Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagrzewnie silnika w trasie


Rekomendowane odpowiedzi

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Dokładnie. Mnie ta sprawa troszkę niepokoi. Nie jest to mój pierwszy samochód. Inna sprawa, że wskaźnik pokazujący temperaturę jest lekko mówiąc nieudany. Bardzo słaby zakres pokazuje. W serwisie twierdzą, że przy 83 stopniach następuje całkowite otwarcie termostatu i tak ma być w tym modelu. Jak temperatura spadnie do 79 to automatycznie wskaźnik znika do pierwszej "kreski". Nic, kupiłem dziś interfejs OBD II i sam postaram się zobaczyć jaką temperaturę osiąga moja Renia.

Przy okazji witam kolegę z Piekar Śląskich jak i wszystkich na forum ;)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym się udać do serwisu, który się specjalizuje w Renault, ale nie jest ASO. Z doświadczenia wiem, że tam nieco sprytniejsi ludzie pracują. Na priv mogę polecić jedno miejsce na śląsku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na priv mogę polecić jedno miejsce na śląsku.

a to jakas tajemnica?

 

Dodano: 19 paź 2016 - 14:49

Będę wdzięczny bo nie znam warsztatów w okolicy które są dobre właśnie w Renault.

na Bytomskiej masz bardzo dobry warsztat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ten sam problem zauważyłem w swoim Megane z silnikiem 1.6 110km. Autko posiadam od wiosny i cały czas wskaźnik temperatury był na środku skali. Teraz przy temperaturze ok 9 stopni wskaźnik staje w pierwszej pozycji. Czasami dochodzi do środka ale po chwili jazdy znowu wraca do pierwszej kreski. Byłem dziś w serwisie i też stwierdzili, że tak ma być. Czy napewno? Pozdrawiam!

Nie jest to prawidłowe zachowanie auta z tym silnikiem!

Jeszcze nigdy, nawet w największe mrozy, po rozgrzaniu auta, wskaźnik temperatury podczas jazdy "wracał" do pierwszej kreski.

Silnik 1600 grzeje bardzo dobrze, przy tym zużyciu paliwa, gdzieś ta energia musi "wychodzić" :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak będzie po wymianie.

Silnik 1600 grzeje bardzo dobrze

W benzyniakach temperatura otwarcia termostatu wynosi 89 stopni. Jeśli druga kreska zapala się przy 80 stopniach, to jest 9 stopni buforu. dość sporo. Jeśli w dieslu termostat otwiera się przy 83 stopniach, to jest tylko 3 stopnie buforu od zapalenia drugiej kreski, więc nie dziwne że takie problemy występują. Polecam podłączyć skaner obd, dobrze widać co i jak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja po czterech miesiącach od zakupu czyli od czerwca do września jeździłem w ciepłe dni i było git we wrześniu, gdy temp. spadły maksymalnie jedna krecha. ASO wymieniło bez ociągania i teraz lulu z tym, że musiałem jechać raz jeszcze na małą reklamację bo nie zaadoptowali nowego termostatu( a propo nowe termo nie rozbieralne + czujniki i inne bzdety koszt w aso prawie 400 stówy kiedyś proste termo 30zł). Auto to fluence 1.6 16v 110 km KM + LPG pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony na gwarancji :)

 

Efekt: dalej w tą pogodę nagrzewa się dość wolno do środkowej kreski, ale jak już się nagrzeje to trzyma, a nie opada niżej. Wydaje mi się, że jest lepiej. Wskaźnik pokazuje środkową kreskę kiedy wychwyci temp. 80 st. C, a termostat wg. dokumentacji technicznej ma takie parametry: zaczyna się otwierać przy 81 st. C plus minus 3 stopnie, otwiera całkiem przy 83 st. C. Jak widzicie jest spora tolerancja a wskaźnik jest wyskalowany bardzo blisko temp. otwarcia termostatu - dlatego w zimę może tak pokazywać. Jeśli otwiera przy 79 stopniach, to wciąż mieści się w tolerancji fabrycznej, a tych 80 st. żeby pokazać środkowy słupek na wskaźniku, może wtedy nie osiągać łatwo.

 

Nie sprawdzałem jeszcze czy rura nie robi się gorąca dużo wcześniej niż przy tych 81 st. C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jadę na wymianę termostatu w przyszłym tygodniu. Zobaczymy jak będzie u mnie ;-)

 

Jestem po wymianie termostatu w mojej Megane. Diagnoza była jak najbardziej trafna. Teraz temperatura ładnie trzyma 90 stopni jak już się zagrzeje. Wskazania na desce rozdzielczej są raczej mało wiarygodne. Pierwsza kreska zapala się przy 50 stopniach natomiast druga przy 75. Myślę, że już długo tak jeździłem z niedogrzanym silnikiem... Warto zainwestować w interfejs OBD II i czasami sobie sprawdzić podstawowe parametry, dlatego dziękuję Wszystkim za rady i pomoc.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Marpro1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!