Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tCe szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością + szarpanie na zimnym


pixel16

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ten sam problem jak już nie jeden właściciel 1,4 tce. Szarpanie przy stałej prędkości około 2 tys obrotów. Na wolnych obrotach trzęsie budą. Dodam że również mam instalację gazową BRC. Nowe świece, cewki podmienialem z nowym oryginałem. W kompie wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą bo płyn uciekał. Przed remontem te szarpania występowały tylko na zimnym, teraz cały czas i doszła nierówna praca na biegu jałowym.

Może już ktoś coś - oprócz powyższego przypadku remontu przez brak kompresji na cylindrze. U mnie wszystkie  cylindry mają koło 11. 

Pomocy bo nie wiem gdzie już szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między 11-12, podobno to norma. Bez względu czy na benzynie czy na LPG. Ale jak silnik zimny to bardziej odczuwalne. W postach dużo takich przypadków ale nikt nie pochwalił się czy doszedł co to. Zaworów też bym się nie czepiał, bo fakt, wymieniona tylko uszczelka głowicy i rozrząd, ale przed zalaniem całkowitym cylindra przez wodę to szarpanie na ciepłym ustawało. Myślę że to dwie usterki zbiegły się. Jedną wyeliminowałem, drugą nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MisiekM napisał:

Dodam że również mam instalację gazową BRC.

Nowe świece, cewki podmienialem z nowym oryginałem.

W kompie wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.

1/ Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie;

       - zatankuj do pełna benzynę 98, 

2/ Zrealizuj punkty zalecane dla figo877  z dnia 23 sierpnia z tym, że należy wykonać pomiary ;

      a/ przebiegu napięć na sondach 1 i 2,

      b/ wyprzedzenia zapłonu;

           - dopóki auto normalnie odpala jest szansa, że kzfr jest jeszcze w dobrym stanie ,

3/ Dodatkowo;

       a/ wymień filtr powietrza na nowy,

       b/ olej powinien być markowy ; minimum 5W40 ;

               - stan oleju na max,

       c/ przeczyścić przepustnice powietrza,

       d/ cewki i świece czyste i suche;

             - odległość elektrod świec 0,7 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, MisiekM napisał:

Olej nowy elf 5w30 wg zaleceń producenta.

Spuść około 2,5 do 3,0 litrów oleju a wlej;

    - Valvoline Syn Power 5W40,

    - zobaczysz/usłyszysz efekt pracy silnika.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie czasy wtrysków pokazuje soft id LPG dla cylindrów z wypadaniem zapłonu - nie są przypadkiem wydłużone względem pozostałych? Na klimie nie wypadają bo wzbogaca zwłaszcza na wolnych bo sprężarka klimatyzacji daje znaczny opór. Na gazie to samo bo skalibrowana wtrysk po wtrysku a nie grupowo.

Obstawiam przytkany wtrysk pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy rozwiązał się problem szarpania? Mam to samo, tyle, że moje mega meczy się też czasami po odpaleniu na jałowym.

Taka siłowa praca oraz w zasadzie na każdym biegu oprócz 1 przy obrotach 1500-2000 szarpie.

Potem  w miarę płynnie ale i tak z zamula. Jestem po wymianie upg, zawory wyregulowane, komp nic nie pokazuje.

Zgodnie z zaleceniem ASO wymieniłem pompę paliwa, oczywiście niepotrzebnie. Wyczyściłem przewody paliwowe, obejrzałem wtryski - zero nagaru, wymieniłem 1 sondę lambda. Drugiej nie jestem w stanie odkręcić, wiec na razie nie ruszałem. Cały czas dupa.

Na gazie silnik pracuje poprawnie, może minimalnie szarpie przy stałej prędkości, ale w porównaniu do pracy na benzynie to pikuś.

Ps. Świece, cewki tez przejrzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Panowie i Panie..

Niestety trafiło i na mnie - pacjent Megane Coupe 1.4 TCE + LPG Stag,  2010 rok produkcji , przebieg 210.500 kilometrów.

Samochód na gazie szarpie , szczególnie kiedy się dogrzewa. Niestety te same zjawisko (ale w zmniejszonej częstotliwości występuje także na benzynie).

Żadnych błędów nie pokazuje , nawet pod podłączeniu do PyClipa. Wymienione świece, cewki, oraz olej i filtry. Po wizycie u dwóch gazowników, nie stwierdzili żadnych problemów.

Oleju nie przybywa, płynu chłodniczego nie ubywa. Samochód ma moc, podaje jak na taką pojemność zaskakująco dobrze.. Gdyby tylko nie te szarpanie..

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie pomysły..

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!