Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, karek2 napisał:

Renault Jaszpol w Łodzi również  mnie zbyło, po omówionej telefonicznie wizycie i przedstawieniu tematu,  po godzinie zatelefonował konsultant i poinformował mnie, że oględziny będą płatne (220 PLN) roboczogodzina pracownika,  a w przypadku stwierdzenia wady koszty będę ponosił w 100 %, ponieważ auto jest po okresie gwarancyjnym.  Oczywiście złoże skargę do Renault Polska i zobaczymy jaki tam będzie odzew.

Jak masz roczne przeglądy wbite w książkę i system to ugrasz. Ja nie miałem wszystkiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.01.2020 o 22:16, Czerwiec napisał:

Ja wymieniłem kompletny osprzęt, który ma bezpośredni wpływ na rozrząd,

bo po przeczytaniu postów tak naprawdę nie wiadomo co jest przyczyną. 

 

Główną przyczyna jest ;

   1/ jakość użytego oleju ; 

         - elf, castrol, mobil - to oleje z najniższej półki, najczęściej podrabiane w Polsce,

         - zalecane to full syntetic, np; Valvoline Syn Power 0W40, 

   2/ interwał jego wymiany ;

        -  max co 10.000 km,

        -  przy jeździe po mieście i na krótkich dystansach wymiana częściej, 

   3/ właściwa eksploatacja silnika;

        - po rozruchu, delikatnie operować gazem do czasu pełnego nagrzania silnika,

        - chłodzenia turbiny i oleju - po skończonej jeździe,

        - co jakiś czas przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie ok;100 km,

   4/ markowy olej oraz interwał jego wymiany ma decydujący wpływ na ;

          -  prawidłowość luzów zaworowych,

          -  panewek wału,

          -  łożyskowań wałków rozrządu,  

          -  łożyskowań turbiny,

          -  na sterowanie KZFR, naciągu łańcucha.

 

Dnia 2.01.2020 o 13:36, karek2 napisał:

Na razie dobry olej z odpowiednim poziomem powinien wystarczyć, tylko na jak długo?

Raczej, nie zalecam jazdy a jak najprędzej wizytę w serwisie,

Jazda grozi przeskoczeniem łańcucha i wielki bigos w silniku,

Należy obecnie zgodzić się na warunki aso i w między czasie interwencja w reno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@karek 4 tys za wymianę rozrządu wraz ze wszystkimi pierdołami dookoła (zobacz na listę części z poprzedniej strony) to cena jak najbardziej OK w nowoczesnym „ w miarę” nowym samochodzie. 
Dla przykładu wymiana samego paska rozrządu, rolek oraz pompy wody w 2.0 tdi z 2017 roku kosztowała mnie w serwisie 3700 :) gdzie części to 4 czy 5 pozycji. 
Wymiana rozrządu w beemkach czy audi z nowożytnych czasów  zaczyna się od 5tki z przodu :) kolega który miał phaetona (a to tylko vw) zapłacił w serwisie niezależnym za ta przyjemność 22.000 ;). 
Wiadomo, boli fakt, że w Reno elementy są słabej jakości i niszczą się przy śmiesznych przebiegach ale trzeba mieć nadzieje że zakładane nowe części już pojeżdżą jak należy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Cię. Naprawę w VW robiłem w ASO bo mam przedłużona gwarancje, a wymieniałem ze względu na przebieg.
W niezależnym serwisie zapłaciłbym maks 1500 pln na zamiennikach. Ty w ASO reno też pewnie zapłaciłbyś nie 4 a z 7 tys. 
 

@ROBRAT przy jakim przebiegu sprzedałeś ?

skoda 1.0 czy 1.5 tsi ? Octavia to bdb samochód. Jaka masz wersję?

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedałem przy 41tyś. w sumie to zostawiłem w rozliczeniu za całkiem dobre pieniądze bez proszenia,wizyt pseudo kupujących...

Oktavia rocznik 2018 silnik 1.4 tsi 150 KM 

Auto po kierowniku ASO Skoda z przebiegiem 24kkm obecnie 28kkm w doposażonej wersji jestem zadowolony z użytkowania spalania jak i z elastyczności tego motoru.

Mogłem brać 1,5tsi ale coś jest na rzeczy z szarpaniem,kangurami i to mnie odstraszyło wolałem nie ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, Skoda to udana konstrukcja. Zrobiłem O3 łącznie 300.000 km. Poza serwisami i normalnymi sprawami nic się nie działo.
Bardzo dojrzały samochód jedyna wada jak dla mnie to spore szumy przy prędkościach powyżej 180 km/H (wersje style z 2.0 tdi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem nią 170 przez chwilę nie wydaje się słyszeć szumu,jedno co to silnik ma charakterystyczny warkot przy przyśpieszaniu od 0 ale nie jest to jakiś minus wg.mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 2.01.2020 o 12:10, Czerwiec napisał:

Jak masz roczne przeglądy wbite w książkę i system to ugrasz. Ja nie miałem wszystkiego. 

Jak się auto sprawdza po kompletnej naprawie rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Witajcie.

Po 5-ciu latach użytkowania, terkotanie dopadło i moją Megi po przebiegu 67100 km 1.2 TCE 132KM. Wracałem trasą około 700 km i pod koniec trasy na postoju usłyszałem dźwięk szurających monet w garnku, po dodaniu gazu było jeszcze gorzej a do domu jeszcze 100 km. Doturlałem się jakoś do domu i na następny dzień umówiłem się w ASO. Diagnoza to zatarty napinacz hydrauliczny. Do wymiany cały zestaw rozrządu. Olej wymieniany co roku przy przebiegu 10 - 11 kkm. Auto spędziło dwa dni na warsztacie. Całkowity koszt wymiany rozrządu i oleju to 4476 zł w tym 8 roboczogodzin po 200 zeta każda. Autko odebrane a silnik chodzi jak pszczółka. Dobrze , że łańcuch nie przeskoczył w trasie bo koszt nowego silnika to 25.000.

 

pozdrawiam

Edytowane przez XanderIII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!