 napisał:

Na razie dobry olej z odpowiednim poziomem powinien wystarczyć, tylko na jak długo?

Raczej, nie zalecam jazdy a jak najprędzej wizytę w serwisie,

Jazda grozi przeskoczeniem łańcucha i wielki bigos w silniku,

Należy obecnie zgodzić się na warunki aso i w między czasie interwencja w reno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@karek 4 tys za wymianę rozrządu wraz ze wszystkimi pierdołami dookoła (zobacz na listę części z poprzedniej strony) to cena jak najbardziej OK w nowoczesnym „ w miarę” nowym samochodzie. 
Dla przykładu wymiana samego paska rozrządu, rolek oraz pompy wody w 2.0 tdi z 2017 roku kosztowała mnie w serwisie 3700 :) gdzie części to 4 czy 5 pozycji. 
Wymiana rozrządu w beemkach czy audi z nowożytnych czasów  zaczyna się od 5tki z przodu :) kolega który miał phaetona (a to tylko vw) zapłacił w serwisie niezależnym za ta przyjemność 22.000 ;). 
Wiadomo, boli fakt, że w Reno elementy są słabej jakości i niszczą się przy śmiesznych przebiegach ale trzeba mieć nadzieje że zakładane nowe części już pojeżdżą jak należy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Cię. Naprawę w VW robiłem w ASO bo mam przedłużona gwarancje, a wymieniałem ze względu na przebieg.
W niezależnym serwisie zapłaciłbym maks 1500 pln na zamiennikach. Ty w ASO reno też pewnie zapłaciłbyś nie 4 a z 7 tys. 
 

@ROBRAT przy jakim przebiegu sprzedałeś ?

skoda 1.0 czy 1.5 tsi ? Octavia to bdb samochód. Jaka masz wersję?

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedałem przy 41tyś. w sumie to zostawiłem w rozliczeniu za całkiem dobre pieniądze bez proszenia,wizyt pseudo kupujących...

Oktavia rocznik 2018 silnik 1.4 tsi 150 KM 

Auto po kierowniku ASO Skoda z przebiegiem 24kkm obecnie 28kkm w doposażonej wersji jestem zadowolony z użytkowania spalania jak i z elastyczności tego motoru.

Mogłem brać 1,5tsi ale coś jest na rzeczy z szarpaniem,kangurami i to mnie odstraszyło wolałem nie ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, Skoda to udana konstrukcja. Zrobiłem O3 łącznie 300.000 km. Poza serwisami i normalnymi sprawami nic się nie działo.
Bardzo dojrzały samochód jedyna wada jak dla mnie to spore szumy przy prędkościach powyżej 180 km/H (wersje style z 2.0 tdi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem nią 170 przez chwilę nie wydaje się słyszeć szumu,jedno co to silnik ma charakterystyczny warkot przy przyśpieszaniu od 0 ale nie jest to jakiś minus wg.mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 2.01.2020 o 12:10, Czerwiec napisał:

Jak masz roczne przeglądy wbite w książkę i system to ugrasz. Ja nie miałem wszystkiego. 

Jak się auto sprawdza po kompletnej naprawie rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Witajcie.

Po 5-ciu latach użytkowania, terkotanie dopadło i moją Megi po przebiegu 67100 km 1.2 TCE 132KM. Wracałem trasą około 700 km i pod koniec trasy na postoju usłyszałem dźwięk szurających monet w garnku, po dodaniu gazu było jeszcze gorzej a do domu jeszcze 100 km. Doturlałem się jakoś do domu i na następny dzień umówiłem się w ASO. Diagnoza to zatarty napinacz hydrauliczny. Do wymiany cały zestaw rozrządu. Olej wymieniany co roku przy przebiegu 10 - 11 kkm. Auto spędziło dwa dni na warsztacie. Całkowity koszt wymiany rozrządu i oleju to 4476 zł w tym 8 roboczogodzin po 200 zeta każda. Autko odebrane a silnik chodzi jak pszczółka. Dobrze , że łańcuch nie przeskoczył w trasie bo koszt nowego silnika to 25.000.

 

pozdrawiam

Edytowane przez XanderIII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!