Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagrzewnie silnika w trasie


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jak właczę na maksa ogrzewanie to przez 20 km nie podniecie wkażnik temperatury z spoczynku do 90 stopni. Pamiętam że latem temp silnika utrzymywała od 82 do 85 stopni i nigdy więcej nie ościągnął, może w korku max 88 stopni...

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja megane 3 1.5 110km KM przy temperaturze około 0, uzyskała te 90 stopni po około 25 km jazdy z prędkością ~80km/h. Także bez rewelacji te nagrzewanie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, jestem posiadaczem Meganki 1.6 16V IIphII i jak tu się powinien zachowywać wskaźnik?

bo u mnie nigdy nie wskazuje pionowo temp. Zawsze jest lekko przechyliła czy to w największe upały czy mrozy.

Np dziś -4 na zewnątrz podróż przez miasto, wiadomo światła i postoje ok 30min a stan wskazówki jak na zdjęciu.

post-91379-0-75443900-1479114559_thumb.jpg

Edytowane przez joobyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja megane 3 1.5 110km KM przy temperaturze około 0, uzyskała te 90 stopni po około 25 km jazdy z prędkością ~80km/h. Także bez rewelacji te nagrzewanie.

- Katowice

- temp. zewnętrzna 0*C

- godz. 15:00 - samochód stał 8 godzin, na parkingu, na zewnątrz

- po drodze od Przemysłowej 3 do Alei Górnośląskiej są 3 skrzyżowania z sygnalizacją świetlną

- czas jazdy ok. 10 minut (lekkie korki),

- prędkość obrotowa silnika w granicach 1800 - 2000 RPM ze względu na turbinę

- na Alei Górnośląskiej silnik osiągnął - wg wskaźnika - temperaturę pracy

 

thumb_hosting_zdjec_1479116958__nagrzewanie_15_dci.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A orientujecie sie jak wyglada sprawa temp silika? U mnie pokazuje na wyswietlaczu 1 kreske z 3 mozliwych ale w aucie jest cieplo i pali tez normalnie kolo 4.7-5 l w trasie ale wydaje mi sie ze powinno pokazywac temp na polowe skali. Silnik to 1.5dci 110km

2013r czy to normlane? Jak sprawdzic poprawnosc dzialania termostatu? Jeden cienki waz jest goracy a drugi cieply (weze nad filtrem oleju).

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem, a może i nie, z dzisiaj. Wyjechałem po długim weekendzie w Beskidzie Żywieckim. Temperatura w nocy około -30, w momencie wyjazdu -23. Trasa z okolic Sucha Beskidzka do Tarnowa. Po przejechaniu około 40 kilometrów drgnął wskaźnik temperatury. Po około 60 kilometrach tzw. "duży obieg" był zimny, chłodnica, rury. Temperaturę roboczą zobaczyłem po przejechaniu około 90 kilometrów. W samochodzie było cały czas ciepło, ale nie zauważyłem, żeby wąż od chłodnicy był ciepły, sprawdzałem kilka razy po drodze z powodu przymusowych postojów związanych z wytrąceniem się parafiny w paliwie, co powodowało nieprzyjemne "piszczenie" komputera o możliwej awarii silnika. Na wskaźniku temperatury, wskazania były pomiędzy jedną a dwoma kreskami. Po przejechaniu 180 kilometrów sprawdziłem organoleptycznie wąż na powrocie do zbiornika wyrównawczego, i był letni. Wg mnie, coś chyba jest nie tak :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wcześniej nie miałeś problemów z grzaniem silnika to bym odpuścił.

U mnie wczoraj przy -26*C też wyjątkowo baaardzo długo się nagrzewał. Akurat miałem trasę i nie można go było za bardzo obciążać, więc początkowa jazda była nieco powolna.

Ale na co dzień jest OK, więc odpuszczam dłubanie przy układzie.

 

BTW - co to był dokładnie za komunikat? Z filtra paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!