Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moja Meganka wkrótce będzie szukała nowego właściciela i chyba chce mi jeszcze pokazać na koniec co potrafi :) Mam pewien problem. 2-3 tygodnie temu jechałem w Tatry i ponieważ klocki hamulcowe miały już bliżej niż dalej to postanowiłem je przed wyjazdem zmienić, w końcu to góry. Dostała więc nowiutkie klocki, tarcze były wymieniane 1.5 roku temu i jest to dopiero drugi komplet, który na nich pracuje. Klocki jak zawsze wymieniałem sam, w tym aucie jest to wyjątkowo proste. Wszystko zostało dobrze wyczyszczone, złożone do kupy i pojechałem w góry. Nie było żadnych problemów, aż do teraz. 3 dni temu zauważyłem niepokojący objaw. W jednym kole podczas hamowania, w szczególności w końcowej fazie, słuchać chrobotanie i dodatkowo czuć to na pedale. Auto dobrze hamuje, ale dźwięk jest niepokojący. Porównałbym to z odgłosem wydawanym przez klocki, które w ogóle nie mają już okładzin ciernych. Co ciekawe problem pojawia się po pewnym czasie. Na zimnych hamulcach jest OK, jak się rozgrzeją to zaczyna się chrobotanie. Do tego hamulce dość niesympatycznie piszczą. Na kilku dojazdach do skrzyżowania jest chrobotanie, na kilku kolejnych nie ma i tak w kółko.

Żeby nie było, zdjąłem koło, obejrzałem wszystko dokładnie. Na tarczy nie ma żadnych niepokojących śladów, rowków, nic takiego. Wygląda to bardzo dobrze, a okładziny jest w zasadzie full. Czy ktoś ma pomysł gdzie szukać problemu? Mnie taki dźwięk kojarzył się tylko i wyłącznie z tym, że przeciągnęło się wymianę klocków i metal tarł o metal, ale tutaj zdecydowanie nie jest to możliwe.

Czy może to być wina paskudnie wykonanych klocków? Duże opiłki metalu w warstwie ciernej? Zawsze kupowałem klocki ABS, one się dość szybko zużywają to fakt, ale takich jaj to jeszcze nie było.

 

Dodano: 21 maj 2016 - 15:40

Dzisiaj na krótką trasę w mieście wyjąłem bezpiecznik od ABS-u żeby wykluczyć jakieś problemy od tego układu, ale nic to nie zmieniło. Ciepłe hamulce wydają paskudny dźwięk, w jednym kole tylko :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro faktycznie rozbiorę ten zacisk i zobaczę dokładnie czy coś widać. Starych klocków jeszcze nie wywaliłem, w nich pozostała gdzieś 1/4 okładziny, może po prostu je założę i zobaczę czy problem się rozwiąże.

 

Dodano: 23 maj 2016 - 12:20

Chyba znalazłem wczoraj powód tego problemu, aczkolwiek po naprawie jeszcze się nie przejechałem bo po grzebaniu przy kole w pełnym słońcu w ruch po robocie od razu poszło piwko :P Tak czy inaczej powodem było chyba to, że ta taka sprężynka w górnej części klocka z jednej strony nie była zaczepiona o sam zacisk, ten taki motylek. Aż nie chce mi się wierzyć, że taką fuszerkę odwaliłem sam, bo zawsze sprawdzam dokładnie po złożeniu. Zdarza się, że to samo wyskakuje? ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może w takim razie nie zauważyłem podczas zakładania. Tak czy inaczej to nie było przyczyną niestety...Dopiero co wróciłem z krótkiego rajdu w poszukiwaniu auta i problem dalej ten sam, potwornie hałasuje ten jeden hamulec. Nie pozostaje mi chyba nic innego jak założyć stary komplet i sprawdzić co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!