Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wie ktoś może jak to jest z tym tempomatem !! Dziś podkierownicą znalazłem złączkę w miejscu gdzie ma być tempomat. Czy wystarczy tylko tam włożyć pokrętło z tempomatu ?? i bedzie działać.

 

No i jeszcze pod ręcznym jest wtyczka z przewodami możektoś wie od czego to ??? ESP czy parktronic ?? czy ....

 

Raffsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka elektryczna w samochodach bardzo róznie wyposażonych jest identyczna. Na 100% nie wystarczy zainstalować pokrętło aby uruchomić tempomat. Coś przecież musi nim sterować. Jakiś układ elektroniczny, którego też nie ma.

Tych luźnych złączek mozna znaleźć bardzo dużo. ja podczas zakładania blokady skrzyni biegów znalazłem w tunelu śtodkowym ze trzy luźne. Pewnie podgrzewane fotele i inne bajery, których nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ma może ktoś schemat elektryczny ???.

A z drugiej strony kiedyśczytałem że założenie w ASO temopomatu do berlingo to kosztok 300pln. Więc i możew sceniku bedzie podobnie bo chyba tym wszystkim komputer steruje <ok>

 

Raffsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że w ASO same przyciski na kierownicę kosztują ok. 240 PLN. Do tego dochodzi inna kierownica, bo na coś musisz te przyciski założyć, plus inny panel sterowania na desce rozdzielczej po lewej stronie od kierownicy. Do tego wszystkiego nie wiadomo, czy komputer jest przystosowany do wyświetlania komunikatów z tempomatu, jeśli nie ma fabrycznie takiej opcji. Pytanie, czy taką możliwość ma komputer sterujący silnikiem (u mnie na przykład komputer obsługuje tempomat, a nie ma możliwości obsługi ESP, pomimo że wszystko jest pod ESP przygotowane). A jak do tego wszystkiego doliczysz robociznę, to taniej będzie poszukać egzemplarza z tempomatem i zmienić auto (przynajmniej tak sądzę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to na tym forum był już post odnośnie tempomatu w scenicu.

Był w nim link do forum angielskiego w którym był krok po kroku opis jak go uruchomić.

Nie było to trudne i kosztowne. sprowadzało się do założenia przełącznika z lewej strony, dokręcenia przełączników do kierownicy (w sceniku przyciski są osobno a nie jak w meganie integralnie z kierownicą) i co najważniejsze załączeniu obsługi tempomatu w komputerze.

Warunkiem tak prostej instalacji jest właśnie obecność kabla do przycisków.

Poszukaj dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś namiar na to forum angielskie bo wątku o tempomacie nieumiem znaleść

 

Raffsa

 

[ Dodano: 2008-06-11, 21:10 ]

No to już mam TEMPOMAT fajny opis znalazłem na forum laguny jak zrobić przełączniki itp.

Dziś aktywowałem tą funkcję w komputerze - tempomat i ogranicznik prędkości działa:-)

Koszty orginalny wł. pod kierownicę 60 pln, przyciski 10 pln i koszt podłączenia do CLIPA 40pln.

Podsumowując radość bezcenna.<ok>

 

Raffsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.Mam problem z tempomatem.Auto jest seryjnie wyposażone lecz cała sprawa jest w tym że tempomat nie działa stosująs sie z istrukcją,nie wyświetla sie ikonka na desce ani nie ma komunikatu na komputerze pokładowym.Jest jeszcze jeden niepokojący objaw,po przekręceniu pokrętła i użyciu przycisków "+"-"auto totalnie traci moc i nie ma reakcji na pedał przyspieszenia a na desce nie wyświetlają sie żadne komunikaty.Prosze o pomoc nie mam pojęcia o co tu chodzi.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

... Auto jest seryjnie wyposażone lecz cała sprawa jest w tym że tempomat nie działa stosująs sie z istrukcją,nie wyświetla sie ikonka na desce ani nie ma komunikatu na komputerze pokładowym.Jest jeszcze jeden niepokojący objaw,po przekręceniu pokrętła i użyciu przycisków "+"-"auto totalnie traci moc i nie ma reakcji na pedał przyspieszenia a na desce nie wyświetlają sie żadne komunikaty ...

Aż się prosi żeby ten przełącznik przełączyć w drugim kierunku od tej pozycji w którą przełączyłeś ,

bo z opisu wywnioskowałem że załączyłeś funkcję ogranicznika prędkości a w drugą stronę od pozycji środkowej jest tempomat.

Co do braku wyświetlania to nie pomogę , aczkolwiek będziesz widział (po wciśnięciu (+) na kierownicy)co masz na liczniku.

Zero kasuje nastawy a ® przywraca nastawę po wciśnięciu sprzęgła lub pedału przyspieszenia-kwestia wprawy ;o)

Edytowane przez jacekw7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak wyświetlania komunikatu może być związany z wymianą licznika. Licznik musi "znać" wyposażenie konkretnego pojazdu. Warto podpiąć pod clipa i sprawdzić jakie dane są wprowadzone.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!