Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

W spalinach jest CO2 dwutlenek węgla, który przepływając przez rurkę z niebieską miksturą tworzy słaby kwas węglowy H2CO3 i płyn zabarwia się na żółto. Słaby kwas rozpada się po kilku godzinach i płyn znowu jest niebieski lekko wpadający w zieleń.

Z naszych doświadczeń warsztatowych wychodzi, że nie przy każdym przypadku uszkodzonej UPG spaliny i CO2 przedostają się do układu chłodzenia, dotyczy to także wszystkich innych modeli silników diesel i benzyna niezależnie od producenta.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dołączam do klubu uszkodzonych uszczelek. Za chwilę autko idzie do serwisu. Jest dwutlenek węgla , jest budyń na bagnecie i smród spalin. Oczywiście w zbiorniczku płynu chłodzącego susza. Przebieg 197K. 

Taki prezent gwiazdkowy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie chcesz mieć większych zniszczeń to radziłbym już nie uruchamiać już silnika, a możliwe, że się skończy tylko na uszczelce. A jak już musisz jechać to zalej płynu na maxa i nie dokręcaj korka, obserwuj temp. silnika ! Od kiedy użytkujesz to auto i który to rok produkcji.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście, że mechanika mam 200 metrów od domu :-) Z temperaturą nie było problemu - nie zdążył się nagrzać nawet do pierwszej kreski. Mój szczeniak to rocznik 2010. W moich rękach od kwietnia zeszłego roku. Wcześniej jeden właściciel. Auto doinwestowane, z polskiego salonu, komplet dokumentów. Serwisowane przez cały czas albo w Renault albo w markowych serwisach. 

Wcześniej nie było żadnej większej obory. W zeszłym roku wymieniłem napinacz łańcucha rozrządu, bo już trzaskał na zimnym w blachę :), pasek osprzętu i parę drobiazgów. 

Teraz czekam na wyrok - czy tylko uszczelka, czy coś więcej...

Edytowane przez DaveLombardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 18.12.2017 o 12:23, DaveLombardo napisał(a):

Teraz czekam na wyrok - czy tylko uszczelka, czy coś więcej...

Rozwiń  

Życzę powodzenia i aby to była tylko uszczelka..

Jeżeli to tylko uszczelka to pamiętaj aby nowa była firmy VictorReinz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi mi to mój dobry znajomy, więc całość z kompletem uszczelek, szpilek i jakichś jeszcze "niezwykle-ważnych-i-przydatnych-a-wartych-przy-okazji-wymiany-czegosiów", łącznie z robocizną 2100 plus płyny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja również dopisuje się do klubu wymiany uszczelki pod głowicą (przebieg 115kkm). Całość zrobiona przed świętami: komplet uszczelek głowicy +  uszczeleki przy turbo. Tester z płynem reakcyjnym nie zabarwiał się, olej idealnie czysty, brak mazi na bagnecie i pod korkiem - jedyny objaw to ubywający plyn chłodniczy i na koncu (w dniu oddania do serwisu) biały dym z rury wydechowej który ustał po zgaszeniu i ponownym odpaleniu.

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia pewnego mechanika z którym niedawno rozmawiałem o bolączkach naszego silnika wynika, że przy niewielkich uszkodzeniach UPG (gdy płynu ubywa jeszcze w miarę mało) tester też zmieni zabarwienie, warunkiem jest dobrze rozgrzany silnik i trzymanie go przez określony (z reguły - długi) czas na dość wysokich obrotach. Jak to się ma do rzeczywistości wolę się już nie przekonywać. @athlon64x4 objawy miałem takie same jak Ty przy przebiegu ~160 tys., na szczęście białych spalin z rury nie było, na nieszczęście po demontażu silnika okazało się że miałem przytartą panewkę. Poprzedni właściciel pewnie trzymał się interwałów wymiany oleju co 30k a może i więcej <czerwona>. Dzięki nieocenionej pomocy kolegi Witman, dzisiaj cieszę się jazdą z praktycznie nowym silnikiem. Pozdrawiam i dziękuję <piwko>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam Wasze posty, to coraz bardziej się cieszę, że poprzedni właściciel mojej Megane wymienił uszczelkę :-)

Myślicie, że wymiana oleju co 30kkm przyczynia się też do tej awarii? Po wymianie uszczelki nowy olej co 10-12kkm?

Edytowane przez maciejmacku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!