Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem nowy na forum posiadam auto od kilku dni. Mam pytanie odnośnie grzałki 1000W, która bardzo często było montowana w autach wyposażonych w silniki wysokoprężne. Posiadam 1.5 dCi 110km KM, z rozkodowanego VINU wyczytałem, taką pozycję:

PASSENGER COMPARTMENT HEAT REQUIREMENT 4 - sądzę, że to jest właśnie ta opcja z grzałką. Teraz pytanie, owszem jest kilka wątków na temat włączania tej grzałki, ale brak rzetelnej informacji. Niektórzy piszą, że poniżej 10 stopni inni zaś poniżej 5 stopni Celsjusza. Bardzo bym prosił aby ktoś przedstawił instruktaż. Podobno niektórzy mieli dezaktywowaną w komputerze funkcję.

Edytowane przez aston76
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Nie wiem jak w manualnej klimie - w klimatroniku poniżej 10 st. C jak włączę klimę słychać trzy razy przekaźniki i po około minucie włącza się wentylator i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Pewnie pokrętło należy ustawić na ciepłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z forumowiczów dostrzeże czy może być ta grzałka, albo instalacja do niej?

Strzałeczką zaznaczyłem miejsce gdzie powinna się znajdować z tego co wiem, nie wiadomo czy atrapa czy coś tam jest.

post-95474-0-96884500-1478617412_thumb.jpg

post-95474-0-13092500-1478617474_thumb.jpg

post-95474-0-56181100-1478617648_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 4 tygodnie później...

Mam wrażenie, że u mnie występuje ta grzałka. Poniżej 5-6 stopni jakby za szybko puszczał ciepło.

Wygląda to tak, że jak już automat zaczyna dosyć mocno kręcić wiatrakami to po chwili wieje temperaturą ręki i po chwili już cieplejszym.

 

Ktoś spotkał się z tym w benzynie w MIII?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Benzynie z tego co wiem to nie było. A jeśli chodzi o DCI a automatyczną klimatyzacje to od 12 stopni w dół włączają się grzałki w nawiewie a od 6 w dół grzałki silnika.

Przekaźniki w limie automatycznej łapią do 10 sekund po uruchomieniu silnika i po chwili pracy rozkręca się wentylator i już leci takie przełamane powietrze. Zawsze prace grzałek można podejrzeć w clipie po parametrach lub po obciążeniu alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynie tych grzałek nie ma bo silniki benzynowe dosyć szybko się zagrzewają . Ja w swoim 1.4 tce zamontowałem sobie grzałkę z nieżyjącym już kolega z Morawicy Tomkiem Kurygą .Najlepiej poznać czy ktoś ma grzałkę zobaczyć czy za akumulatorem w  płytce  bezpieczników zasilania głównego 777 znajdują się bezpieczniki f1  70A I F2 30A .U mnie po zamontowaniu i konfiguracji Clipem załącza się w zależności od temperatury wnętrza nie jest powiedziane że tylko poniżej 12 st. U mnie nawet jak na wiosnę było ponad 20 st. ciepła i dałem ogrzewanie powyżej tej temp. czy na Hi też załącza się grzałka żeby jak najszybciej nagrzać kabinę do tej temperatury Słychać  wtedy 2 cyknięcia przekażników u mnie zamontowaliśmy je w tunelu środkowym przy nagrzewnicy Jeden przekażnik pierwszy załącza 1 moduł grzałki 333,3 w a drugi przekażnik załącza następne 2 moduły grzałki 2x 333,3 w i razem daje to 1000 wat . Jak wyłącze ogrzewanie to te przekażniki wyłączają się jeden po drugim w odstępie sekundy; dzwięk podobny do przekażnika tylnej wycieraczki minimalnie głośniejszy bo i przekażniki wieksze Tuaaj wrzucam rozpiskę bezpieczników i przekażników i tą grzałke ze zdjęcia mam zamontowana i kupiona w sklepie polecanym przez Tomka .

PLATFUSI bezpieczniki i przekaźniki megane 3 iii.PDF

Grzałka.jpg

Edytowane przez fullxda
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze mam ustawione 21 stopni i nie widziałem żeby powyżej 12 stopni się włączały. W tym tygodniu ma być ciepłej to może się uda sprawdzić:) napewno po nagrzaniu kabiny i silnika jak chcemy podgrzać kilka stopni w górę to potrafią się włączyć na nowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.4 TCE i 2.0TCE były grzałki , wystarczy zerknac czy idzie dość grubawy przewód z instalacja z lewej strony tunelu przy pedale gazu jak idzie to grzałka jest :) ale to wystepuje tylko z klimatronikiem bo zamykaja sie wtedy lopatki powietrza zwrotnego by nie było straty jak sie odepnie prawa oslone tunelu i widac silniczki to w niskich temperaturach idzie zauwazyc to zjawisko.

nagrzewnica z grzałą z 1.4 Tce

1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nic nie wniesie moja wypowiedź, ale w MII też myślałem, że mam grzałki (silnik 1.6). Dochodziła wiązka, nawet wtyczka trzymała się zespołu nawiewu. Dopiero po odpięciu wtyczki okazało się, że nie ma tam grzałki o otwór "niewycięty" w obudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!