Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po dodaniu gazu na zimnym silniku


Bumpalump

Rekomendowane odpowiedzi

Widocznie w moim mieście nie ma kumatego mechanika, być może się nie znam ale co ma Clip czego nie ma KTS Boscha, DDT2000 albo Solus Pro.

Usterka występuje po dłuższym postoju więc auto muszę zostawić a nie uśmiecha mi się tułać się pociągami z wrocławia i z powrotem.

Z elektronika, automatyką mam na co dzień styczność, więc to co mogłem to sam sprawdziłem

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze to jest, że ta usterka występuje tylko jednorazowo więc mechanik musi być b. dobry żeby mógł to za 1 dzień zrobić (no chyba że będzie miał szczęście i trafi), jak pisałeś na elektr..., że przy mechaniku problem nie wystąpił. Moim zdaniem sam powinieneś sobie z tym poradzić tylko musisz trochę przy tym posiedzieć. Po pierwsze jak pisałeś auto jeździ i spalanie ma normalne oraz odpala normalnie. Więc najprawdopodobniej występuje krótkotrwałe zakłócenie sygnału któregoś z czujników lub pracy samego sterownika. Dlatego musisz robić testy żeby można było po kolej eliminować poszczególne elementy. Spróbuje pomóc ale jak dla mnie to za mało informacji mam żeby można było coś dalej działać.

1. Jaki program posiadasz do diagnostyki?

2. Czy masz dostęp do jakiś czujników na podmianę?

3. Czy mógłbyś jeszcze raz wypisać co zostało sprawdzone?

Edytowane przez qwe789m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam tylko interfejs elma, mam tam podgląd do temp silnika, powietrza, obrotów, korekt wtrysku, wyprzedzenia zapłonu, otwarcia przepustnicy

Nie mam nic na podmianę.

Przepustnica, druga sonda lambda, potencjometr pedału gazu, sprawdzona wiązka elektryczna

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w megance 1.4 16v 2002r zauważyłem przez ostatnie kilka dni pewien problem, który wydaje mi się ma związek z niskimi temperaturami, mianowicie po całej nocy postoju, odpala od kopa, obroty na ssaniu prawidłowe, jednak pierwsze depnięcie na gaz jest nietypowe bo reakcja na gaz jest niewielka, pedał wciśnięty do połowy a obroty idą mniej więcej tylko do 1800 po czym spadają do ok 500 i dźwigają się do obrotów ssania.

U mnie w megance mam od wymiany sondy lambda (ze dwa lata temu) podobny problem, tylko inaczej to przebiega po depnięciu nogą na gaz. Na pedał gazu (depniecie) reakcja jest prawidłowa, ale po zdjęciu nogi z gazu obroty nie spadają do tych wcześniejszych, tylko teraz ustalają się na wyższych o 500-800 obrotów (wcześniej falowały). Co ciekawe, po zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu wszystko wraca do normy do następnego dotknięcia pedału gazu. Szczelność dolotu sprawdzana kilka razy, silnik stary przeczyszczony i wymieniony na nowy, podmieniony czujnik ciśnienia powietrza na dolocie. Sprawdzone jak się zachowuje temperatura i ciśnienie powietrza na dolocie i jedynie ciśnienie powietrza na dolocie po dotknięciu pedału gazu wzrasta o ok. 40 Pa, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wraca do normalnej wartości. Przepustnica po ruszeniu wraca dokładnie do tego samego poziomu. Wszystko wskazywałoby na silnik krokowy, ale przy kombinacjach z odłączonym silniku krokowym (przed odpaleniem zimnego silnika, przy nagrzanym silniku) są takie same efekty. Nie jest to takie kłopotliwe i deprymujące jak u kolegi, ale mnie to denerwuje. Jak byłem w ASO na przeglądzie okresowym na ciepłym silniku też nic nie stwierdzili, bo ciepły silnik (w czasie przeglądu nie zdążył totalnie wystygnąć) pracował normalnie. I jeszcze pytanie - jak się powinien zachować silnik po odpaleniu gdy przed próbą odpalenia odłączono silniczek krokowy. U mnie odpala normalnie, a nie wiem jak było wcześniej. Pytam dlatego, że czytałem, że po zgaszeniu silnika, silniczek krokowy zamyka przelot i jeżeli to prawda, to po jego odłączeniu przed próbą uruchomienia silnika, próba ta powinna kończyć się tym, że silnik gaśnie, a u mnie jak napisałem jest inaczej.

Być może, że u mnie silniczek nie domyka przelotu po zgaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak sondy lambda to od razu można wykluczyć ponieważ aby zacząć działać muszą się rozgrzać do 300'C. Pierwsze co to trzeba by zobaczyć jakie jest położenie pedału gazu i przepustnicy przy tym spadku obrotów. Nie wiem jaki masz program do diagnostyki i jakie są tam parametry do podglądnięcia, (czy sygnał z każdego z potencjometrów pedału i przepustnicy czy tylko jedna wartość).

