Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyspieszenie Megane 3 coupe 1.6 110KM


snowday

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko do osób co mają przerobiony silnik 1.6 110km KM na gaz, jakie macie przyśpieszenie od 0-100km? Z tego co czytam w opisie megane to po przerobieniu na gaz powinno być ok 13 sekund, natomiast ja mam ok 20sekund i to jest dość dużo, sprawdzałem też na benzynie to wychodzi tak samo i szukam przyczyny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zdecydowanie za długie. U mnie ok. 12 sekund, gdy jadę sam, zbiornik benzyna 1/4 gazu 1/2 pojemności. Na lpg musi jeździć jak na benzynie, taka jest zasada. Wg danych technicznych 10,5 na benzynie.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No więc, auto odebrane od mechanika :

Świece sprawdzone -są ok

cewka zapłonowa - sprawdzona wygląda ok

przepustnica czysta jest ok

 

Od skasowania błędu ( błąd U0423 i PO304 - może po montażu instalacji LPG gazownicy nie skasowali błędów , nie wiem ) auto przejechało ok 500km, nie wyskoczył żaden błąd na komputerze, auto dalej mułowate.

Ktoś coś doradzi ?:>

Edytowane przez snowday
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Zmierz przyspieszenie na benzynie. A gdy mierzysz dusisz auto do odcinki? U mnie jest tak, że do odcinki mogę przyspieszać tylko na 1 i 2 biegu, potem to droga się kończy albo coś innego przeszkadza, subiektywnie to meganka z tym silnikiem muli.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale w pierwszym poście napisałem już( choć może nie do końca zrozumiale :) ) , że na benzynie i na gazie ma tak samo - ok 20s do setki .

Nie do odcinki nie, normalnie się rozpędzam, tak żeby go nie dusiło ani nie za wysokie obroty.

Oglądałem filmy na YT z przyśpieszeniami M 3 110km KM i od tego momentu stwierdziłem właśnie, że coś jest nie tak z moją meganką.

 

Kolego Snowday jest różnica miedzy km (kilometrem) a KM (koniem mechanicznym). Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie rozpędzasz podczas próby do odcinki tylko normalnie to jest ok :) Ja mam 12 s ale przy próbie przyspieszenia do odcinki na każdym biegu. Dane techniczne podają przyspieszenie maksymalne. Przecież pisałem, że ten silnik jest mułowaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na zimnym silniku czyli do 80 stopni temp. silnika nie przekraszam nie więcej niż 2500 obr./min. a jest optimalnie to nie wiecej niż 4,2 tys. obr. U mnie do setki rozpędza się w 9 sekund. Trzeba umieć wyczuć jak rozpędza się itd. W mieście najlepiej jezdzi mmi chevroletem matizem i lacetti. A renaulty wszystkie w mieście są mulowate... bardziej nadaje do wioski jazdy czy trasy.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może kupiłeś jakiegoś szczepana ? Na forum Clio był przypadek że ktoś kupił Clio 2 dCi, i narzekał że 120 km/h to prędkość maksymalna. Gdy zamieścił zdjęcie licznika, okazało się po obrotomierzu że jakiś rzeźbiarz włożył do dCi skrzynię od silnika benzynowego :rolleyes: Może masz skrzynię od dCi włożoną ? :) Sprawdź filtr powietrza silnika, oraz tak jak pisali wcześniej koła, czy nie mają oporów... 20 s do setki to ma Matiz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, w megi nie ma żadnych przeróbek :) jest z pl salonu , niedawno wymieniałem wszystkie filtry włącznie z rozrządem .

 

Ale wracając do przyśpieszenia to na filmikach widzę że przy prędkości 0, obroty trzymają od razu na 3 tys a potem idą aż do 6 tys .

Ja zaś zmieniałem biegi przy 3-4 tys na obrotomierzu i chyba stąd taki wynik, muszę to obadać na dniach .

 

FIlmiki :

 

 

Edytowane przez snowday
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić się to da w prosty sposób. Zerkasz na korekty obd na gazie i benzynie, a zwłaszcza robisz pomiar afr w wydechu i masz pewność, bo muł wynika bezpośrednio z złej (zbyt bogatej/zbyt ubogiej) mieszanki w pętli otwartej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu sprawdzać? Przecież ewidentnie kolega nie wykorzystuje całej mocy silnika przy przyspieszaniu, więc zajmuje to 20 sekund. Przyspieszać trzeba umieć. Ja już jeździłem z delikwentami, którzy na pasach rozbiegowych jadą 40km/h i liczą na cud, albo przez 3 kilometry się rozpędzają do 100. Mój znajomy się autentycznie boi przekroczyć 4tyś. obrotów. Snowday, nagraj filmik jak u Ciebie wygląda przyspieszanie, z wglądem na zegary. Wtedy będziemy wiedzieć, czy to wina samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!