Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Map sensor


gargus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Jestem zmuszony wymienić czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, ale mam wątpliwość co do sposobu jego założenia. Jest on wyposażony w dwie uszczelki i tu pytanie, czy ma być wciśnięty do oporu, wtedy obie uszczelki znajdą się wewnątrz kolektora czy raczej wcisnąć tylko pierwszą uszczelkę? W załączeniu jest zdjęcie przykładowego map sensora

post-70958-0-74256100-1477294144_thumb.jpg

 

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oporu. Nie raz dla pewności go u siebie dociskam, ponieważ wg mnie słabo jest zamocowany.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zamówiłem oryginał Siemensa, niestety przez ebay. Koszt z Anglii z przesyłką to ok. 230zł, na miejscu w Intercars ponad 500. Podejrzewam, że jest odpowiedzialny za niewielkie spadki obrotów na biegu jałowym. Jest to prawie niezauważalne na benzynie, ale na LPG jest bardzo denerwujące. Dodatkowym objawem jest mulenie przez ok. 100 m po pierwszym uruchomieniu po nocy, później jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mulenie przez ok. 100 m po pierwszym uruchomieniu po nocy, później jest ok

Mam dokładnie taki sam objaw od paru lat i do dziś nie znalazłem rozwiązania. Myślisz, że to przez czujnik ciśnienia? U mnie zapisywał się regularnie w pamięci błąd czujnika położenia wałka rozrządu i z tym wiązałem mój problem, ale wymieniłem na używany, błąd się nie pojawia, a nic się nie poprawiło. W międzyczasie wymieniane były świece, 2 cewki, rozrząd z KZFR i szarpanie przez pierwsze 100m po nocy jak było, tak jest. Dziś auto mi szarpnęło podczas przyśpieszania i zgasło po wysprzęgleniu. Po odpaleniu pracowało jakby na 3 cylindry, bo obroty spadały do 300-400 i mocno telepało autem. Przy kolejnych odpalaniach było to samo. Po godzinnym postoju wsiadłem i pojeździłem pół godziny i wszystko super. Podpiąłem kompa - zero błędów. Zacząłem ruszać kablami pod maską i jak szarpnąłem za peszel, którym biegnie wiązka od map sensora, auto momentalnie zgasło. Poodpinałem wtyczkę, posprawdzałem te kable, niby wszystko OK, tylko ten map sensor strasznie luźno siedzi w kolektorze, wręcz lata na boki, jak się go chwyta. To może tak być? Może to być przyczyną problemów? Jak kręciłem nim później podczas pracy silnika, to nic złego się nie działo. Napisz, czy wymiana u Ciebie pomogła.

Dodam jeszcze, że problemy z szarpaniem na zimnym silniku nasilają się przy dodatnich temperaturach, a przy mrozach problem znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!