Przed odpalenie zimnego silnika sprawdź jakie są wartości temp silnika i powietrza w k. ssącym oraz wartości potencjometrów pedału gazu i przepustnicy. Potem odpal silnik zrób log (jak się da) wartości potencjometrów pedału gazu i przepustnicy przy tym pierwszym naciśnięciu pedału, jak jest ten spadek obrotów to potrzymaj pedał trochę w tej pozycji a przed ostatecznym puszczeniem to wciśnij go jeszcze dalej. Potem jak puścisz to zrób to samo gdy już niema tego spadku obrotów. Po tym będziesz mógł ocenić czy podczas wciskania pedału gazu przepustnica się otwiera zwiększając przepływ powietrza czy też nie. Ważne jak podglądasz wartości czujników w programie diagnostycznym to ustaw aktywne tylko te które są istotne żeby czas odświeżania ich wartości był jak najkrótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się to sprawdzić jutro rano, ale czas odpowiedzi programu jest b.długi dlatego praktycznie nie możliwe jest aby zarejestrować tyle danych w tak krótkim czasie które się będą zmieniać.

Edytowane przez Bumpalump
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://youtu.be/5WrK-L1yPJo

Tym razem jak gaśnie, parametry ogarne następnym razem, narazie musiałem nagrać filmik dla mechanika, gdy zawioze auto będzie rozgrzane i chce aby mniej więcej wiedzieli czego szukać

 

Dodano: 17 lis 2016 - 13:35

Auto odebrałem z serwisu, wymienili wszystkie uszczelki kolektora i przepustnicy oraz czujnik temperatury, ale problem nie zostal rozwiazany, wszystko wg nich wygląda ok poza faktem ze silnik ma ponoć duże przedmuchy oleju do kolektora ssącego, nie wiem jak sie na to zapatrywać gdyź przez 9tyś nie ubyło nic oleju. Auto oddałem do serwisu w swidnicy który ma kilkanascie lat doświadczenia z Francuzami.

Wyczerpał już się limit nerwów więc auto oddaje za grosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już 6.11.2016 zalecałem kontrolę czujnika temperatury płynu chłodzącego i czujnika położenia wału korbowego, oraz kwestionowałem stan silnika. Warto by się pokusić i sprawdzić czy silnik nie był podmieniony na padnięty.

ponoć duże przedmuchy oleju do kolektora ssącego

Duże przedmuchy gazów, ale nie oleju. Wygląda, że siadły/popękały pierścienie uszczelniające tłoków, a olejowe są w miarę.

Czynności naprawcze;

-zdjęcie głowicy i jej planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworów, kontrola luzów zaworowych, wymiana uszczelki głowicy,

-zdjęcie miski olejowej, wyjęcie tłoków, wymiana pierścieni tłokowych, wymiana rozrządu, kontrola panewek,

-wymiana oleju i filtra, sprawdzenie odmy olejowej

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś o kalkulację w tym serwisie. Jeżeli auto, jest nie wymęczone, podoba się, to będziesz wiedział ile trzeba kasy aby mieć auto

sprawne, a ile trzeba aby kupić coś nowego. Te silniki są OK, poczytaj na forum, ludzie są zadowoleni. Prawdopodobnie ktoś rozbił miskę olejową, uszkodził wał i nastąpiła podmiana silnika i poszedł do ŻYDA i tym sposobem Ty zostałeś właścicielem, a nie przyłożyłeś się do kontroli auta przed zakupem. Poczytaj i wyciągnij wnioski. Na pewno za cenę remontu silnika nic konkretnego nie kupisz ; Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoć duże przedmuchy oleju do kolektora ssącego,

Taką masz diagnozę z ASO, który ma kilkanaście lat doświadczenia z Francuzami. Odkręc korek wlewu oleju; zobaczysz oraz usłyszyć co sie dzieje w środku. Dokładnie , to trzeba zróbić pomiar kompresji i wszystko będzie jasne. Dziwię się, że żaden z mechaników wcześniejszych nic nie bąknął na temat przedmuchów Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z korka dmucha lekko powietrzem, kiedyś interesowałem się tym tematem i dmuchało z każdego auta jakie sprawdzałem, każdy twierdzi, że to normalne, osobiście też uważam że coś tam dmuchać musi w końcu mamy do czynienia z obracającymi się elementami wewnątrz.

 

Dodano: 17 lis 2016 - 17:13

Jeśli mógł bym prosić to sprawdźcie u siebie czy w ogóle i jeśli tak to jak mocno dmucha, u mnie to wygląda tak, filmik kręcony 3 mc temu

https://www.youtube.com/watch?v=fp3kaTqI4F0&t=9s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!