Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety robiąc te kilometry już raz zalewałem go tak mniej więcej 3/4 baku, ale zrobię to następnym razem, po tym teście 1000 km zaleje bak do pełna i zrobię 500 km a później zaleje na tej samej stacji pod tym samym dystrybutorem do pełna i zobaczymy co będzie ile pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie mam na liczniku 800km jeszcze 200 km i zrobię zdjęcia, jak na razie średnie spalanie wychodzi mi 5,8l/100. jeżeli chodzi o trasę poruszam się między Gdańskiem a Elblągiem( raz na 2 tygodnie), w Elblągu jeżdżę w mieście, trasy tez pokonuje miedzy Elblągiem a Nowym Dworem Gdańskim dość często, niestety budują obwodnice miedzy Elblągiem a Gdańskiem i omijam korki jeżdżę przez wioski gdzie jest dość pusta droga, ograniczenia są przestrzegane szczególnie na wioskach trasy robię na tempomacie i jeżdżę na swój styl czyli bezpiecznie, oczywiście wyprzedzenia innych pojazdów są jak najbardziej. Zaniżone jest spalanie przez te trasy bo w mieście zrobię np. 20 km a w trasie 50 km.

U mnie żonka teraz jeździ do pracy, troszkę miasta, potem trasa z 30 km i znowu troszkę miasta (miasto to tak 2-3km max).

I tak wsiadłem wczoraj i widzę, że spalanie spadło do 7,2 (od trasy wakacyjnej nie resetowałem kompa).

Tyle że na trasie jedzie krajówką więc max 90 - 100km/h, a po mieście max 50km/h.

Żonka ma lekką nogę więc reasumując wszystkie czynniki pewnie jej zejdzie spalanie.

Muszę zresetować kompa po tankowaniu do pełna i dać jej auto, wtedy zobaczymy co wykręci.

 

Dodatkowo, jak będziesz robił foto, zrób średnią prędkość, bo to też powie co nieco.

Będzie wiadomo jak robiło się kilometry testowe ;-)

Edytowane przez bigmaxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto spalanie z 1048 kmilometrów.

 

post-73492-0-21138300-1469644585_thumb.jpg post-73492-0-98035700-1469644587_thumb.jpg post-73492-0-80209500-1469644590_thumb.jpg post-73492-0-44317700-1469644593_thumb.jpg

 

Jutro zatankuje do pełna i przejadę do rezerwy aż będzie mi migała kreska od rezerwy, zobaczymy w cyklu mieszanym jak to będzie z pojemnością baku i jakie jest przekłamanie komputera w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu będę jechał do Niemiec, zrobię pomiar spalania. Zastanawiam się jeszcze jaki, z Elbląga do granicy w Kołbaskowie (normalna jazda) jeden pomiar,

a drugi pomiar z Kołbaskowa do Quickborna (około 300 km) myślałem lecieć 140km/h i zobaczyć średnia ze spalania po takim dystansie, chyba ze macie jakieś inne pomysły, bo będzie jeszcze droga powrotna ;) Autko będzie załadowane bagażami i pasażerkami :) wszystkie 4 miejsca zajęte w tym małe dziecko.

 

Dodano: 08 sie 2016 - 22:40

A oto przekłamanie komputera:

 

post-73492-0-58124000-1470688535_thumb.jpg post-73492-0-03522900-1470688539_thumb.jpg post-73492-0-60253100-1470688545_thumb.jpg post-73492-0-34534600-1470688705_thumb.jpg

 

Samochód tankowałem do pełna ile się da, po przejechaniu do rezerwy tankowałem w ten sam sposób przy tym samym dystrybutorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto przekłamanie komputera:

 

komputer musisz dodać 7%

 

Jak jeździłem na benzynie (1.6 16V 110 KM) przez założeniem LPG to zawsze tankowałem od rezerwy do pełna i zawsze z ciekawości sprawdzałem różnicę pomiędzy komputerem a dystrybutorem to nigdy nie przekroczyła 2%. Tutaj widzę bardzo duże przekładanie, ciekawe dlaczego tak jest u Ciebie "darekgt".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I gdzie tutaj pojemność zbiornika 60L? jak podaje producent. Nie chce tez wyjeździć paliwa aż samochód stanie, bo mogą być z tego problemy, wychodzi też na to ze rezerwa zapala się przy 10L paliwa w baku, mogę się mylić,wtedy by 60L baku miało by sens, a macie jakieś informacje na temat rezerwy ile w baku zostaje paliwka? może ktoś ma jakieś doświadczenie w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arbitres - To tak jak u mnie. Nie chce mi się wierzyć, że Renault nie było w stanie ogarnąć prawidłowo spalania w 1.2, skoro mieli to już dopracowane w 1.6 pomimo, że to zupełnie inny silnik. Dla mnie zaniżanie spalania na poziomie 7-9% jest wręcz niedopuszczalne, ponieważ w takim wypadku te pomiary z komputera można sobie o kant tyłka rozbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!